Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Hvor er Kommersøya. Jeg har vært lite nord for Tønsberg.

Har aldri skjønt vitsen med å seile nordover fra Tønsberg.

BP og Trawler treff er unntagene selvfølgelig.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Nei, men at det stort sett er best rundt der man selv bor. Nødvendigvis bør man ikke gå lagt for å finne perler.

Hvor er di fineste stedene i indre oslofjord. Jeg er inresert i der man ligger i le får søndavind. Det må være uthavn. Jeg har en seibåt som stikker 1.8

Maxi 95 Bavaria 36

Sandspollen er nok en av de best skjermede. Jeg har erfart at det ikke er så god dreggbunn der - men det kan være min egen feil. Kølabånn på N spissen av Jeløya gir god le for sydlige vinder. Mørn er en perle om det er ledig i havna og du kommer inn (jeg har vært der med drøyt 40 foter). Mot Oslo er Middagsbukta en klassiker om du liker mye folk rundt deg.

Sklir litt ut her men,Lort en knøtt lita øy på Indrehav i Horten som er en perle også har du Kommersøya i Sandebukta.Foresten hele Horten indrehavn er en perle,mange flotte plasser å ligge der.

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Denne helgen skal jeg endelig på vannet. Det hvar på tide. Turen går til Østre Bolærene. Vi blir 5 personer runt bålet.

Jepp, vi ses "plutselig" på Bolærne i morgen. Sitter i båten nå. Har "hjemmekontor" på formiddagen i morgen. Planen er å komme seg av gårde i god tid før det blir mørkt. Blir min første "vintertur", så jeg er litt spendt. Chanty kommer vel nedover utpå kvelden i morgen.

/per

Da ligger jeg på Østre Bolærne sammen Akoya 1. Det er ingen andre båter her, men Chanty kommer nok i kveld.

Var noen få isflak utpå og jeg klarte å treffe et av dem (når jeg var på toaletten).

Prøvde å ta noen bilder under turen og her et. Er her på tur inn sundet mellom Østre- og Mellom Bolærne.

018s.jpg

/per

sundet mellom østre og mellombolærne heter kongstensundet

Helt ritig :thumbsup:

Mariell: Nei, det er ikke strøm her nå. Strømaggregatet holder lys i juletreet :yesnod:

Har aggregatet stående på land, og vi deler på det slik at vi har til lading, juletrær + vaffelsteking i morgen..

/per

Har bare hatt endel netter ombord siste 2-3 ukene,men om det ikke legger seg is på indre havn .Så hadde håpet vært en tur bort i gjestehavna ,kan ikke dra på for mye utpå nå da det er for mye drivis.Da er gjestehavna er grei tur,sånn at jeg kommer meg litt ut om ikke annet .Pleier jo å reise endel dit i helgene på denne årstia,men vært stille i 3 helger på rad pga jobb på brygger å div andre ting.Liten trøst å ligge over ombord innimellom da,hadda natt til tirsdag ombord og skal overnatta til fredagen.Så ser vi da hvordan det ligger ann utpå,om det blir noe tur .

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

I år blir det julefeiring i Syden, "nå har kulda vart lenge nok" sa admiralinnen, "sjekk nettet NÅ!" Så det blir tur til Torrevieja der en kamerat er på langtidsferie, :cheers_wine: vi drar nå på lørdag og er hjemme over nyttår. Skal bli godt å glemme ullgenseren for noen dager, og heller sitte i sola og kose oss! :cheers:

God jul fra oss i "Ronja" :flag_bp:

• 1 måned senere...

nattis_i_havna.jpg

Bare litt nattis i havna. Kjørte litt propell og den sprakk fint opp.

ramvikholmen_vinter.jpg

Ramvikholmen i bakgrunnen. I morgen er jeg lysten på en fisketur i dette området.

Magisk stemning nå på vinteren utpå.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...