Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Denne langhelgen går turen til koslige San Polè (Sandspollen).

Væreet lover bra men kommer det en regnbyge vil vår nyinnkjøpte 3 x 3 meter parasoll over soldekket gjøre nytten. Den tar fint av får regnet og gjør det mindre rått når sene kvelder inntas på soldekket. En biminitopp hadde vært tingen men også nesten 10 ganger dyrere. Er man pensjonist må man også leve som en pensjonist.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Denne langhelgen går turen til koslige San Polè (Sandspollen).

Væreet lover bra men kommer det en regnbyge vil vår nyinnkjøpte 3 x 3 meter parasoll over soldekket gjøre nytten. Den tar fint av får regnet og gjør det mindre rått når sene kvelder inntas på soldekket. En biminitopp hadde vært tingen men også nesten 10 ganger dyrere. Er man pensjonist må man også leve som en pensjonist.

Skikkelig langtur altså :wink:

Jeg så den nye "Bimini toppen" din i San Polé forrige helg. Funka som rakkern den da!

Planen vår er å prøve oss der denne helgen også, men vi skal ha med "lånebikje" og er avhengig av longsideplass da denne ikke er båtvant.

Redigert av Javi (see edit history)

Er "lånebikkje" sånn man får når sin egen er på service? :-)

Ja, ikke så lang i fra!

Skipshunden vår "mønstret av" for tre uker siden. Tipper den nå er et sted å leter etter verdens største hundeben....

Frøkna savner nok hund littegrann, og har påtatt seg noe passe greier. Jeg har aldri sett bikja før, men skal vistnok være et gammelt skrell.

Skikkelig langtur altså :wink:

Jeg så den nye "Bimini toppen" din i San Polé forrige helg. Funka som rakkern den da!

Planen vår er å prøve oss der denne helgen også, men vi skal ha med "lånebikje" og er avhengig av longsideplass da denne ikke er båtvant.

Godt med plass så langt. Ingen på solsiden.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

For oss blir det en helt standard tur til Kommersøya. Når Trude kommer hjem etter jobb i kveld, kjører vi til båten i Son og ligger over der. I morgen blir det kanskje en tur innom Horten indre havn for å fylle diesel for ferien som starter neste helg, eller så fyller vi på hjemveien søndag. Uamsett burde vi da ha nok diesel (tankkapasitet på 360 liter) for tur/retur Son/Göteborg.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Har kommet oss til Våge på Tysnes. Sommerturen i år blir av familiemessige årsaker begrenset til et område hvor det er mulig å komme hjem eller til der bilen står på få timers varsel. Når det er sagt så merker vi oss at det blåser opp her, så kanskje er vi så heldige at vi blir liggende værfast. Er det krise kan vi ta ferge til fastlandet, uten krise blir vi her med gode bøker og nettverkstilgang til over helgen. Fortsatt plasser ledige, men da som utenpåliggende båt

Laholm

Vanskelig å si, vi ligger godt i le i havnen i Våge. Her beveger det seg godt, men det ligger en lekter som mer eller mindre frivillig bølgebryter foran oss. Det ser ut til å gå ganske så friskt utenfor den, men herfra ser jeg egentlig ikke i hvilken grad det går hvitt på fjorden. En liten båt (rundt 16 fot) som nettopp gikk ut kom raskt inn igjen, men vi vet jo ikke om man egentlig hadde tanke om å gå over. Slik værmeldingene ser ut ser det jo ut til å være en bedre ide å gå i natt enn i morgen..

Laholm

For oss blir det en helt standard tur til Kommersøya. Når Trude kommer hjem etter jobb i kveld, kjører vi til båten i Son og ligger over der. I morgen blir det kanskje en tur innom Horten indre havn for å fylle diesel for ferien som starter neste helg, eller så fyller vi på hjemveien søndag. Uamsett burde vi da ha nok diesel (tankkapasitet på 360 liter) for tur/retur Son/Göteborg.

Lars H.

Ligger nå på indre havn, og skulle fylle diesel, men den nye terminalen her virker ikke enda. Blir kanskje fikset om et par dager. Så bare vent til søndag, Lars:)

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Det stemmer det, den ble montert i går, og jeg var visst nr.2 som forsøkte meg. Da jeg skulle tanke, sto det på skjermen at terminalen var stengt, men fikk hjelp fra butikken til å åpne den. Etter et par forsøk der kun bensinpumpen ble tilgjengelig, fikk jeg da fyllt opp den ene tanken med diesel (120 liter), men da jeg flyttet over pumpepistolen til den andre tanken var det stop igjen. Fikk nok en gang hjelp slik at jeg fikk kvittering i det minste, men nye forsøk resulterte kun i at terminalen slukte kortet og betjeningen måtte låse den opp slik at de fikk fisket ut kortet. Da ble vi enige om å gi opp, og han skulle ringe til leverandøren. Så styrbord tank får jeg fylle opp på søndag dersom det er i orden da. Tror jeg ringer på forhånd, og er det ikke OK da blir det fylling i Holmestrand.

Her i Grisebukten er det nesten fullt på den ene bryggen mens den andre (som er nyoverhalt og bra) er tom. Turen over fjorden og hit gikk i 2m/s vind og solskinn, men nå har vi hatt en time med regnskyll med lyn og torden. Nå har det imidlertid klarnet opp en del og er bare fint.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Fikk tips om å dra til helvete!

Vet ikke helt hvor det er men kanskje jeg prøver på det......

Jeg var der i går. Bare gråvær der også...

02973d92-5ed8-b698.jpg

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Planlegge helgen allerede nå? Med de sannsynlighetsnivåene Storm og YR opererer med nå må det kalles ekstrem langtidsplanlegging! Vår plan er å gå i båten i morgen, og derfra bestemme hvilken retning vi går i; nord eller sør. Hvor vi er i helgen vet vi fredag..

Laholm

Horten nå. Går til Verdens Ende i morgen og N-over ila helga.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...