Christel III Svart 1.September.2011 Link til dette innlegget Svart 1.September.2011 Har akkurat hatt meg en liten uke med båten i Florø, og kom hjem igjen idag. Har lovet å stikke innom kontoret i morgen, og hadde det ikke vært for det, så hadde jeg blitt værende der oppe:-) Reiser nok ut igjen i morgen ettermiddag, men har ikke noen plan om hvor jeg havner. Det er jo nettopp det som er det fine:-) MvhSimon Link to post
Astor Svart 1.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2011 (redigert) Litt småpusling ombord i morgen. Ny pumpe på toalettet forrut skal monteres. Kosedag..... Lytter 16/77. Redigert 1.September.2011 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 1.September.2011 Link til dette innlegget Svart 1.September.2011 Stille og rolig på Oscarsborg i aften. Ikke mange båter, men det kommer vel flere imorgen. Jobber fra båten imorgen; "gjemmekontor". Tror dette blir en flott helg. Sensommeren / tidlighøsten er nesten den fineste delen av båtsesongen. Mørkt ute, rødvin i glassene. Noen ganger er det helt alright ... :-) Link to post
Mariell Svart 1.September.2011 Link til dette innlegget Svart 1.September.2011 Må være i Sandefjord på Tirsdag og med de meldingene de har for mandag, blir det nok til at jeg går over fjorden i morgen for å møte folk på Vestfold siden. Om det blir Verdens ende, rett inn til Sandefjord eller en eller annen uthavn. Får de stakkars folka som er ute på årets siste tur før opptak bestemme. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tom Rør Svart 2.September.2011 Link til dette innlegget Svart 2.September.2011 Ligger på Gressholmen. Mørket senker seg, og fyrlyktene blinker. Man må ikke nødvendigvis reise langt for å kose seg. Ser faktisk hjem fra der vi ligger Link to post
baatsman Svart 2.September.2011 Link til dette innlegget Svart 2.September.2011 Er det mange båter på Oscarsborg? Kommer sannsynligvis i morgen ettermiddag fra Hvaler. Vi sees! Link to post
Bonus Svart 2.September.2011 Link til dette innlegget Svart 2.September.2011 (redigert) Det er temmelig fullt her nå baatsman. Men, det kan jo tenkes at noen går iløpet av morgendagen. Men, om det ikke kommer vesentlig flere, så finner du plass. Redigert 2.September.2011 av Bonus (see edit history) Link to post
Key Freak Svart 2.September.2011 Link til dette innlegget Svart 2.September.2011 Man må ikke nødvendigvis reise langt for å kose seg. Fullstendig enig, man må absolutt ikke reise langt. Det aller viktigste er at man faktisk er i båten! Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
VannTro Svart 3.September.2011 Link til dette innlegget Svart 3.September.2011 (redigert) I dag skal båten hjem fra Tønsberg til Drammen med overnatting i Holmsbu om det er plass. Håper det er plass der med tanke på gråværet. Kanskje en del har prioritert messa denne helgen også Redigert 3.September.2011 av VannTro (see edit history) Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Christensen Svart 3.September.2011 Link til dette innlegget Svart 3.September.2011 I kveld blir det en tur til Holmsbu, litt mat og drikke på Juno blir bra, Kanskje vi sees "VannTro"?? Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Tom Rør Svart 3.September.2011 Link til dette innlegget Svart 3.September.2011 Fullstendig enig, man må absolutt ikke reise langt. Det aller viktigste er at man faktisk er i båten! Enig Link to post
Figaro Svart 3.September.2011 Link til dette innlegget Svart 3.September.2011 Hei Tom, er Gressholmen kro åpen, eller er den stengt for sesongen? mvh Figaro Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Tom Rør Svart 3.September.2011 Link til dette innlegget Svart 3.September.2011 Hei Tom, er Gressholmen kro åpen, eller er den stengt for sesongen? mvh Figaro Det står på nettsiden at de er åpne fra 1. mai-31 august,men prøv å ringe 22115720, så får du vite om de kanskje er åpne fremdeles :-) Link to post
SeaSC Svart 3.September.2011 Link til dette innlegget Svart 3.September.2011 Enig i at man behøver ikke å reise langt for å kose seg. Det holder jo nesten bare å komme seg i båten på brygga før kropp og sjel finner roen og kosen. På søndag tar vi noe dager fri og tøffer fra Leangbukta i Asker og ned til Son. Håper noe opphold i løpet av uken slik at båten får seg en omgang med polish før den skal i opplag. I dag blir den en liten tur på båter i sjøen. -G- Link to post
