Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Vedlikehold, barnebarnpass med lunch ombord blir trivelig. Monterer teaklister over vinduene akter slik at vannet fra soldekket ikke treffer vinduskarmen men lista som nå blir montert. En praktisk men viktig detalj. Burkaen er montert så nå blir det småturer for matauke utover.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Usikker på hvor ferden skal gå denne helgen, ønsker ingen hummerteine i propellen.

Ligger det mye teiner som er vanskelig å oppdage i leiea ("små vinkork bøyer")i Østfold og Vestfold?

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

For første gang siden begynnelsen av juli blir det hjemmehelg. Trude jobber og pga. uforutsette årsaker, ble vanskelig å få til en tur med bare meg og skipshunden. Så vi satser på neste helg. Om det da blir Borgen eller Holmsbu, har vi ikke bestemt ennå. Foreløpig ser i hvert fall værmeldingen for den helgen svært så lovende ut.

vaerokt.png

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ligger det mye teiner som er vanskelig å oppdage i leiea ("små vinkork bøyer")i Østfold og Vestfold?

I disse ukene må du regne med tener overalt. Utkikk, utkikk, utkikk!

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Tønsberg, Horten, sande for vinteropplag. Har sett ut som en full mann på turen fra Sandefjord-tønsberg, her var det mye blåser og teiner i vannet. Synd å si det men værmessig ser dette ut til å bli den beste helgen hittil i år, så får bare nyte denne siste helgen på sjøen.

Mandag blir det Gøteborgtur for å hente en båt for en god venn. Den store utfordingen blir å speide etter blåser oppover. De er i hundretall. Huff..

gå på utsida. strømmen hjelper deg nordover, og det er neppe tener der.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

gå på utsida. strømmen hjelper deg nordover, og det er neppe tener der.

Har lagt ruter utenfor. Vil gå i rundt 20 - 30 knop hvis forholdene tilater det. Håper å tusle opp i løpet av dagen, hvis vi kommer oss avgårde på formiddagen.

Har lagt fram kart, kikkert, plotter, vester, bærbar VHF, overlevningsdrakter, verktøy, samt et par propanovner i tilfelle det ikke er varme ombord. Har jeg glemt noe?

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Har lagt fram kart, kikkert, plotter, vester, bærbar VHF, overlevningsdrakter, verktøy, samt et par propanovner i tilfelle det ikke er varme ombord. Har jeg glemt noe?

Jeg har altid med meg min gamle håndholdte GPS. Har faktisk fått bruk for den en gang på hentetur fra Hvaler til Kragerø da elektronikken kuttet midtveis!

Har lagt ved Iphone og Ipaden. Ipadden har kartverk i tillegg..Og selvfølgelig fotoapparatet :) Og Ice trådløs router.

Tidligere i uka var mandagen best værmessig. Tirsdagen nå lover bedre.

Hvordan går det med planene for henteturen? Nå ser vel ikke morgendagen særlig lystelig ut med 20m/s vind og flere meters bølger nedover?

moseskar.gif

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lurt av deg Astor (og ikke av de andre!) Hva slags båt er det forresten snakk om?

Her hav-varslet for området ved Måseskär.

moseskar2.gif

Redigert av Lars H. (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...