Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Skal ut imorgen på helgetur. Tenkte meg til Son eller Oscarsborg. Stemmer det at havnerestuaranten på Oscarsborg har siste åpning ikveld fredag, og holder stengt fra lørdag og

ut til starten av november?

Er det forresten mange båter i gjestehavnene på Oscarsborg og Son nå?

Blir ikke siste helgeturen. Bruker båten frem til isen legger seg i Oslofjorden, for deretter å dvale i boblehavnen. Båten tåler jo vann, derfor ligger hun på

vannet året rundt. :smiley::yesnod::thumbsup:

Da dykker de nok selv :wink:

Men de lider jo av propelldrift...

Antakelig planlagt garantiverkstedsbesøk på ny båt

De skal visstnok på annen stasjon i vinter mens bla vi på RS Sundt holder stand i Oslofjorden

Stemmer det. Var ombord på visitt i RS Bergesen forrige helg. Skipperen fortalte meg at båten skulle på garantiverkstedbesøk og at RS Bergesen

deretter skulle flyttes til Stavanger (hvis jeg husker riktig).

Etter hva jeg leste på oppslaget på kroa i Oscarsborg, og hva de sier på egen nettside, stemmer det at de skal ha ferie en tid fremover. Når det gjelder Son, så var det ingen gjestebåter der da vi dro derfra kl. 1000 i dag. Nå ligger vi som eneste gjestebåt i Holmsbu. her noen bilder herfra i dag.

solskinn.jpg

trudelutt.jpg

tomt.jpg

vindu.jpg

masi.jpg

trude.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Til Slemmestad og Odden brygge i morgen for å gå på Oktoberfest i Sekkefabrikken om kvelden. Her blir det ompa-ompa, hornmusikk, øl og barmfagre kvinns.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Her på berget skal det skrus kjøkken. Ikea i dag med fruen. Astor har fått sine turer i midtuka. Fisk og annet godt ble det også.

Med en brun Bacardy til avslutning tror jeg helga blir bra.

God helg, folkens!

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Her i Holmsbu ligger vi fremdeles alene på gjestebryggen. Det var en seilbåt som kom inn sent og gikk tidlig i morges, og så ligger det en snekke på "handlebryggen". Været veksler med sol og regnbyger.

regnbue.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Her i Horten har det kommet noen båter i dag men det er fortsatt god plass. Hadde en fin tur gjennom bøkeskogen og parken på morgenen i dag. Så var det en god frokost og Bonanza på TV'n før jeg jagde frua og bikkja ut av båten slik at jeg fikk gjort litt vedlikehold. Nå slapper vi av på akterdekket med en liten øl.

/per

Er det mange andre båter der? Værmeldingen for denne helgen ble for ille for fruen, så nå har vi nok hatt siste tur for i år. Til uken blir det nok opptak.

Denne helgen går turen på besøk til barnebarnet på 2 år........med bil!

Hun fikk være med på båttur for første gang for ca 1 måned siden, og hun har ikke snakket om annet enn båt siden.

Hun ble veldig imponert da morfar laget skum på vannet.......meeeeer skum morfar.

Jeg tror vi har et "båtfolkemne" der! :yesnod:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...