Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Ok!Sees vi på Borgen da? :

Det hørtes jo kjipt ut da ,ligge der aleine .Økosjefen har fri fra imorgen ,så da reiser vi bort i gjestehavna utpå ettermidagen.Er minus 3 grader her nu,så håper ikke dem har fått panikk å stengt vannet.Mange båter å mye folk i Horten ,kommer sikkert resten av vinteropplagsbåtane i helgen.Så vi satser på ok vær og mye god mat(ikke Peppes hehe ),det sjer mye rundt i by'n i helga også om det frister.På den engelske sjappa spiller Pink Floyd pub band lørdag,liker dere Pinke Floyd er dette mega bra.Dette veit jeg da jeg har sett/hørt begga banda flere ganger live.

Så Tommy stort mer enn det og irish coffe , kan vi ikke by på .Men det kan vi da :cheers_wine:

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Denne helgen pakkes fb inn for vinteren. I dag fikk bordet i styrhuset nytt toppstrøk med lakk. Styrhusdøra fikk et strøk rå linolje. Nå skal toalettet ombord pusses opp. Ting tar tid men det blir bra til slutt.

Lite med fisk rundt Toftelandet om dagen. Vi gleder oss til å dra ut å ta vintertorsken etter hvert.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Når går jeg å venter på Sjømann og Bavaria Morten ,Sjømann kommer vært øyeblikk .Så jeg er matros her idag å tar imot folket,blir fort 8 BP båter her i helga da og det er jo koslig.Kjempe vær ,men var ute en tur å sjekka taua til MorMajor .Det er ikkeno trøkkane varme ,men sola skinner .

Tine IV

Økosjefen ville ha landlov idag,så jeg reiste til vinterplassen min aleine idag,ligger i Horten gjestehavn å skvulper .Det var selvsagt vindstille å fint helt til jeg fyra dyra å kasta hyssingane,da blåste det opp mye litt for mye egentlig .Men kom meg hit og koser meg en en kopp kaffe,snart på tur opp i sentret for å shoppe litt.Godt jeg fikk lov å ta en liten tur aleine,da vi har vært ute alle helger siden isen gikk i påsken.Da kan det fort bli noe stressende å ikke komme seg ut,selvom det ikke er langt vi reiser på denne årstiden.Jeg som surrer ombord fra morgen til kveld hele uka ,syntes det er topp bare å komme seg ut å vekk fra hjemmehavna.Blir som regel bare arbeid og masse greier ,så godt å komme seg vekk når fredagen kommer.Men nu er det tid for å shoppe litt mat og små snacks,så er det bare å kose seg med tv ikveld vil jeg tru .

Tine IV

For de som er underveis, det er voldsomt mye søppel, plast og annet i vannskorpa. Observerte veldig mye søppel i dag (Arendal-Risør). Vær derfor obs.

Skal heller ikke legge skjul på at jeg nå gleder meg til hummerfiske snart er over. Snart slutt på slalomnavigasjonen mellom dobbene :thumbsup:

Fatter ikke hva som er så bra med å dra til det hølet i Horten, Tine? Med din båt må det jo være mye mer spennende å finne andre steder å dra til med vannhull?

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi ligger og koser oss i Horten gjestehavn. Varmeren går og det er varmt og deilig i båten. Det kommer noen bra vindkast har inne også, men nok ikke på langt nær slik det er i Drøbak nå.

Tine IV annokm ikke lenge etter at vi kom og chanty er ventet litt utpå kvelden (har også båten liggende her) Båtbonden ligger også her i helgen.

/per

Ligger i Gjestehavna i Sandefjord. Lufter noe. Men med en såpass grei temp. at det går ann å sitte på aketdekket å slappe av. Er vel en 11 grader på utsiden. Var vel ca. snitt temp på kvelden i Juli det?

Ref, til tidligere tråder om fall fra seilbåter som slår i vinden. Er en 50 fots seilbåt som ligger mellom meg og Southern Actor. Høres ut som om det er full krig oppe i forr masta. OK ikke så ille at det jeg lar meg irritere så mye,men hvorfor, blåser ikke så mye. Eier er ikke tilstedet. Han var ombord i går og strammet opp, mye værre nå en før han teita opp.

I morgen blir det en Oslo tur (med bil) på dagen og en tur på de lokale vannnhullene på kvelden.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Kapp av f...nskapet. Utrolig at dette pinnefolket ikke kan klare å få slutt på dette spetakkelet?

Sånn er det med hekksjøen pinnefolket sliter med fra motorbåter også, det vil ingen ende ta. :headbang: På tide vi pinnefolk blir flinkere til å ha solide tau vi kan kaste ut når det kommer en dust nær nok, og som lager hekksjø. Så kan han kose seg med trossa i propellen :thumbsup:

Godt at det kan skape noe irritasjon tilbake, selv om det ikke gjør like stor skade som når alt går i gulvet av mat og greier :wink:

Nei, det er rart det der, alltid er det andre som er feilen :lol:

Redigert av Spinnaker (see edit history)

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Sant nok arvid. Noen ganger går det helt greit og alt bli stille ved stramming eller slakking, og så er rabalderet igang igjen når vinden dreier noen grader. Så man kan være uheldig.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...