Christel III Svart 16.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2012 Takk for det:-) Kjekt å vite at jeg kan "varme" noen av dere som ligger i opplag og venter på vårutsleppet Det kommer flere filmer etter hvert som helgene kommer, og dagslyset varer litt lengre! MvhSimon Link to post
Tom Rør Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Er på Oscarsborg denne helgen også. Her er det kaldt utafor, og godt og varmt inne i båten. God helg alle sammen Link to post
ezach Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Høres ut som starten på en fortreffelig helg! Skal signere kontrakt på den "nye" 29-foteren i morgen. Gleder meg som en guttunge! :-) Link to post
Bonus Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Har du med deg skiutstyret til Borgen Tom? Begynner jo å bli skiføre nå Link to post
Tom Rør Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Høres ut som starten på en fortreffelig helg! Skal signere kontrakt på den "nye" 29-foteren i morgen. Gleder meg som en guttunge! :-) Helt rått her nå! Lykke til med båtkjøpet Har du med deg skiutstyret til Borgen Tom? Begynner jo å bli skiføre nå Tok ikke med ski, men bikkja så ut som en bitteliten snømann etter en tur rundt på øya Måtte tørkes godt av før hun fikk adgang til "salongen" Link to post
Compromise Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Snør bra her i Horten også. Gikk tur med bikkja i morges og det snødde vannrett. Farlig å gå ute uten brodder også fikk vi erfare. Frua gikk på røva så det sang. Ble heldigvis ingen skader. Det blåser rett inn i havna, så det gynger litt i skuta. Har måkt brygga en gang i dag, men fortsetter det å snø slik det gjør nå, så er det vel bare å finne frem trugene /per Link to post
Tom Rør Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Jeg måker ikke, men venter til det har kommet mer snø, så jeg kan lage hule bort til ferga Link to post
Compromise Svart 28.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2012 Kl. 11 løsnet Chanty og Skipet 5 fortøyningene i Horten og nå er vi på tur til Bolærne. Vi fikk litt bølger når vi passerte Bastøy, men forløpig ser det ut til å gå bra. Ingenting har gått i gulvet ennå Vi tusler sørover i 6- 7 knop og nyter turen. Regner med at det kommer en liten oppdatering i løpet av dagen. /per Link to post
Tom Rør Svart 28.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2012 Kos Dere på Bolærne Link to post
Compromise Svart 28.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2012 Kos Dere på Bolærne Takk for det Tom. Vi ankom Østre kl 13 etter en fin tur, og det første vi får se, er masse sel på skjærene rett vest for Østre Bolærne. Forsøkte å ta et par bilder med mobilen, men det ble ikke noe særlig. Nå har vi dratt i gang kraftverket, så får vi seom noen drar i gang vaffelpressa, eller om vi nøyer oss med et bål i kveld. Frua klager over at det er litt dårlige TV signaler her, men da er det kanskje håp å få dratt henne litt mer ut i naturen Skipshunden storkoser seg i allefall, ingenting er bedre enn å gå løs og ligge på brygga og ha full oversikt (gjeterhund...). /per Link to post
Framtia Svart 28.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2012 planen er å sjekke ut om det finnes noen lekre skuter i Marina del Ray (Los Angeles), dessuten blir det vel å stikke innom West Marine som har butikk på samme sted. Det frister mer enn både Disneyland, Hollywood og Gettys. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Tom Rør Svart 28.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2012 Det hørtes ikke så feil ut Framtia Link to post
Sjøga Svart 28.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2012 Nå har vi dratt i gang kraftverket. Frua klager over at det er litt dårlige TV signaler her, men da er det kanskje håp å få dratt henne litt mer ut i naturen Skipshunden storkoser seg i allefall, ingenting er bedre enn å gå løs og ligge på brygga og ha full oversikt (gjeterhund...). Det vil si det ikke er strøm året rundt lenger det da? Jeg har hat bra TV signaler når jeg har ligget der. Det er en del bambi på øya, så kansje voffsen gaider dem ned til båten da Link to post
