Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Borgøy, Tysvær Kommune.. Sikkert ikke trangt om plassen. :smiley:

Å, der er det fint! Var der for ca 40 år siden med noen ungdomskole-elever og en gammal robåt.

Til helgen drar vi avsted 6 folk i en gammel Nordfjords-tiæring; sover i telt, ror og seiler i Randesund øst for Kristiansand.

Langtur til Horten gjestehavn ,er fremdeles i dårlig form med feber innimellom å forkjølet .Men må jo i båten som altid ,kan være greit å ta turen til Horten bare .Holder for meg å komme ut av hjemmehavna ,Økosjefen jobber .Men rykte sier at mange av vinteropplagsbåtane kommer + flere fra BP,så regner med at det blir en fin helg som vanlig .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Og så var vi på plass på Borgen. Her er det godt med plasser selv om det nå er noen som ligger her for vinteren.

Adressen til kameraet vårt er nå endret:

Live video her

enkeltbilder her

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kanskje vi blir noen BP-båter her på Borgen etter hvert? Dette er nok siste turen vår med "kalesjebåt" i vinter. Våknet opp i hjemmehavnen i Son med -5gr. ute og +6gr. inne, selv med vifteovn på 600W.

Lars H.

live video fra båten her

vanlig webcam fra båten her

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Etter å ha fått laga ei rute fra hjemmehavna å til Horten gjestehavn ,tursla jeg rolig ut av havna på vei til Horten.Hadde stø kurs i et megaknallvær,kom sammtidig som Bonus og Mor major tok oss imot.Ligger her i sola og koser meg med en god kaffekopp,å skriver handleliste for shoppingtur på senteret .Da Økosjefen jobber ,så må jeg ta den harde jobben å gå på Sjøsia shoppingsenter å handle litt småtteri.Men den store handelen tar vi sikkert på Peppes,letter og enklere å ingen oppvask .Fikk tlf fra Sjømann,han er i rute å annkommer snart .Ligger endel båter her alt fra BP ,så dette blir nok flott helg med båtvenner . :cheers_wine: Alle sammen her håper selvsagt at REM tar den bitte lille svingen innom i morgen å viser frem det nye skipet .

Tine IV

Jøss - langtur sydover i helgen Bonus :lol::cheers:

Vi er i Hunnebostrand. Pizza og øl er fortært på Bellas Gästis. Stille og rolig her i dag - men noen andre båter i havna.

Vi hadde en fantastisk flott tur. Gikk en for oss ny led mot Koster vest av Tisler. Så gikk vi Kosterfjorden og innsiden av Väderöarna og så inn til Hunnebostrand. Nydelig tur i 27 knop. Tok oss ganske nøyaktig 3 timer å gå hit.

Båten virker litt tung i vannet - har mista 5 knop i toppfart - så den er nok litt grodd under etter mange uker uten bruk. Eller kanskje vi har injektorhavari på gang :lipseal:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Kanskje vi blir noen BP-båter her på Borgen etter hvert? ....

Javisst ble det flere!

Jeg fikk iallefall gleden av å hilse på både deg og Astor, med en tilhørende hyggelig båtraddel da jeg var (for første gang) på Oscarsborg nå i helgen.

Det er et fantastisk flott sted med et imponerende anlegg og jeg kan godt forstå at det trekker mange om sommeren :-)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Etter kjempevær igår ,satt på brygga i sola hele dagen,tenkte rett å slett med å vente med hjemturen til idag .Dumt gjort ,våkna til liten storm å regn bortover,men men kom meg nå hjem og da blei været bedre også.Men nok en fin helg sammen med kjente fra BP,fikk også en tur hjem til hjemme havna mi med NY ESCADA.

Så REM ,Bonus og dere andre .Er det ingen som kan legge ut noen bilder fra det nye skipet til REM her,da flere av dere tok bilder .

Neste helg går nok til Horten gjestehavn den også ,holder bare det å komme seg ut av hjemmehavna etter ei uke tråkking i å rundt skuta der.Da er det godt å komme seg vekk i helgene,så kansje vi sees flere av dere som var her i helgen og kansje andre ?

http://www.facebook.com/home.php?#!/photo.php?fbid=1410917960852&set=a.1410915920801.2056781.1469586891&pid=30864891&id=1469586891

Tine IV

Redigert av Tine IV (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...