Barolo Svart 20.August.2006 Del på Facebook Svart 20.August.2006 Takk for svar. Da kan jeg trygt gå for en D4-maskin og være sikker på å få DP drev i tillegg. Hvorfor finnes ikke 210 versjonen lenger? Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 20.August.2006 Del på Facebook Svart 20.August.2006 (redigert) Hei. Det finnes 4 forskjelliger HK typer hos D4....... D4 180-174 hk. D4 225-218 hk. D4 260-253 hk. D4 280-274 hk. At-le Redigert 20.August.2006 av at-le (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 20.August.2006 Del på Facebook Svart 20.August.2006 Er ikke 280-hesteren en D6?? Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 20.August.2006 Del på Facebook Svart 20.August.2006 Er ikke 280-hesteren en D6??Hei.Ja stemmer det. Tok feil av D4-280. Riktig er D6-280 At-le Sitér dette innlegget Link to post
Sjømanntommy Svart 1.Januar.2009 Del på Facebook Svart 1.Januar.2009 Er det noen som vet noe om montering av d4 260 med dph, trenger sårt en monteringsanvisning Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 1.Januar.2009 Del på Facebook Svart 1.Januar.2009 At-le, du glemte D4 300 hk, som er største mann i D4 familien. Sitér dette innlegget Link to post
Dust Svart 1.Januar.2009 Del på Facebook Svart 1.Januar.2009 Jeg har 2 stk. D4 260 som har gått 425 timer hver nå. Er kjempefornøyd med krefter i massevis, og støyen er ikke mer enn det må være med 500 hester som slipper løs. Hører jo selvfølgelig at det er noen som har fått problemer og tenker av og til på dette, men om jeg skal velge motor en gang til blir det gjerne D4. Uansett tror jeg det er verdens beste motor når den virker :-) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 1.Januar.2009 Del på Facebook Svart 1.Januar.2009 Hei handler båt i disse dager med en D-4 260 og drev, vet at denne har denne elektroniske gearskiftet EVC som det her snakkes om, er det da også stander med dette infogreiene på display som forteller forbruk etc, eller er dette ekstra utstyr? ser på turtelleren at det er ett nokså stort display der, er det her en finner denne informasjonen (trodde det bare var timeteller) eller er dette på ett eget display og dermed ekstrautstyr? Sitér dette innlegget Link to post
Jandus Svart 1.Januar.2009 Del på Facebook Svart 1.Januar.2009 Denne turtelleren med info display kom vist nok i 2006. Man må ha et nmea 2000 interface at koble mot plotteren, for at få forbruks data. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 1.Januar.2009 Del på Facebook Svart 1.Januar.2009 båten og motor er 2006 modell ubrukt fra forhandler, plotteren som følger med er en ray marine c80 og 125 gps sensor, har jeg da det jeg trenger tro? fant ut at det var det ja, får bare håpe 2006 modell motoren støtter dette da..... Sitér dette innlegget Link to post
Jandus Svart 1.Januar.2009 Del på Facebook Svart 1.Januar.2009 Vi bestilte vores motor i juni 2006, den er vistnok produsert i oktober 2006, vi har kun kjøpt interfasen ekstra, vi har Raymarine C120 ombord. Vi har ikke afprøvet dette endnu, fordi båten er ikke ferdig endnu. Vores EVC versjon er C versjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 1.Januar.2009 Del på Facebook Svart 1.Januar.2009 SeaRaymond, for å få forbruksdata ++ i turtellerdisplayet må du ha en motoroption som heter tripcomputer. Dette er en Software som enten bestilles levert med motoren eller så kan den lastes opp av en VP mekaniker (som har den nødvendige VODIA service-computer og tilknytning til VP). For å få disse data på din plotter må du i tillegg ha et NMEA interface til EVC systemet. Jeg har dette og bruker Raymarine E120 plotter. Fungerer helt topp. Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 2.Januar.2009 Del på Facebook Svart 2.Januar.2009 har i dag en 41 motor (200hk) i min båt scand dynamic 7600 (25fot) 39 knop har lyst å bytte motor og ser nå på disse: Steyr 280 hk , passer uten problemer .. men koster 300.000 uten drev , men med adapter til 290 drev. blir ikke aktuellt til den pris d4-300 : Veier endel mer , passer lett i motor rom .. men er redd den blir baktung? og ser ut som disse også ligger høyt i pris .. 340.000 med drev.. cmd 4.2 350hk .. vekt og størrelse ganske lik 41 m otoren , bare med 150 hk mer.. pris .. ikke sikker men ligger litt under 300.000 med drev.. noen andre jeg har oversett ? hva tenker dere om fartspotensiale d4 vs cmd motoren ? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 3.Januar.2009 Del på Facebook Svart 3.Januar.2009 50 hk mer og sikkert 100 kg lavere vekt = mere fart. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Ribtjenester Svart 3.Januar.2009 Del på Facebook Svart 3.Januar.2009 Er det noen som vet noe om montering av d4 260 med dph, trenger sårt en monteringsanvisning jeg har en bavaria 27 sport med motoren ute du må gjerne komme til meg og ta de nødvendige mål hvis det er til noe hjelp Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
WGM36 Svart 4.Desember.2017 Del på Facebook Svart 4.Desember.2017 Hei. Hvordan går det med d motorene om dagen, virker på meg som at det har blitt rimelig stille på klagefronten. Har kjøpt båt med 2 stk 16 mod d4 260. Har det skjedd noe underveis, eller er de identiske med de som kom i 05? Mvh Terje Sitér dette innlegget Link to post
Windy36GM Svart 27.Desember.2017 Del på Facebook Svart 27.Desember.2017 Hej, har bytt till D4-260 i min Windy 36 GM, toppfart 38 knop, 2,2 liter / NM. Känns som en ny båt med dessa motorer. Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 12.Februar.2018 Del på Facebook Svart 12.Februar.2018 Hei. Hvilke propeller har du på den.? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.