Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

@ Lars H, Det ser også rigtigt godt ud i Holmsbu! http://www.action-photo.no/holmsbumultilevel.html - hvad tager de i havneafgift ? Lurede på det var godt du ikke gik til Drammen - har hørt een dram i timen er bedre end en time i Drammen :-). Har ikke sejlet på Oslo fjorden siden '93, i år blev det "kun" til Tjöme (Havna),,,har 220 nm hjemmefra til Færder,,så

Greetings,

/c

Sejlerlivet skal vurderes over flere sæsoner + Glæden ved at sejle er glæden ved at glæde sig

Nå ligger vi på Borgen , sjømann, bonus,mor major, Ella,tom rør,ramona,ronja og tine.

Ser ut til og bli en bra helg, med en rib tur i morra

Hilsen morten

Høres veldig bra ut!

Tusen takk for turen forrige helg. Det var veldig morro. Får håpe dere får noen ordentlige bølger på turen :giggle:

/per

Lars H, Det ser også rigtigt godt ud i Holmsbu! http://www.action-photo.no/holmsbumultilevel.html - hvad tager de i havneafgift ?

Joda, i Holmsbu er det bra. Men nå er det nok off-seasion, butikken har stengt for vinteren og det er bare på pizzabaren Juno det er åpent. Og obs, den linken din er til Holmsbu spa, litt lenger ute i fjorden.

Nå har det kommet noen flere båter her, tilsammen er vi nå 9 besøkende båter. Og ihvertfall tre av oss har baatplassen.no vimpel, en fra Jeløy, en fra Moss og vi fra Son. Vi betaler kr.150 (båter under 27') og da er strøm inkludert med nytt opplegg og 16A sikringer.

Lars H.

pt. Holmsbu

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei.

Nå er det vel ikke så mange igjen av oss i oslofjordområdet som bruker båten lenger, men er det noen som skal ut til helgen? Selv har vi tenkt oss en tur til Oscarsborg, og ankommer vel der på fredag formiddag. Hadde vært artig å treffe kjente.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi drar til Tønsberg for å hente nybåten. Drar nedover på fredag, ligger over i båten, og drar hjemover på lørdag. Stikker vel innom Borgen og Sætre en tur tenker jeg?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Holmsbu! - hvad tager de i havneafgift ?

Blir vel Horten te fredan ,der koster det foresten kun 50 spenn + 25 i strøm etter 15/sept .

Holmsbu har det ikke kosta noenting på flere helger,ikke når vi har spurt iværtfall .Syntes dem som ikke setter ned avgiften om vinteren ,bør få merke det .Altså reise andre steder enn akurat der det er full pris,ikke mange steder som har det men Borgen er vel en av dem .

Da ser vi da Sjømann og kansje andre ,om vi ikke sees i Horten fredag .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Holmsbu har det ikke kosta noenting på flere helger

Den forsto jeg ikke. Vi var der sist helg, og på "parkometeret" sto det ingenting om at det var gratis! Vi betalte samvittighetsfult kr. 150,- pr. døgn med strøm for båt under 30', og lå der med god samvittighet. Selvfølgelig kunne vi latt være å betale og satset på null kontroll (som vi ikke så noe til). Men det fallt meg ikke inn å spekulere i. Har vi blitt lurt?

Lars H.

lunsjen på gamle Holmsbu bad anbefales. Holmsbu er en hyggelig havn.

Om dere har dårlig tid ble jeg fortalt av en lokalkjent at det går helt greit å kjøre på innsiden av steinene på utsiden av Holmsbu - om man holder seg relativt nærme land.

Her skal man være forsiktig. Det er svært lavt vanne om dagen så pass på!

Vil man gå innenfor steinene er det en tommelingerregel: Beregn midten mellom steinene og land. Gå så deretter i midten av den indre midte.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Jeg var ute med han RibRoy - og han stikker jo ikke så dypt :wink:

han sa at man skulle gå ca 1/3 av avstanden fra land - blir vel omtrent halvparten av halvparten slik Astor skriver.

Jeg har ikke så dårlig tid at jeg må gå der - men det kan jo hende sekundene er viktige en gang for noen.

Hei.

Og så var vi på tur igjen. Foreløpig har vi kun installert oss i båten her i hjemmehavnen Son, men imorgen drar vi til Oscarsborg. Da vi kom hit i 10-tiden i kveld, var det +3gr. inne i båten, men med vifteovn og Eber, er det nå +20gr.

Lars H. :flag_bp:

Webcam fra båten her

Live video fra båten her

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...