Jump to content

Askeladden 805 Commuter, erfaringer?


bjoris

Recommended Posts

Forhandleren påsto at kalibreringen av radaren medførte svært mange timer, men som tekno-idiot har jeg ingen formening om dette. Det jeg vet er at radaren viser ca 5 % avvik i forhold til GPS-kartet ved ca 5 sjømil bredde i skjermbildet og vesentlig mer ved større forstørrelse.

 

Trond

Link to post
Share on other sites

<>Jeg bestilte også montering av "en av hver av alt" i fjor høst. Radaren er grei, men litt skjev. Autopiloten er glimrende og gir kjøring i minihastighet en helt ny dimmensjon, VHF'en har nok litt lav antenne, men AIS'en er et irritasjonsmoment av de sjeldne - melder om store farer i ett sett og mister kontakten med kartplotteren -grrrr!

Har gått "svanger" med innkjøpsplaner for radar/autopilot/AIS/VHF i lengre tid, men ikke kommet helt i mål. Hadde planer om den der AIS 500 (B-klasse transceiver) fra Raymarine. Hadde derfor vært interessant å høre bittelitt mer om hvilken du har, og om du har funnet noe ut rundt evt. årsak til disse irritasjonene/problemene!
Link to post
Share on other sites

  • 13 år senere...

Hadde en Commuter et par år, 2007-8. Har ikke noe godt å si om denne fryktelige båten bortsett fra at designet er tøft.

- Lav takhøyde, selv middels høye skaller oppi overalt.

- Støy, både fra motor og skrog ved kjøring

- Slomsete arbeid med alle detaljer, særlig kabelføringen

- Sjøegenskapene er virkelig dårlige, særlig i plan. Ustabil. Burde hatt automatiske trimflaps

- Mengder av feil ved levering (kjøpte ny)

Fikk heldigvis solgt til akseptabel pris.

Aldri med Askeladden!

Link to post
Share on other sites

22 hours ago, Sjømil said:

Hadde en Commuter et par år, 2007-8. Har ikke noe godt å si om denne fryktelige båten bortsett fra at designet er tøft.

- Lav takhøyde, selv middels høye skaller oppi overalt.

- Støy, både fra motor og skrog ved kjøring

- Slomsete arbeid med alle detaljer, særlig kabelføringen

- Sjøegenskapene er virkelig dårlige, særlig i plan. Ustabil. Burde hatt automatiske trimflaps

- Mengder av feil ved levering (kjøpte ny)

Fikk heldigvis solgt til akseptabel pris.

Aldri med Askeladden!

Her var det et sikkelig saklig og seriøst svar, av en brukerprofil med dette som eneste innlegg!!  Bra du fikk solgt den videre!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

21 minutes ago, chrisrik said:

Artig uttalelse å komme med, uoppfordret i en så gammel tråd. Spesielt etter såpass mange seriøse innlegg fra Trondwi :-)

 

Man blir jo nyskjerrig på motivasjonen bak kommentaren.

Har litt problemer med å ta slike seriøst må jeg si!  Etter 3 stykk Askeladden så må jeg si at min opfattning ikke er det samme! Selfølgelig kan jo den Comuteren være totalt annerledes enn de Askeladdene jeg har prøvd!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...