Compromise Svart 28.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2012 Det vil si det ikke er strøm året rundt lenger det da?Jeg har hat bra TV signaler når jeg har ligget der.Det er en del bambi på øya, så kansje voffsen gaider dem ned til båten da Det er ikke strøm her lenger (var ikke det i fjor vinter heller). Bambi er godt, så han kan godt hente en eller to. Begynner å bli tomt for reinsdyr kjøtt hjemme, så Bambi hadde passet bra. Kanskje ikke så veldig populært hvis oppsynet skulle sett bikkja kom med et rådyr. TV signalene kommer og går.Det positive er at vi har 2 kanaler mer her enn vi har i Horten, men om vi ser på de kanalene er vel en annen sak. Sliter også med signalene til ICE her, men når jeg flyttet antenna opp på i "2. etg" så ble det bedre. /per Link to post
Sjøga Svart 28.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2012 lå i jensesund i fjord høst og der var det null tv og ufattlig dårlig internett(telenor) men der er det gratis strøm året rundt på den sydlige brygga Link to post
primusmotor Svart 28.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2012 Denne helgen går turen til sparkVM på geilo:-) D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
cavaler Svart 28.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2012 Etter værmeldingene å dømme så ser det ut til å bli fisketur sammen med en kamerat i morgen, og da vil vi prøve oss på vestsiden av Sotra, håper sjøen blir rolig og at vi kan få en fin dag. Satser på å være i båten før kl 0900. Hilsen Rune Link to post
Christel III Svart 28.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2012 Siden jeg måtte holde meg hjemme fra Sun 33's årlige Geilotur denne gangen på grunn av syke unger i heimen, så ble det jaggu meg båthelg denne helgen også! Dette er den tredje overnattingsturen vår i år, og vi ligger syv båter i Strusshamn. Nydelig vær idag. MvhSimon Link to post
Tom Rør Svart 1.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2012 Til helga blir det overnatting i båten igjen på Borgen. Hvis værmeldinga stemmer, blir det grisekaldt, så da må jeg fyre skikkelig. Link to post
Christel III Svart 25.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2012 Denne helgen ligger vi i Bakkasund i Austevoll. Seks båter som ligger her ikveld. Skyfritt og blikkstille:-) MvhSimon Link to post
Mariell Svart 26.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2012 (redigert) sparkVM på geilo:-) "litt" sen tilbakemelding kanskje? Så det var flere BP folk der oppe. Gjengen min var med for 15. gang, har selv vært med ca. 10 ganger. Ble litt kjølig med Toga og sandaler i -8. Redigert 26.Februar.2012 av Mariell (see edit history) MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
shetland 550 Svart 26.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2012 (redigert) Ja nå er det vinterferi her oppe i gudbransdalen å turen starter tisdag den 28,02,2012 kl 10:00 da går ferden til møre og romsdal skal på hytta på veøya skal bli gått med fersk fisk å krabber. Redigert 26.Februar.2012 av shetland 550 (see edit history) Link to post
Astor Svart 6.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2012 Denne helga blir det storvask slik at Astor kan bli påskeklar. Mandag går vi etter planen til sommerhavna vår på Storsand. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Compromise Svart 9.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2012 Denne helgen gikk turen til Ramvikholmen. En hel times tur fra Horten Jeg gikk fra Horten rundt 17:30, og var ferdig fortøyd en time senere. Det var rundt 10- 12 m/s sørlig vind så turen var helt allright. En time senere kom Chanty, så nå ligger vi 2 båter her og vi håper at Piotr også tar seg en tur hit i morgen. Vinden har løyet en del nå, og skal snu til mer vest så da blir det helt topp å ligge her (trur eg...) Håper det ikke er så mye vind i morgen, så vi kan fiske litt i morgen. Har sikret oss med kjøtt til morgendagens middag men det hade vært moro å kunne hatt en fiskemiddag. Det er en stund siden det var selvfisket til middag. /per Link to post
Astor Svart 9.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2012 Søndag blir det vårrengjøring i Astor før vi forflytter oss en times gange opp fjorden på mandag til sommerhavnen Storsand. Nå er det VÅR! Skal bli greit å få tømt vanntankene og etterfyllt med ferskvann på Sætre. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn