Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Frua og yngste gutten dro til Italia i morges, og eldste mann klarer seg best selv, så jeg tok med meg bikkja og dro til Bolærne i kveld. Chanty er også på tur hit så da blir det "hjemmekontor" på oss begge i morgen. Flytter meg vel litt i morgen, men ikke langt da jeg må hemmat på lørdag. Har en nevø som fant ut at det var greit å konfirmere seg, så da får jeg vel stille opp der på søndag.

Hadde forresten en flott tur over fjorden i kveld med en nydelig solnedgang. Fordi om vi går i mot kaldere tider så er naturen nydelig nå på høsten, enten man er på vannet eller på fjellet (Reinsdyrbukken falt første jaktdag så da blir det mere tid i båten i høst).

Redigert av Skipet 5 (see edit history)

/per

Det er kanskje å trekke helgebegrepet litt langt. Her vestpå er værmeldingen god, så vi stakk hjemmefra minutter etter at jeg kom fra jobb. Fin tur ut Krossfjorden, ikke helt enkelt å komme inn til BAkkasund med lav sol rett mot, men fant da plass på innsiden av moloen. Alderssammensetningen på de tilstedeværende er annerledes enn tidligere på sommeren, jeg tror vi er de eneste ikke-pensjonister (noe har man igjen for oppspart ferie). Noe av det sjarmerende er vel at vi fremdeles ikke har helt klart for oss hvor helgeturen går.

kveld.jpg

Utsikten fra båten idet solen gikk ned gir ro i sjelen!

Laholm

Eneste possitive med Invergordon, er at det er en kort spasertur fra kaia og inn til sentrum.

Uheldigvis er det ingenting i sentrum. 3 butikker, 2 puber og 1. hotell er vel sånn greit summert.

Ellers, turen for helgen er retur til Sandefjord gjestehavn, som blir min vinterhavn i år.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Eneste possitive med Invergordon, er at det er en kort spasertur fra kaia og inn til sentrum.

Uheldigvis er det ingenting i sentrum. 3 butikker, 2 puber og 1. hotell er vel sånn greit summert.

Greit oppsummert ja.. og som jeg sa; ikke verdens navle, derfor ligger vi i Stavanger og venter så lenge som mulig. Ikke veldig moro å ligge til kai der heller, en helvetes strøm og en masse styr med tidevannet

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Tidevann i Stavanger???? +/- 20 cm? Og verdens navle, - det ER Stavanger!!!!

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Tidevann i Stavanger???? +/- 20 cm? Og verdens navle, - det ER Stavanger!!!!

Lars H.

Hehe, skal ikke gå inn i diskusjonen på hvor verdens navle ligger Lars, men jeg snakket om Invergordon i Scotland :-) Det er en møkkaplass, derfor venter vi i herlige Stavanger :wflag:

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Hehe, skal ikke gå inn i diskusjonen på hvor verdens navle ligger Lars, men jeg snakket om Invergordon i Scotland :-) Det er en møkkaplass, derfor venter vi i herlige Stavanger :wflag:

Ahaaa! Da er vi enige

Lars H.

pt. Kommersøya, men skulle gjerne ligget

ved Finnøy eller et annet sted i Ryfylke!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H.

.... men skulle gjerne ligget

ved Finnøy eller et annet sted i Ryfylke!

Ja det burde du absolutt :yesnod: Strålende sol og stort sett blikkstille om dagen.

Var ute fra kl.06 i dag, makrellen kokte, litt trollsk morgenskodde sigende over vannet og som sagt helt "flatt hav" :seeya:

Hulda har nettopp ankommet Ursholmen. Var en tur innom Råssö, men der var det så fullt at vi møtte bare findtlige blikk, untatt fra dem som snudde ryggen til oss. Nå ligger vi alene på selve Ursholmen. Det ligger et par havseilere langsetter fjellet på andre siden av bukten. Været klarner opp, og vi har en lett bris midt i siden. Varmeren går og sender temperaturen opp i døsige 22 grader. Relativ fuktighet inne i båten er 55 %. Ankerdrammene er på plass. Det kan vanskelig bli bedre. Det eneste var om vinden kunne snu på øst eller vest. Men det gjør den garantert ikke.

Så dette blir nok den siste turen på veldig lenge. Til uken er det jobb i Stavanger, deretter tre uke offshore og så skal jeg under kniven på Ski sykehus.

Ligger i Bakkasund, Austevoll. Her har vi det bra, strøm, vann og godt utgangspunkt for fotturer. Du verden så kjekt det ville vært hvis norske fotballspillere (sparkere) gjorde det bedre i første omgang)

Jeg deler fullt ut at de stedene som tidligere i tråden er nevnt som sådanne utnevnes til verdens navle.

Med en viss fagkompetanse vil jeg så få komme med en definisjon av navle: Et lite ubetydelig hull som forlengst har mistet enhver funksjon. (navlen er i fosterlivet mottakspunkt for næring og oksygen fra mor, ved fødselen kuttes forbindelsen, og barnet er fra da avhengig av å puste selv)

Redigert av Laholm (see edit history)

Laholm

Ligger godt fortøyd på Hankø. Fotballkamp (Island-Norge) på radio'n. Rødvin i glasset. Varmt og godt. Perfekt!

Har vært på tur innover Oslofjorden idag. Innom Holmen Fjordhotell på Windymesse. Var ombord i den nye 40 Maestro. Veldig fin båt, noen justeringer må gjøres før den er "perfekt".

Vi ligger på Ekenes på Syd-Koster, var vel bare en seilbåt her når vi kom hit kl. 13. Hamn-betjenten fortalte at det skulle komme en fiskebåt fullt med festglade mennesker, så han anbefalte oss en bås på baksiden av røkeriet. Weberen går, og guttungen på 3 år og snuppa på 7 uker sover søtt :)

Red: Så forøvrig at de har satt bøyer på nordsiden av moloen.

Lest at det har vært noen har mistet ankerfestet der i nordavinden, det trenger man ikke bekymre seg over nå.

Forøvrig anbefales det fortsatt en dukkert, tipper 15,8 grader :)

Redigert av Lagavulin (see edit history)

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...