Jump to content

Glomex TV-antenne


hasog

Recommended Posts

Da ble det kjøp av TV (http://www.maritim.no/product.aspx?id=21931&groupkey=006002130) og ny Glomex Marine Master TV antenne (http://www.maritim.no/product.aspx?id=17606&groupkey=006002130). :flag:

Er nå spent på om jeg får gode bilder på TV'n. Spesielt hvordan TV'n fungerer på 12V!!! :confused:

Ifølge maritim skal denne være bra. Men så er de selger også da! :rolleyes:

Men har inntrykk av at maritim er en seriøs bedrift! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Sitter på Jomfruland Tårnbrygga, mottar helt greit Dansk TV1 på min Triax antenne, har ikke sjekket om mottak av de Svenske kanalene,men fikk inn et stykker her i fjor, og for de norske kanalene er bildet bedre her enn hva Canal digital klarer å hoste opp hjemme...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

jag har en Triax...der sitter försterkern i antennen.....får ström via koaxkabeln......

 

boxen der nere filtrer ut TV-signalen........

 

 

man skall vare lite försiktig med koaxen...spes i kontakten övergangen till masten der de fleste har en skarvkontakt

(för att kunna plocka ned masten)

får man kortslutning her mellan skjermen o ledarn i koaxen....så blir det varmt i boxen.....de gamle har ikke sikkring

 

Gunga Din vet.....har nu ny box..med sikkring :lol:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Regner med at du har fått testet denne kombinasjonen nå, hva synes du om antenna?

 

Nei har ikke fått utstyret ennå. Jeg bestiløte en haug med annet utstyr, blant annet autopilot som de ikke hadde på lager. Så de holder igjen pakken til de har fått allt utstyret. Skal komme igjen når utstyret er montert og testet! :seeya:

Link to post
Share on other sites

Har nå montert min Glomex antenne med antenneforsterker under dekk. Felte inn en liten av/på bryter med lys, i toppen av antenneforsterker-boksen (passet akkurat inn i en nedseking i kassen der). Funker så det suser de fleste steder jeg har vært! Uten forsterkeren er det ikke mye tess, men med forsterkeren får jeg relativt gode signaler. Kan ikke si at jeg merker mye til forsterkingen av støy i coax-kabelen som noen var inne på her. Skal selvsagt ikke påstå at ikke signalet kan være et hakk hvassere med forsterker i antennen.

 

Har foreløpig valgt å ikke fastmontere TV`en. Erfaring med forrige TV var at en ønsker å bruke den litt fleksibelt. Kikke litt på nyheter og vær i cocpit mens sola enda er oppe, og muligheter for å kikke på film senere på kvelden under dekk. Med litt god lengde på kablene kan den brukes over hele båten. Selvsagt en ulempe at det ligger en fare for å snuble i kablene, men har funnet løsning på det også. Det ideelle er nok to, tre antenne og strømuttak på aktuelle steder.

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...