Sydvesten Startet 17.August.2006 Link til dette innlegget Startet 17.August.2006 (redigert) Ja da er det straks åpning av Havnedagene her i Haugesund.. For oss som liker gamle båter med sjel... Klokken 19.00 er det konvoi gjennom Smedasundet... og jeg er på vei til byen nå for å bivåne dette skuet.. Og vår venn Poseidon har meldt sin ankomst i følge påmeldingen.. Vi sees i Smedasundet Redigert 17.August.2006 av sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
index Svart 17.August.2006 Link til dette innlegget Svart 17.August.2006 Det var et vakkert skue da konvoien kom inn sundet ja. Flotte båter, og herlig lyd i enkelte! Og Poseidon stilte opp, som alltid! Bakerst i en hel rad av gamle slepebåter helt sist i konvoien. Synd jeg ikke tok med kamera! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sydvesten Svart 18.August.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.August.2006 Men jeg hadde med et lite fotoapparat på mobilen og foreviget Poseidon her.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
pgk Svart 18.August.2006 Link til dette innlegget Svart 18.August.2006 Flere fine bilder fra konvoien i Haugesunds Avis Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 20.August.2006 Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 Ja, så er Havnedagene i Haugesund over for denne gangen - og det er et helt år til neste gang De som ikke fikk anledning til å være med kan forhåpentlig oppleve litt av stemningen ved å kikke på disse linkene: http://www.stp-norway.com/Forum/viewtopic....75&start=15 http://www.skipsfarts-forum.net/read.php?TID=2605 Kanskje vi treffes på Havnedagene 2007 ??? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
index Svart 20.August.2006 Link til dette innlegget Svart 20.August.2006 [quote name='Poseidon' date='20.08.06 23:12' post='277469' Kanskje vi treffes på Havnedagene 2007 ??? Skulle til å hilse på deg på lørdag, men du smatt forbi litt for fort... Får prøve igjen en annen gang! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sleipner93 Svart 18.August.2008 Link til dette innlegget Svart 18.August.2008 (redigert) Og nå er Havnedagene 2008 over. Jeg har endelig fått være med på dette kanon arrengementet! Dette var virkelig plassen for slike "skrullete" som meg... Mange flotte båter og kjekke mennesker! Blant annet traff jeg Skjælø ifra forumet her.. Og en god del fra et annet skipsforum. Jeg kom ikke med egen båt i år grunnet at den er i dårlig stand. Men jeg var så heldig og få være mannskap ombord på Poseidon II. Og mildt sagt, jeg lever nok aldri så godt i båten jeg har nå som jeg gjorde der ombord... Fikk desverre ikke tatt noen bilder da jeg ikke hadde kamera med men håper på og få det til neste år. Da kommer jeg sansynligvis med egen båt også! Sleipner93 Redigert 18.August.2008 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 18.August.2008 Link til dette innlegget Svart 18.August.2008 Skulle til å hilse på deg på lørdag, men du smatt forbi litt for fort... Får prøve igjen en annen gang! Det var jo beklagelig.... Men i den vrimmelen av kjente og ukjente, kombinert med masser av interessante fartøyer og motorer er det ikke lett å fange opp alt. Selv hadde jeg massevis av folk på besøk ombord. Noen for å se på båten og radle, men de aller fleste var interessert i å finne ut mer om D5L- og D5LA-kursene. Det ser ut for at disse kommer til å bli en populær beskjeftigelse i diverse båtforeninger og kystlag utover vinteren. Det er ihvertfall en ypperlig måte å holde båtabstinensen på avstand i mørke kvelder Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Wasco Svart 18.August.2008 Link til dette innlegget Svart 18.August.2008 ....og jeg som var bortreist akkurat denne helga.... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
index Svart 18.August.2008 Link til dette innlegget Svart 18.August.2008 Det var jo beklagelig.... Sånn er det i folkemylderet! Så deg forresten på akterdekket i år også, i god gang med plate og fugemasse. Så ut til at du lagde et skilt eller noe? Det er alltid like hyggelig med Havnedagane. Denne gang var jeg først på seminar/foredrag om oppfyringsmotorer på Captains Saloon, en riktig interressant presentasjon. Endte opp med en bok om temaet, så nå er det bare å lese til øyet blir stort og vått! Etterpå ble det en 3-4 timer langs kaien for å se på båter, motorer og annet artig. Og været viste seg jo fra sin beste side i helgen, som alltid under Havnadagane. Så dette var en trivelig helg ja! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sleipner93 Svart 18.August.2008 Link til dette innlegget Svart 18.August.2008 Var ikke et skilt men forelngelse av salongbordet.. Seminaret om glødemotorer glemte både jeg og Jan helt ut.. Den gode frokosten på akterdekket fikk det vel helt ut av tankene våre.. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 18.August.2008 Link til dette innlegget Svart 18.August.2008 ..... Så ut til at du lagde et skilt eller noe?..... ....Var ikke et skilt men forelngelse av salongbordet.. ..... Jeg laget både "skilt", dvs informasjonstavle om båten og en liten forlengelsesplate for salongbordet inne. Skiltet ble hengt opp, men bordforlengelsen fikk vi ikke bruk for denne gangen siden vi spiste alle måltidene ved langbordet på akterdekket - og der har vi uansett plass til 16-18 rundt bordet Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 18.August.2008 Link til dette innlegget Svart 18.August.2008 En kjempetrivelig helg med mye trebåtsnakk Skikkelig koselig å få hilse på Sleipner93 og Poseidon. Vi gleder oss allerede til neste års havnedager Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
