Jump to content

ska kjøpe meg en båt :)

kimmi89

Recommended Posts

Hei og velkommen til Baatplassen :yesnod:

tror de er fint om du kan beskrive hva du er ute etter

seilbåt

snekke

jolle

landstedsbåt

skjærgårdsjeep

sjark

etc

etc

Jo mer konkret du er jo bedre svar får du nok her :smiley:

for "med ratt osv osv og lett å kjøre " blir nok litt for vagt. Kanskje du også kan beskrive hva du skal bruke båten til

Synes ikke det er så lett og gi gode råd i denne sammenhengen, men en båt i denne prisklassen med de ønsker du gir uttrykk for har nødvendigvis en del år bak seg, og det samme gjelder som regel motoren også. (Det kan være lurt å sjekke om det fortsatt finnes deler osv.)

Sørg derfor for å prøve om motoren fungerer bra, en defekt motor kan fort skaffe deg en del kostnader.

Få med deg en person med kunnskap om båt og motor når du skal se og prøve.

Som regel må man regne med en del egeninnsatts for å få gamle båter slik man vil, men det er jo mest opp til den enkelte.

Hadde forøvrig en Skibsplast båt i mine ungdomsår og var godt fornøyd med den.

Lykke til. :smiley:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Hehe, motor er mye et spørsmål om mening, og har vært diskutert fram og tilbake hundre ganger. Hva Selleri legger til grunn for sin påstand vet jeg ikke, men Johnson / Evinrude som er eldre enn 1998 har ikke jeg hørt noe negativt om. Heller motsatt! Selva har jeg aldri hørt om noen som har hatt.

Hvis du skal ha nyere motor enn 1997 modell når du skal betale maks 25.000 for hele ekvipasjen så tror jeg du skal lete lenge hvis du skal ha en motor med litt størrelse på..

Redigert av kofalk (see edit history)

er johnson bra eller ikke hehe ? er så mange båter som har det

Kan ikke se at Selleri sin liste har noe særlig for seg. Finnes dårlig holdte maskiner uansett merke. kommer somregel mer ann på eier enn merke. har selv hatt: mariner 4,5 og 6 hester. Yamaha 5 hester, Honda 7,5 hester (god gammel, orange og hvit:-)). Mercury viking 10/15 og Evinrude 50 hester. Alle maskiner har svart til forventningene.

Affe

Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn

oki så om det er evinrude eller johnson eller suzuki osv har egentlig ikke noe å si bare den er i bra stand ??

Ikke helt riktig.

Da jeg bodde like ved et fiskeoppdrett, brukte de (for noen år siden riktignok) to askeladden 16 til å kjøre mat ut til fiskene. Da de hadde johnson, hadde de bruk for 3 motorer, for det var en på verksted til enhver tid, men da de byttet til yamaha, var det nok med to. (alle var 9,9)

På litt eldre mercury er alle under 45 hk litt tvilsomme greier, men s de fra 45 og opp er bra. Det er fordi (i all hovedsak) at yamaha = mariner opp til 45 hk og mercury = mariner fra 45 og opp. Dette er vel ikke sant på nye motorer lengre. (og mariner er alså bra greier...) :rolleyes:

Suzuki har jeg egentlig ikke mye imot, men tohatsu kan være litt vrange å starte til tider.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...