VannTro Svart 3.September.2011 Link til dette innlegget Svart 3.September.2011 I kveld blir det en tur til Holmsbu, litt mat og drikke på Juno blir bra, Kanskje vi sees "VannTro"?? Skal du ikke se bort fra...... Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Christensen Svart 3.September.2011 Link til dette innlegget Svart 3.September.2011 Skal du ikke se bort fra...... Skriv "Baatplassen" i panna med blå sprittusj så finner jeg deg!! hehe Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
VannTro Svart 4.September.2011 Link til dette innlegget Svart 4.September.2011 (redigert) Du kjente igjen vimpelen slik at jeg slapp tusj Takker for hyggelig selskap i går Christensen. Håper dere kom dere trygt hjem og fikk hentet ungene i dag. Vi hadde en heller våt tur inn fjorden i dag og har akkurat kommet hjem. I morgen skal båten opp på land så jeg finner ut hvorfor jeg ikke får mer enn 12 knop på topp. Mistenker at propellen er full av rur, den har ligget ubrukt i Tønsberg en mnd før vi dro derfra i går. Redigert 4.September.2011 av VannTro (see edit history) Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Hulda Svart 4.September.2011 Link til dette innlegget Svart 4.September.2011 Enig i at man behøver ikke å reise langt for å kose seg. Det holder jo nesten bare å komme seg i båten på brygga før kropp og sjel finner roen og kosen. Det er vel noe av poenget. Ved den bryggen jeg ligger, er det folk som bor i båten. I hvert fall hele sommeren. Folk som har båten som hytte, og slike som jeg som mer enn gjerne kaster fortøyningen når jeg har fri. Nå er jeg av den heldige typen som med 5 knop har halvannen time til Sveriges vestligste fyr. Altså hele Koster ligger innenfor halvannen times båttur. Men nå skal vi ikke ødelegge denne tråden: Denne helgen gikk ferden til Engelsviken :-) Kjempespennende, været til Håkon Melhus ble i hvert fall ikke slik han meldte det i går. Og vinden kom fra de fleste retninger inntegnet på kompassrosen. Men Hulda rundet 8 knop i et godt øyeblikk. Link to post
SeaSC Svart 4.September.2011 Link til dette innlegget Svart 4.September.2011 Vi ligger i Son Her er det hele 3 båter. Skal ha noen dager med ferie. -G- Link to post
Tom Rør Svart 4.September.2011 Link til dette innlegget Svart 4.September.2011 Vi ligger i Son Her er det hele 3 båter. -G- Beste tida på året nå synes jeg, med litt skarp høstluft og godt med plass overalt. Kos Dere (Kjenner at jeg blir litt misunnelig her jeg står og maler barnerom ) Link to post
baatsman Svart 4.September.2011 Link til dette innlegget Svart 4.September.2011 Vi hadde en flott seiltur fra Hvaler til Oscarsborg. Kom inn og måtte vekke litt liv i Bonus . Ble så invitert over og hadde en hyggelig stund med Fru og Herr Bonus. Traff så Ter-av, hadde en hyggelig prat. Oscarsborg er et flott sted, mange hyggelige mennesker, finte å rusle rundt på øya. Blir nok Borgen til helgen også. Nesten uansett vær. Men da skal "bjeffern" på 4 ben være med også. Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 4.September.2011 Link til dette innlegget Svart 4.September.2011 Alle hadde gått hjem da vi ankom 1530..... Link to post
Trondwi Svart 4.September.2011 Link til dette innlegget Svart 4.September.2011 1,5 timers tøffetur rundt Ågerøya og Jonsøy ved Brekkestø i sen ettermiddag/kveld. Opphold og likevel bare én annen båt utpå. Er det helt slutt i Blindleia for i år? Det er i såfall enda tidligere enn vanlig for en helg så tidlig i september. Trond Link to post
Bonus Svart 5.September.2011 Link til dette innlegget Svart 5.September.2011 Vi hadde en flott seiltur fra Hvaler til Oscarsborg. Kom inn og måtte vekke litt liv i Bonus .. . Gamle mennesker må vekkes av og til, baatsman Hyggelig å se dere, nok en fin helg på Borgen! Link to post
Fjellmatros Svart 6.September.2011 Link til dette innlegget Svart 6.September.2011 Denne helgen går turen til Dyrsku`n i Seljord. Norges største handelsmesse http://www.dyrskun.no/ Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn