Tom Rør Svart 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 Vi tok jolla og satt krabbeteiner, det var en litt bølgete tur men ingen fare. I morgen skal vinden løye så da blir det fint når vi skal dra opp teinene. Kos dere på Borgen i helgen, vi blir nok liggende her hvis ikke vinden tar helt av Kos dere, og lykke til med krabbefangsten Link to post
Bonus Svart 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 Ligger godt fortøyd på Borgen nå. Stille og rolig. Godt og varmt i båten, god rødvin i glasset. Avslappende og deilig. Link to post
Bonus Svart 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 Regner med at det er lunt og godt inne hos deg også Tom :-) Link to post
Hulda Svart 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 Kungshamn. Duverden, her er en hel tråd om folk som forteller hverandre at de er på Oscarsborg eller ikke.... Subsidiært Horten. Et par er utenfor Oslofjorden. Link to post
Captain Chaos Svart 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 Er det ledig på Borgen i morra kveld mon tro? Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Tom Rør Svart 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 Er det ledig på Borgen i morra kveld mon tro? Det vil jeg tro, men hvis det ikke er det, så kan de som ligger longside, legge seg til bøyene for å frigjøre plass Link to post
Hilmar 2 Svart 8.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2011 og hvordan er forholdene på borgen i kveld? Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Tom Rør Svart 8.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2011 (redigert) Her er det flott, med skarp fin høstluft, ogblikkstille vann Redigert 8.Oktober.2011 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Møkkalasset Svart 12.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2011 Til helgen går turen til krybba.... Litt vemodig , men jeg ser frem til mine småprosjekter gjennom vinteren og til våren. Og så er det litt kos med konserveringsjobben da. Link to post
Captain Chaos Svart 12.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2011 (redigert) Og så er det litt kos med konserveringsjobben da. Havner i krybba jeg også, men gruer meg til konserveringen. Første gang jeg gjør akkurat den biten selv. Redigert 12.Oktober.2011 av Captain Chaos (see edit history) Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Astor Svart 12.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2011 Det ligger ann til Hortenstur denne helgen. I dag ble det fisketur uten ett eneste napp. Men været og naturen ga tilbake i mangfold. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Møkkalasset Svart 12.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2011 , men gruer meg til konserveringen. Første gang jeg gjør akkurat den biten selv. Les deg opp på temaet her inne så er du ekspert. Ingenting å grue for. Gjør du det selv så vet du at du har kontroll. Link to post
Compromise Svart 14.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2011 Denne helgen går tur til Horten, hvor vi har vinter plass. Det blir fint å møte kjente som vi ikke har sett på noen måneder. Rykter sier at det blir mulighet for krabbekoking på lørdag /per Link to post
Tom Rør Svart 14.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2011 Steilene denne helgen Link to post
Tom Rør Svart 14.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2011 Ligger på Steilene, og her er det bekmørkt, da det ikke er strøm på hele øya! Måtte starte Hondaen på land, da jeg trengte lading! Link to post
klk Svart 20.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2011 Denne helgen går turen fra Ibiza til Gibraltar. Hentetur, er hyret for å seile en 50 fot seiler fra Napoli til "et sted i Skandinavia" Link to post
Christel III Svart 22.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2011 Ligger i Bekkjarvik som eneste båt med folk ombord. Lun havn, selv om kulingen har laget litt sjø for oss på vei ned:-) Fløtegratinerte poteter i steikeovnen, og indrefilet på pannen... Sitter på akterdekket og nyter en duggfrisk Hansa, og konstaterer at sesongen på langt nær er over MvhSimon Link to post
Bitteliten Svart 22.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2011 (redigert) Jeg kjørte til Skjærhalden i går. Videre til Vindøn i dag. Vinteropplag hos Nord West. Blåste en del det siste døgnet. Hadde opptil 3 m sjø syd i Kosterfjorden og over Gule Humpen. Mye dårlig merkede teiner i leia. Kanskje årets flotteste tur. Redigert 22.Oktober.2011 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Ser ut til å bli Borgen denne helgen Link to post
Astor Svart 30.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Lørdagen startet med strålende sol i Indre Oslofjord. Det lå ann til en fredlig dag på sjøen..... ...men plustelig smalt det like i nærheten. Et par jegere med finnlandshetter hadde slått seg ned på Ramvikholmen ved Kalven helt øst. De hadde satt opp et titalls narre-skarv og et dusin lokkeender rundt holmen. De var på jakt og det smalt rundt båten. Jeg trodde det ikke var lov å jakte fra land på fugl. Mulig jeg tar feil. Jeg dro opp et par pir og en bra torsk og kom meg vekk fra området. Jeg likte meg svært dårlig når folk skyter rundt båten.[/ Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Christel III Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Astor: Jo, det er lov å jakte fra land, men ikke fra båt med motor. MvhSimon Link to post
CB. Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 (redigert) Gjelder jakt kun båt med motor eller båt generelt ?. Har ofte sett kajakk padlere jakte og har lurt på om det er lovlig. Redigert 30.Oktober.2011 av Contraband (see edit history) Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Christel III Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Fullt lovlig å jakte fra kano og kajakk, og for den saks skyld en seiler. Alt som ikke har maskin ombord. MvhSimon Link to post
Ribtjenester Svart 30.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Ser ut til å bli Borgen denne helgen Hei Tom til informasjon så er posisjon på gjestehavna: 59.40.651 N 10.36.323 E. Tenkte dette var nyttig informasjon tilfelle du ikke fant frem;) www.ribtjenester.no Link to post
Astor Svart 30.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Lokale mener det er forbudt å jakte fra Ramvikholmen generelt. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn