Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Pakka inn i dag jeg så nå er det slutt fram til Mars en gang. (men drar på noen ukers båttur til Tirsdag da).

Finfint nå, men tipper jeg tar opp om etpar uker. Blir innendørs på Strømmen, med div. rep/jobbing.

Skulle ta den opp i begynnelsen av Desember, men fikk litt kalde føtter etter kulda i forrige uke.

God vinter til Deg også :thumbsup:

Ok. nå har vinden begynt å løye og "krigen" i masta hos naboen er borte. "Radio rock" på radioen og roen har senket seg. Siden det er 0 båter med folk innenfor 50 mtr. kan jeg dra på litt volum. Life sucks, but it love it.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Fatter ikke hva som er så bra med å dra til det hølet i Horten, Tine?

Lars H.

[/quot

Hehe du mener det er bedre å reise ut til en gudsforlatt øy helg etter helg ,hele sommeren igjenom ? :cheers:

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Fatter ikke hva som er så bra med å dra til det hølet i Horten, Tine?

Lars H.

Hehe du mener det er bedre å reise ut til en gudsforlatt øy helg etter helg ,hele sommeren igjenom ? :cheers:

Tine IV

Håper du ikke tok dette for personlig. Jeg har jo også vært innom gjestehavnen i Horten og truffet deg og mange andre venner fra baatplassen.no. Og sesongavslutning med en bedre middag i land, var helt supert.

Men jeg mener nå likevel at å komme seg til Kommersøya (gudsforlatt øy) er ganske så trivelig om sommeren. Hadde jeg hatt båten på vannet nå, hadde jeg ikke dratt dit. Nå er det mer enn gudsforlatt der! Men i sesongen, er det et herlig sted med to flotte havner som stort sett fylles opp. Det er et herlig turterreng der, mange hyggelige venner, en kan bade eller sitte på land på brygger eller på land, vi er en gjeng som frivillig holder havneanlegget i Grisebukten ved like selv om kommune og friluftsrådet gir blaffen osv.

Når det gjelder Horten gjestehavn, synes jeg ikke havnen har noen atmosfære. Men det er en god og trygg havn med alle faciliteter. Og du som er "kjent i området", er det noe nytt om omarganiseringen av havnen iht. bildet under?

hortenhavn.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det trivlige med Horten gjestehavn er alle kjente som stikker innom. Vi stortrives i havnen til Tine og de andre som har denne som favoritthavn. I tillegg ligger havnen nære et stort senter som fruen setter stor pris på. I stedet for å ta bilen til f.eks. Drammen tar vi heller helgen i gjestehavna med senterbesøk.

Heldigvis er vi alle noe ulike. Ellers ville Kommers eller gjestehavna i Horten vært overfylt av båtfolk.

Ha en fin helg alle sammen. Nå drar vi snart på fest! :cheers:

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Etter div småjobbing ombord denne uka ,sitter jeg nu ombord å ser RBK på tv da jeg ikke har den kanalen hjemme.Men imorgen er det helg,kansje første helgen siden påske det ikke blir tur.Men ikke noe sikkert enda,tipper Tine tursler ut å bort i gjestehavna imorgen også.Er veldig deilig å komme seg bort når helga kommer,da det blir mye her i havna hele uka eller's.

Hehe fikk foresten kjøpt meg en håndholdt vhf på Finn,Garmin 725 trur jeg den het.Men ikke lader den å ikke tar den imot,typisk når jeg fixer noe som det er bra pris på.Men betalte med payex,så blir lite med spenn på selger.Han får den tilbake,trenger jo ikke den når den ikke funker om ikke det er noe lureri for å få den til å virke da.Men men,trur jeg bestiller en ny jeg.Da bør det være i vater,+ garannti.Sorry litt avsporing men........

Tine IV

Ser ut som om nest siste tur for i år går til Drøbak, da det forhåpentligvis er vann på brygga der enda.

Trur den flytende fruen trenger en vask før hun går i innendørs opplag :yesnod:

Lurer på om jeg skal få legen til å skrive ut noe som jeg kan sove på i noen måneder, sånn at vinteren ikke blir så lang :giggle:

Vurderer sterkt Blindleia denne helgen. Litt uvant å ikke ha slepejolle nå, den forsvant i noen bølger forrige helg (festene røk tvers av) (om noen er ute og ser denne setter jeg pris på tilbakemelding. Jolla er av type Zodiac, rød, jockeysete. Motoren er 40hk Johnson, forsvant ved Risør.)

Denne helgen er turen "air born" med KLM til Phuket, Thailand.

PS. Der er jeg de 2 neste helgene også. Etter 2 uker i kalde Norge er det på tide med 2 ukers ferie i varmere klima. Før en skal på jobb i 5 uker i Angola

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Dro fra Aker brygge ca. kl. 16.00, og satt kursen mot Drøbak for tredje helg på rad. Ble fort mørkt gitt, og etter en bedre middag på Dos Amigos, så sitter vi her i varmen mens det småregner på ruta.

Dette er desverre siste helg, hvis det ordner seg med transport til uka, og det er vemodig, da jeg helst ville brukt båten mer utover. :headbang:

Det er saker og ting som må gjøres i vinter, og da må det prioriteres.

Det er nok den beste tiden akkurat nå, med stillhet og ro overalt :thumbsup:

God helg alle båtfolk

• 3 uker senere...

Nå har Astor ligget lenge nok i havn. Kun vinteren og issituasjonen i fjor vinter har satt stopper for våre færder ute på fjorden. Planen er klar: Først en kaffekopp nede i havna på Sætre. Sosial gruppe hvor takhøyden er høy. Deretter en tur innom Mega på Tofte for å handle noen varme karbonader og ferske rundstykker. Deretter går turen til Hurumhavna lenger vest og ut på Breiangen. Frostrøyken gir fine motiver for kamera.

Kanskje turen går til Tine på Indre havn i Horten?

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Har liggi inne dem 2 siste helgene,dem første foresten side isen gikk til påske.Men det er ikke bra å ikke komme seg en tur ut,pleier å reise bort i gjestehavna i helgene om vinteren og innom nabobyen Holmestrand innimellom.Men vært litt skruing å småtteri,så da har det blitt sånn.Men denne uken har jeg 2 netter ombord,skal også bli ombord i helgen da det er julebord i styret i havna idag fredag.Da er det ok å tursle bort i skuta utpå natta,å kansje en tur ut på lørdag te søndag i gjestehava.Passer egentlig bra da Økosjefen jobber denne helgen .Men med ny D4 ombord ,200w i cabin å 200w på badet + vifteovn i salongen som gjerne står på 200w.Da hjelper det på ,men trekket på vinduene er nesten et must nå i kulda.Det er nesten natt å dag uten dem,litt trist kansje men varmt :thumbsup:

Tine IV

Kommersøya ligger i Sandebukten, NØ for Holmestrand.

Øya har en spennende historie som jeg har forsøkt å sammenfatte litt på min hjemmeside trudelutt.com Direktelink til "alt" om Kommersøya her.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...