gammabusa Svart 19.August.2008 Link til dette innlegget Svart 19.August.2008 Det er alltid like hyggelig med Havnedagane. Denne gang var jeg først på seminar/foredrag om oppfyringsmotorer på Captains Saloon, en riktig interressant presentasjon. Endte opp med en bok om temaet, så nå er det bare å lese til øyet blir stort og vått! Etterpå ble det en 3-4 timer langs kaien for å se på båter, motorer og annet artig. Og været viste seg jo fra sin beste side i helgen, som alltid under Havnadagane. Så dette var en trivelig helg ja! Index, hva handlet var seminaret om, historien eller hvordan holde dem i drift?? hvilken bok var det du kjøpte?? skulle vært der jeg også men det blei det ingen ting av, har en Sabb B (4-5hk) og skulle gjerne visst hvilken olje som er best egnet, kjører den på vanlig mineralsk 10w-40 olje nå men anntar det finnes bedre alternativer.... Ronny Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.August.2008 Link til dette innlegget Svart 19.August.2008 Litt om begge deler egentlig, men det er jo begrenset hva man får til på en time da! Hovedforedragsholder var Gustav Bauer-Nilsen, som produserte smøreapparater, ventiler og regulatorer til disse motorene i sin tid. Boka mener jeg heter Gammelmotoren, og er utgitt av en kar som heter Valdemar Steiro. Boken selges også hos Sunnhordaland Motormuseum (Leirvik?). Så da kan du nok få tak i den der! Holder på å lese boken nå, om jeg finner noe om anbefalt oljetype kan jeg jo gi deg et vink! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
PIPaulsen Svart 19.August.2008 Link til dette innlegget Svart 19.August.2008 Det var et flott arrangement med mye båter og mye folk, tror faktisk det må være rekord-år iår. Kjekt å se at det var kommet flere "nye" båter. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
Sleipner93 Svart 19.August.2008 Link til dette innlegget Svart 19.August.2008 Kom du på lørdag PIPpaulsen? Jeg syns jeg så båten din komme sigende forbi Poseidon II? Sitér dette innlegget Link to post
gammabusa Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Okey Index, takker for tilbakemeldingen ................ Sitér dette innlegget Link to post
PIPaulsen Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Kom du på lørdag PIPpaulsen? Jeg syns jeg så båten din komme sigende forbi Poseidon II? Joda, jeg var der oppe med Nordwesten , pga av jobb,noen brukne ribbein + litt andre ting tok jeg meg ikke tid til å ta skøyta opp iår. Ellers var jeg jo med på standen til det lokale kystlaget "Kormt", og mannskap på "Stavern" på årets havnedager. Sto faktisk rett ved siden av deg ved et par anledninger, bl.a. ved motorstanden, men var ikke 100% sikker på om det var deg, sjekket jo dette på søndagen når jeg kom hjem, og så innom tråden din, da så jeg at det stemmte Får heller hilse på neste år, da blir det vel kanskje visitt ombord på båten din ??? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
Sleipner93 Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Hehe, såpass... Stavern lå jo på SB side av oss så.. Var det du som var ombord når alarmen gikk? Ellers håper jeg på og komme med egen båt neste år. Da må vi få hilst på hverandre ihvertfall! Sitér dette innlegget Link to post
PIPaulsen Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Hehe, såpass... Stavern lå jo på SB side av oss så.. Var det du som var ombord når alarmen gikk? Ellers håper jeg på og komme med egen båt neste år. Da må vi få hilst på hverandre ihvertfall! Nei, jeg var ikke ombord på Stavern da alarmen gikk, det var nok skipperen sjøl eller en av dem i kyslaget som overnattet der i helga. Jeg hadde tenkt å overnatte der sjøl, men så ble det plutselig overbooka, så da tok jeg båten min opp istedet. Satser på at du kommer med egen båt neste år da, så får vi ta oss en (cola) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
Sleipner93 Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Ja det får vi gjøre. Du får komme med Colin Archeren da... Sitér dette innlegget Link to post
PIPaulsen Svart 20.August.2008 Link til dette innlegget Svart 20.August.2008 Får nå håpe den er solgt til dess... lite respons på den da dessverre synd igrunn, hadde noen kjøpt den så hadde de fått ferdigpusset ferieklar båt.... Hvis den ikke er solgt, så er det meget mulig den dukker opp på havnedagene til neste år. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
sodne Svart 21.August.2008 Link til dette innlegget Svart 21.August.2008 Neste år må me jo organisera ei baatøl, eg va der me d leirong kystlag, låg utforbi sjur lothe. Mye bra båtar i år. Likte spesielt tilegningå te konvoien. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
SveinHa Svart 21.August.2008 Link til dette innlegget Svart 21.August.2008 Ble lite Havnedager på meg i år. Var vel en time ombord i Selma (broderen sin) i løpet av lørdag formiddag og kveld... Observerte men snakket ikke med Skjælø og Sleipner93. Går sikkert an å få låne seg et dekk til en båtøl eller tre neste år Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.