Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Hei.

Gikk til Østre bolærne i går kveld, og la til her ca kl 21.

Var vel 7- 8 båter her når jeg nkom.

Nå er det båter her, så det er ingen problem med å ligge longside.

Nå sitter jeg og jobber fra "hjemmekontor" :giggle:

Chanty og Piotr kommer nedover i ettermiddag, så da finner vi vel en annen øy tenker jeg.

/per

Ja kanskje en tur til Borgen i helgen gitt? eller ankre opp i en bukt kanskje. Reiser på jobb i tre uker over helgen så mye av sesongen er vel over når jeg er hjemme igjen

Hørt sånt prat!

Sesongen er over når man pensjonerer seg fra båtlivet, fru Jacobsen. Det vet vel du?

Vi har en lang og fin høstsesong og vinter foran oss. Gleder meg allerede.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Hørt sånt prat!

Sesongen er over når man pensjonerer seg fra båtlivet, fru Jacobsen. Det vet vel du?

Vi har en lang og fin høstsesong og vinter foran oss. Gleder meg allerede.

La oss ta "lille Fru Jacobsen" mellom oss Astor ..., og riste litt båtvett inn i skrotten :sweat:

Unnskyld unnskyld :sweat::wflag:

Da blir det noen helger i oktober også..

Men går til Invergordon på tirsdag for et bundle-slep til "Forties field" UK, etter et par tre uker i Nordsjøen nå så bør det være ganske flatt vann før jeg tar første helgen hjemme i båten :lol:

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Som sagt tidligere er denne helgen tillagt hjemtur fra 4 ukers svenske ferie. Nå ligger vi i en nesten full Skjærhalden. Det har vært

en strålende sommerdag, og nylig hadde vi et par tordenbyger før det nå er rene fløyelkvelden igjen. Ruslet litt rundt utenfor

selve gjestehavnen og tok noen bilder,

Her er det livlig traffik med små ferger mellom øyene og Strömstad.

ferge1.jpg

ferge2.jpg

Dette var da noen lekre små seilbåter?

seil.jpg

Og midt på fjellet mot den private havnen fant jeg denne plaketten.

gud.jpg

Her litt ny bebyggelse.

sjohus.jpg

Skulle en komme ut for problemer på sjøen utenfor her, ligger Horn Flyer klar til action

hornflyer.jpg

Skjærgårdstjenesten er godt utrustet for å tømme søppel ol. her, 2 x 115hp på hekken er ikke dårlig!!

tjeneste.jpg

Til slutt ruslet jeg litt rundt på parkeringsplassene, og her er et representativt utvalg av bilmerker.

bmw.jpg

mercedes.jpg

audi.jpg

jaguar.jpg

porsche.jpg

Lars H.

pt. Skjærhalden

webcam fra båten her

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Om 14 dager er det trawlertreffBorgen. Siste innspurt i påmeldingen foregår nå. Blir vel rundt 10 trawlere som siger inn nord i havnen. Lørdagskos på kroa selvsagt.

Neste helg planlegges tur til vakre Svelvik og Jeløy. Mulig en tur inn til Båter i sjøen også. Mye å se fram til.

Redigert av Astor (see edit history)

Jeg registrerer med begrenset begeistring din bruk av adjektiver her. Så du mener altså at Jeløya ikke er vakket? :boxing::lol:

Beklager, men her har læreren på Hoppern skole gjort en dårlig jobb. Jeløen, som min gamle mor sa, er selvsagt vakker. Barndomsøya glemmer man aldri.

Dersom været i de indre fjorder på sunnmøre blir godt, tenker det blir Øye i mektige Hjørundfjorden på meg. Besøke gamle Union Hotell Øye og knipse noen fotos før det bygges om. Samt topptur på Slogen, drøyt 1550 moh, med soppsanking ved foten av fjellet på returen. Det skal lukte kantarellsaus i hele havna :)

Om været i indre blir semmert, så blir det ytre strøk, med med Finnøy som mål. Gjestehavna der er jo kåra til landest nest beste.

Forrige helg hentet jeg en båt i Bergen med destinasjon sørlandet. Flott vær innaskjærs fra Bergen til Sletta ved Haugesund bød på mye fint og se på. Voldsomt urolig vann nedover (blåste jo en del forrige uke), og det var 2 områder som utmerket seg som urolige. Sletta ved Haugesund og Lindesnes. Boknafjorden var snill. Lindesnes var definitivt verste område.

Neste helg er det seilbåt som skal hentes i Stavanger med destinasjon vestfold, så joda, båtturer blir det fortsatt noen av fremover..... Det er jo nå det er fint og være der ute. Stille og fredelig.......

Egen skute er "gått i opplag" ved brygga for vårpuss og prosjekter (litt? sent ute i år) men regner med å være klar for helgeturer igjen fra og med November.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...