Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Økosjefen har fri ,så helga tar vi kansje i Holmsbu .Om det ikke er billetter å oppdrive til Hellbillis i tbg da ,men ser svart ut den turen .Så vanlige på denna årstia er jo tur bort i gjestehavna å besøke dem som ligger i vinterdvale,men er været sånn nogenlunde .Så kansje vi tar Holmsbu ,det ser te vi fredan.....

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Ankom Vestre Bolærne for en halv time siden. Da var det allerede veldig mørkt. Det var lite vind og stille vann når jeg skulle legge til så det var ingen problemer fordi om jeg var alene., men når det også kom en på brygga for å ta meg i mot da var alt bare fryd. Det ble bare bikkja og meg denne helgen (hjemmekontor over ICE i morgen), så det blir nok en stille og rolig helg :rolleyes:

/per

Går til Tønsberg på Lørdag med Ajoda for å se på båt. Gleder oss, både til turen og båten vi skal se på.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Vi har blitt lurt ,så da blir det Borgen i morgen på oss også.Vært ombord siden igår og blir her ,gud å godt der er ;o))))Har mer eller mindre vært ombord siden mai mnd,men må vel snart hjem nu ;o(

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Ankom Vestre Bolærne for en halv time siden. Da var det allerede veldig mørkt. Det var lite vind og stille vann når jeg skulle legge til så det var ingen problemer fordi om jeg var alene., men når det også kom en på brygga for å ta meg i mot da var alt bare fryd. Det ble bare bikkja og meg denne helgen (hjemmekontor over ICE i morgen), så det blir nok en stille og rolig helg :rolleyes:

At fortøyningen i går kvelde gikk bra skyldes vel litt flaks. Det så jeg i dag tidlig når jeg kom fra tur med bikkja. Da hang det tau fra begge drevene :nonod:

I går, når jeg lå i sundet og ordnet fendere og tau, da så jeg en blåse litt nord for båten, og det var god avstand til den når jeg satt båten i gir. Men ennå så har jeg altså klart å få tauet fra denne teina surra inn i begge propellsettene.

På det ene drevet satt ikke tauet særlig fast så det var bare å surre det av, men på det andre drevet så måtte jeg løsne ytterste propellen. Tauet satt heldigvis ikke tvinnet rundt akselen så det løsnet når jeg dro den ytterste propellen.

Takk til Chanty som forklarte hvordan jeg skulle løsne propellen på VP drev (det hadde jeg ikke gjort før).

Er forresten tåkete her i dag, men sola titter frem inn i mellom.

/per

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...