kimmi89 Startet 15.August.2006 Del på Facebook Startet 15.August.2006 (redigert) hva anbefaler dere som en båt fra 0-25000kr har ikke så mye peil på båt men vil ha en båt som er lett kjøre ikke noen robåt elns ska være med ratt osv noen som har noen forslag hvilken båter som er bra ? Redigert 15.August.2006 av kimmi89 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 15.August.2006 Del på Facebook Svart 15.August.2006 www.finn.no ;p Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
kimmi89 Svart 15.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2006 hehe ja har søkt der men vet lissom ikke va som er bra å ikke Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.August.2006 Del på Facebook Svart 15.August.2006 Hei og velkommen til Baatplassen tror de er fint om du kan beskrive hva du er ute etter seilbåt snekke jolle landstedsbåt skjærgårdsjeep sjark etc etc Jo mer konkret du er jo bedre svar får du nok her for "med ratt osv osv og lett å kjøre " blir nok litt for vagt. Kanskje du også kan beskrive hva du skal bruke båten til Sitér dette innlegget Link to post
kimmi89 Svart 15.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2006 hehe ja vil ha en båt på rundt 15-16 fot elns skjærgårdsjeep eller en Daycruiser med vind skjerm osv helst 4-5 seter ska bruke båten til leke med åsså kjøre vanlig med hehe Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 15.August.2006 Del på Facebook Svart 15.August.2006 GH 14, With Drommedille er de som faller inn hos meg GH'en er vel kjent for å sprute litt sjø på de ombord Withen er nok hard i motsjø. Sitér dette innlegget Link to post
kimmi89 Svart 15.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2006 (redigert) har litt lyst på sånn Shakepspear eller Skipsplast hvordan er de båtene da ? Redigert 15.August.2006 av kimmi89 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 16.August.2006 Del på Facebook Svart 16.August.2006 Synes ikke det er så lett og gi gode råd i denne sammenhengen, men en båt i denne prisklassen med de ønsker du gir uttrykk for har nødvendigvis en del år bak seg, og det samme gjelder som regel motoren også. (Det kan være lurt å sjekke om det fortsatt finnes deler osv.) Sørg derfor for å prøve om motoren fungerer bra, en defekt motor kan fort skaffe deg en del kostnader. Få med deg en person med kunnskap om båt og motor når du skal se og prøve. Som regel må man regne med en del egeninnsatts for å få gamle båter slik man vil, men det er jo mest opp til den enkelte. Hadde forøvrig en Skibsplast båt i mine ungdomsår og var godt fornøyd med den. Lykke til. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
kimmi89 Svart 16.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2006 takker Sitér dette innlegget Link to post
kimmi89 Svart 16.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2006 hvilken motorer er bra da er Johnson bra ser det er på så mange båter Sitér dette innlegget Link to post
kimmi89 Svart 16.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2006 åsså er det flere steder me bruktbåter en finn og autodb ??? Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 16.August.2006 Del på Facebook Svart 16.August.2006 prøv www.baatnett.no Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
kimmi89 Svart 16.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2006 flere ? hehe Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 16.August.2006 Del på Facebook Svart 16.August.2006 ok da... www.zett.no Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
kimmi89 Svart 16.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2006 (redigert) hvordan er Sundwind 14fot ?? er det en bra båt ? Redigert 16.August.2006 av kimmi89 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 16.August.2006 Del på Facebook Svart 16.August.2006 Jeg vet om en selco 16 fot, med en 2002 - 30hk suzuki 4-takt som eier skulle ha 30.000,- for samlet... Det var i mine øyne en god pris. Helt kurant båt også :) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Taucher Svart 16.August.2006 Del på Facebook Svart 16.August.2006 den største tabben du kan gjøre er å kjøpe dårlig motor defor har jeg satt opp ei "liste" over hva som er ba og hva som er dårlig... Bra: Yamaha Mercury/Mariner Suzuki Dårlig: Johnson eldre en 2004 Evinrude (E-Tec er bra) Selva alle motorer burde være nyere enn 1997 Sitér dette innlegget Link to post
kimmi89 Svart 16.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2006 tusen takk da vet jeg va jeg ikke ska se på av motorer Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 16.August.2006 Del på Facebook Svart 16.August.2006 (redigert) Hehe, motor er mye et spørsmål om mening, og har vært diskutert fram og tilbake hundre ganger. Hva Selleri legger til grunn for sin påstand vet jeg ikke, men Johnson / Evinrude som er eldre enn 1998 har ikke jeg hørt noe negativt om. Heller motsatt! Selva har jeg aldri hørt om noen som har hatt. Hvis du skal ha nyere motor enn 1997 modell når du skal betale maks 25.000 for hele ekvipasjen så tror jeg du skal lete lenge hvis du skal ha en motor med litt størrelse på.. Redigert 16.August.2006 av kofalk (see edit history) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
kimmi89 Svart 16.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2006 (redigert) er johnson bra eller ikke hehe ? er så mange båter som har det Redigert 16.August.2006 av kimmi89 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 16.August.2006 Del på Facebook Svart 16.August.2006 er johnson bra eller ikke hehe ? er så mange båter som har det Kan ikke se at Selleri sin liste har noe særlig for seg. Finnes dårlig holdte maskiner uansett merke. kommer somregel mer ann på eier enn merke. har selv hatt: mariner 4,5 og 6 hester. Yamaha 5 hester, Honda 7,5 hester (god gammel, orange og hvit:-)). Mercury viking 10/15 og Evinrude 50 hester. Alle maskiner har svart til forventningene. Affe Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
kimmi89 Svart 16.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2006 (redigert) oki så om det er evinrude eller johnson eller suzuki osv har egentlig ikke noe å si bare den er i bra stand ?? Redigert 16.August.2006 av kimmi89 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 16.August.2006 Del på Facebook Svart 16.August.2006 oki så om det er evinrude eller johnson eller suzuki osv har egentlig ikke noe å si bare den er i bra stand ?? Etter mitt syn spiller det ikke noen rolle så lenge motoren er i bra stand. Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
kimmi89 Svart 16.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2006 (redigert) oki =) Redigert 16.August.2006 av kimmi89 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 16.August.2006 Del på Facebook Svart 16.August.2006 oki så om det er evinrude eller johnson eller suzuki osv har egentlig ikke noe å si bare den er i bra stand ??Ikke helt riktig. Da jeg bodde like ved et fiskeoppdrett, brukte de (for noen år siden riktignok) to askeladden 16 til å kjøre mat ut til fiskene. Da de hadde johnson, hadde de bruk for 3 motorer, for det var en på verksted til enhver tid, men da de byttet til yamaha, var det nok med to. (alle var 9,9) På litt eldre mercury er alle under 45 hk litt tvilsomme greier, men s de fra 45 og opp er bra. Det er fordi (i all hovedsak) at yamaha = mariner opp til 45 hk og mercury = mariner fra 45 og opp. Dette er vel ikke sant på nye motorer lengre. (og mariner er alså bra greier...) Suzuki har jeg egentlig ikke mye imot, men tohatsu kan være litt vrange å starte til tider. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.