Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Det er påskesteming i havna i dag. Sol og blå himmel og gradestokken på null og vindstille. Vi har tatt helgen ombord og nyter været.

Helt nydelig vær, men havna er full av is. Er mye is utpå også. Tok ferja over fra Moss i dag, og ferjene gikk i råker. Ble fortalt at Rødekorsbåten her ble bedt om å dra ut for å se om det var oljepåslag på øyene ved Bolærne, men de måtte snu rett utenfor har pga. isen.

Kystvakta lå til kai her, regner med at det var for å få med mer lenser.

/per

Etter å ha vært ombord siden onsdag ,så har dagen idag vært helt topp.Reine påskeværet på sitt beste,sitti ute bak (underkalesja da) i t-sjorte med litt åpning i kalesje pga varmen.Så det er topper's ,selvsagt vært enda bedre å vært utpå.Men isen er tykkere her inne i havna nå enn jeg kan huske den har vært.Men koser meg med god mat å drikke,godt å være gressenkemann innimellom da ;)Har kontakt med Astor på vhf'n ,så nå er det meste i vater.Kan ikke ha det stort bedre ;o)))

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

• 4 uker senere...

Værmeldingen for vestlandet ga et lite vindu. I morges var det nysnø, i morgen ettermiddag kommer mer vær. Dermed var muligheten å komme seg ut nå i ettermiddag. I skrivende stund ligger jeg i "Oksebåsen". Fin tur hit, endel lovende bilder som skal bearbeides før de eventuelt legges ut. Kjapp tur til grunnmuren på toppen her, flott utsikt mot Austevoll/ Sotra ble avfotografert. Varmeren gjør jobben, stekeovnen gjør forhåpentligvis det samme med langpannen med kylling og grønnsaker. Det blir en tidlig kveld, går hjem igjen når jeg våkner. Dermed er båtsesongen offisielt i gang.

Laholm

• 2 måneder senere...

Nå nærmer det seg pinsehelg, og vi planlegger å krysse fjorden fra Son til Kommersøya innenfor Holmestrand natt til torsdag dersom det ikke regner alt for mye. Vind er det i hvert fall ikke meldt den natten.

Så blir vi vel liggende der noen dager før vi forflytter oss inn til Holmsbu for litt handling og oppfylling av vann før vi drar til Oscarsborg til uken og ligger der før vi drar hjem på torsdagen. Kona skal jobbe neste helg.

Det var forresten hun som foreslo forlengelse av turen utover selve pinsehelgen. Det er greit med en kone som trives med å være i båten enten det regner eller solen skinner!

tofteholmen07072011.gif

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Denne helgen blir det en tur inn til Luanda bay, Angola. Inn på fredag og ut igjen på Søndag. :cryin:

Men neste helg, den ser jeg mer frem til. :flag_bp::thumbsup::cheers_wine::cheers::seeya::sailing::clap::clap::clap:

Da blir det over til :flag_sw: for en drøy uke, eller sydover til :flag_da: for 3 uker. Vær og føreforhold bestemmer kursen

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Denne helgen har vi et par alterntiver: Mosterhamn på Bømlo; mye liv og røre i forbindelse med Mostraspelet og festival, alt 2 med litt mindre liv og røre er Fjeldberg... Vi har ikke helt bestemt oss, men endelig er båten reparert, så tur..., det blir det!!

Må prøve Romsa ein gang

Endelig båt igjen

Nå begynner det å krible etter å komme seg på sjøen igjen, det er jo tre dager siden vi var utpå. Det er pinse som står for tur og jeg er pensjonist og fruen har en uke fri. Om 7 timer legger vi turen ut fra Son mot Kommersøya for nattseilas. Så blir vi der noen dager før vi tar en dag i Holmsbu før vi dreier rundt Hurumlandet og nordover til Oscarsborg. Og dersom været ikke blir for ille, drar vi tilbake og hjem på torsdag om en uke da Trude skal jobbe neste helg.

Det er meldt mye regn imorgen, men i natt ser det svært lovende ut så regner(!) med en mer trivelig tur i natt enn utpå formiddagen imorgen i regnet. Og nattseilas på en tom fjord uten bølger er bare en nytelse! Over helgen ser det bra ut igjen. Er det noen andre utpå, så står VHF'n på på kanal 16 så lenge vi ikke sover. Og med ICE mobilt bredbånd, er vi stort sett på nett hele tiden.

marinogram_breiangen.gif

Lars H. :flag_bp:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Pinsehelg og langfri. Går av vakt fredag morgen og ser fram til noen dager på vannet. Har vurdert en tur til Risør / Lyngør men nå melder yr.no om 8 sek/m fra sørvest så det ser ut til at vi blir i Kragerø`s skjærgård.

"Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide."

• 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...