Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

I Grebbestad har det blåst og regnet ganske friskt i natt. Turen ned på fredag var en drøm, flatt vann og sol. Mellomstopp i Evjesund. Vanskelig å finne den mye omtalte blå bøya pga tåkelag rett over vannflaten! Overraskende mye sjø over Gula humpen. Noen hadde strødd hummertegner i noen av de trange passasjene. Svenskene er helt gale når det gjelder hummer

Ble mye slalom. Ville ikke gått dette strekket i mørket.

I dag er det lette regnbyger. Går til Fjellbacka etter unnagjort polferd . Regner med at problemet blir å bestemme seg for hvor vi vil ligge på brygga. Får se om noen av restaurantene i Fjellbacka serverer hummer i dag.

Lars, takk for hyggelig helg. Blankt vann og sol helt til vi passerte under brua ved Ormelet. Regn og frisk vind i går kveld. Klarvær i formiddag men nå regner det litt igjen.

Baatsmann, litt upresis av meg. Jeg lurte på om du hadde vært innom på koster og sjekket "trafikken" der ute.

Noen bilder fra turen til Fjellbacka:

20120927_filtvedt_i_solnedgang.jpg

Filtvedt ca 30 min før solnedgang. Ganske vakkert.

24092011243.jpg

Her er det som befinner seg på sjøbunnen I Fjellbacka, og noe på overflaten.

20120930_soendagsmorgen_i_fjellbacka.jpg

Søndagsmorgen i Fjellbacka. Godt med plasser.

20120930_morgen_i_fjellbacka.jpg

Retning vestover i Fjellbacka havn.

20120929_hoest_i_stua.jpg

Greit med fyr på peisen når det blåser 11 sekundmeter, regner og er 8 c ute. Da er rederinnen godt fornøyd med strikketøy. Fikk for øvrig pruttet ned kiloprisen på hummer med 300 SEK hos den lokale fiskeforretningen!

Så er det bare å vente på neste neste sesong

220 er så det holder i Oktober, er vel ratt +El.

Har ofte opplevd at det er gratis i Fjellbacka både vår og høst.

men aldri i Strømstad, Grebbestad eller Kostersund.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...