Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Hei.

Ingen andre som har tatt seg en tidlig helg på sjøen? Etter en fin tur over fjorden fra Son, ligger vi nå i idylliske Holmsbu. Det er sol fra klar himmel, +10gr. og omtrent vindstille her inne i havnen der det kun er oss og en annen gjestebåt. Jeg var litt nysjerrig på hvordan det ville gå med vår nye hund Max som ikke hadde vært med ut før, men det gikk utmerket. Litt betenkt var han nok med sjø på tvers og rulling, men det gikk fint. Han ble ikke skremt av det. Så nå er han blitt ekte skipshund.

Lars H.

webcam fra båten her

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Måtte urgent på noen møter i Trondheim på torsdag/fredag. Båten ble liggende i Strømstad, mens jeg tok Color line til Sandefjord og Taxi til Torp. Nå er jeg tilbake i "heimen". Stille og fredelig, overraskende lite båt. Blir nok liggende til over helga. Om ferden da blir Koster eller Vestfold får tiden vise. Eneste avtale! Må være i Sandefjord før neste helg.

PS. Båt loffer livet er herligt.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Er tilbake i Gjesthavna i Sandefjord blir liggende til over helgen.

Litt å tusle med ombord.

VM banket for Sandefjord4S på fredag, etter vår 9. VM tittel i SparkVM på Geilo i vinter.

Over helga er det til hjemmehavna og jeg reiser tilbake på jobb for 5 uker :cryin::headbang:

Men etter det starter sommer cruiset :flag_da: :flag_da: :flag_da:

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Har fått nok Borgen på en stund nå. Finner ei uthavn et sted. Antagelg Bjønnbukta/Dragsund.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Fredag-lørdag skal jeg sjøsette etter slipping på Hurumlandet et sted. Ser frem til en rolig tur opp til Oslo på lørdag formiddag, med nystoffet båt, stinn av zink, -selv om seilene ligger på loftet.

Mandag blir skikkelig slitsom; Oslo-London-Miami-St. Thomas, men på tirsdag formiddag setter vi seil i BVI. Gleder meg litt til det.

Har fått nok Borgen på en stund nå. Finner ei uthavn et sted. Antagelg Bjønnbukta/Dragsund.

Hva er galt med Borgen? Har ikke vært der ennå, men har planer om å prøve etterhvert. Når vi får båt igjen. Hittil har vi stort sett holdt oss i diverse uthavner.

Ikke noe galt med Borgen, for all del. Etter vårt syn en av de beste gjestehavnene i fjorden. Det jeg prøvde å si var at vi nå, etter å ha ligget i gjestehavner i 10 av 10 døgn så langt i år, nå var modne for å starte uthavnsessongen. Vi liker i liten grad å ligge i trange gjestehavner, og nå begynner det vel å tetne til på Borgen og i andre gjestehavner?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Planen på mandag var å ta en overnatting på Verdens ende.

Der blokkerte en lekter med gravemaskin innløpet.

Så ut som de fjernet en god del stein masse ved innseilingen.

Mulig de fjerner den tungen som stikker ut fra skjæret på sydsiden av innløpet.

Lå også en lekter med gravmaskin og arbeidet lenger inne i havna.

Regner med at løpet er åpent i helgene, men som en liten advarsel. Hvis noen har tenkt seg til Verdens ende til helga, er mulig du kommer til ett annleggs område.

MEDLEM I KNBF

Kona har ombestemt oss, så da ser det ut til å bli Borgen på oss også til helga.

ad. planlegging:

Vel fortøyd på Sætre marina. I morgen ettermiddag blir det Borgen for oss også. Fruen jobber på fredager mens skippern har vedlikehold og bryggekos. Et slit men jeg tar det som en mann. :thumbsup:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...