Mariell Svart 27.August.2010 Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 Vann er det. Borte ved den røde bua, er det ett komlokk. Under det lokket er det en vannkran. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Compromise Svart 27.August.2010 Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 Hei. Gikk til Østre bolærne i går kveld, og la til her ca kl 21. Var vel 7- 8 båter her når jeg nkom. Nå er det båter her, så det er ingen problem med å ligge longside. Nå sitter jeg og jobber fra "hjemmekontor" Chanty og Piotr kommer nedover i ettermiddag, så da finner vi vel en annen øy tenker jeg. /per Link to post
Astor Svart 27.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 Ja kanskje en tur til Borgen i helgen gitt? eller ankre opp i en bukt kanskje. Reiser på jobb i tre uker over helgen så mye av sesongen er vel over når jeg er hjemme igjen Hørt sånt prat! Sesongen er over når man pensjonerer seg fra båtlivet, fru Jacobsen. Det vet vel du? Vi har en lang og fin høstsesong og vinter foran oss. Gleder meg allerede. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 27.August.2010 Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 La oss ta "lille Fru Jacobsen" mellom oss Astor ..., og riste litt båtvett inn i skrotten Link to post
Bartesam Svart 27.August.2010 Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 Gå ut til Vollen for å delta på Kystkulturdag der i morgen Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Fru Jacobsen Svart 27.August.2010 Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 Hørt sånt prat! Sesongen er over når man pensjonerer seg fra båtlivet, fru Jacobsen. Det vet vel du? Vi har en lang og fin høstsesong og vinter foran oss. Gleder meg allerede. La oss ta "lille Fru Jacobsen" mellom oss Astor ..., og riste litt båtvett inn i skrotten Unnskyld unnskyld Da blir det noen helger i oktober også.. Men går til Invergordon på tirsdag for et bundle-slep til "Forties field" UK, etter et par tre uker i Nordsjøen nå så bør det være ganske flatt vann før jeg tar første helgen hjemme i båten "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
giver Svart 27.August.2010 Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 Hei Jeg "knekker til" med en tur til Middagsbukta mvh giver Link to post
Geir Hel Svart 27.August.2010 Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 ferden går til romsa i vindafjord.. Endelig båt igjen Link to post
Tom Rør Svart 27.August.2010 Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 Blir grillfest på land i dag , og så blir det indre Oslofjord fra Lørdag til Søndag Link to post
Roger jo Svart 27.August.2010 Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 Det blir langtur, tror det blir Helgeroa. Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mariell Svart 27.August.2010 Link til dette innlegget Svart 27.August.2010 Er vel siikrest det roger-jo. Med Rognsfjorden på den ene siden og Rakke på den andre. Må en vel være finmarking for å komme lengre. :wink: :wink: MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Ribtjenester Svart 28.August.2010 Link til dette innlegget Svart 28.August.2010 Da ligger vi på Aker brygge og skal se fyrverkeri hvis de får tennt lunta:) Hilsen Morten www.ribtjenester.no Link to post
Lars H. Svart 28.August.2010 Link til dette innlegget Svart 28.August.2010 (redigert) Som sagt tidligere er denne helgen tillagt hjemtur fra 4 ukers svenske ferie. Nå ligger vi i en nesten full Skjærhalden. Det har vært en strålende sommerdag, og nylig hadde vi et par tordenbyger før det nå er rene fløyelkvelden igjen. Ruslet litt rundt utenfor selve gjestehavnen og tok noen bilder, Her er det livlig traffik med små ferger mellom øyene og Strömstad. Dette var da noen lekre små seilbåter? Og midt på fjellet mot den private havnen fant jeg denne plaketten. Her litt ny bebyggelse. Skulle en komme ut for problemer på sjøen utenfor her, ligger Horn Flyer klar til action Skjærgårdstjenesten er godt utrustet for å tømme søppel ol. her, 2 x 115hp på hekken er ikke dårlig!! Til slutt ruslet jeg litt rundt på parkeringsplassene, og her er et representativt utvalg av bilmerker. Lars H. pt. Skjærhalden webcam fra båten her Redigert 28.August.2010 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bitteliten Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Turen vår i helgen gikk til Orust -Öppna Varv. Mye fint å se på der også. I dag har vi vært på seiltur rundt Revlingen. Båten er åpen og 20 fot lang. Herlig tur i haglebygene. Vi passet på å ikke holde i riggen når det lynet og tordnet mest. Link to post
Astor Svart 29.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 (redigert) Om 14 dager er det trawlertreff på Borgen. Siste innspurt i påmeldingen foregår nå. Blir vel rundt 10 trawlere som siger inn nord i havnen. Lørdagskos på kroa selvsagt. Neste helg planlegges tur til vakre Svelvik og Jeløy. Mulig en tur inn til Båter i sjøen også. Mye å se fram til. Redigert 29.August.2010 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bitteliten Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Neste helg planlegges tur til vakre Svelvik og Jeløy. Mye å se fram til. Jeg registrerer med begrenset begeistring din bruk av adjektiver her. Så du mener altså at Jeløya ikke er vakket? Link to post
Tom Rør Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Hvis gearkassa blir fikset i løpet av uka, blir det vel Steilene eller Borgen til helga Link to post
los Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Jeg har med blandet begeistring tatt opp båten idag. Fikk meg en fin fisketur fre/lør utenfor Stavern/Nevlunghavn. Nå er det jakt og fiske i innlandet som står på agendaen noen måneder Link to post
Astor Svart 29.August.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 Jeg registrerer med begrenset begeistring din bruk av adjektiver her. Så du mener altså at Jeløya ikke er vakket? Beklager, men her har læreren på Hoppern skole gjort en dårlig jobb. Jeløen, som min gamle mor sa, er selvsagt vakker. Barndomsøya glemmer man aldri. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Akoya 1 Svart 29.August.2010 Link til dette innlegget Svart 29.August.2010 (redigert) Denne hæælga blir det en fin vær. Da blir det uthavn. Hvaløy i Tønsberg er det fint. Vi kom ikke til Skagen uken som var.Det var for store bølger. Må ha storm seil Redigert 29.August.2010 av Akoya 1 (see edit history) Maxi 95 Bavaria 36 Link to post
Salt Svart 1.September.2010 Link til dette innlegget Svart 1.September.2010 til nord i Skjelsbusund, tenker jeg - Radioamatørenes Field Day lø-sø. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Eureka Svart 1.September.2010 Link til dette innlegget Svart 1.September.2010 Dersom været i de indre fjorder på sunnmøre blir godt, tenker det blir Øye i mektige Hjørundfjorden på meg. Besøke gamle Union Hotell Øye og knipse noen fotos før det bygges om. Samt topptur på Slogen, drøyt 1550 moh, med soppsanking ved foten av fjellet på returen. Det skal lukte kantarellsaus i hele havna :) Om været i indre blir semmert, så blir det ytre strøk, med med Finnøy som mål. Gjestehavna der er jo kåra til landest nest beste. Link to post
Verrie Svart 1.September.2010 Link til dette innlegget Svart 1.September.2010 Forrige helg hentet jeg en båt i Bergen med destinasjon sørlandet. Flott vær innaskjærs fra Bergen til Sletta ved Haugesund bød på mye fint og se på. Voldsomt urolig vann nedover (blåste jo en del forrige uke), og det var 2 områder som utmerket seg som urolige. Sletta ved Haugesund og Lindesnes. Boknafjorden var snill. Lindesnes var definitivt verste område. Neste helg er det seilbåt som skal hentes i Stavanger med destinasjon vestfold, så joda, båtturer blir det fortsatt noen av fremover..... Det er jo nå det er fint og være der ute. Stille og fredelig....... Egen skute er "gått i opplag" ved brygga for vårpuss og prosjekter (litt? sent ute i år) men regner med å være klar for helgeturer igjen fra og med November. Link to post
Bartesam Svart 1.September.2010 Link til dette innlegget Svart 1.September.2010 Blir Oscarsborg i helgen. CMB treff der da Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
SiA Svart 1.September.2010 Link til dette innlegget Svart 1.September.2010 Blir Son for oss, 2 bursdager feires på søndag Hilsen oss i "Ronja" Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn