Tom Rør Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 Drøbak gjestehavn? Ikke særlig lenger sør, men det er sørafor Borgen Link to post
Tom Rør Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 Ligger på Borgen nå, og det er frost ute, men godt og varmt inne. Nest siste helga for i år før båten skal inn. Link to post
Lars H. Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 Er det noen andre båter med folk i på Borgen? Når det gjelder strøm i gjestehavner, så skal det så langt jeg har forstått være det i Holmsbu. Men alt annet, vann butikk osv. er stengt. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 Tipper det er en 8-10 båter med folk i nå Lars. Det er blikkstille og kaldt nå. Rene skjære idyllen Link to post
Free Lillehammer Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 (redigert) Skulle kroa på Oscarsborg åpne igjen i november en gang? Og hva med Filtvet, strøm der nå? Redigert 27.Oktober.2012 av Fargo Lillehamme (see edit history) Link to post
Flid Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Ligger på Borgen nå, og det er frost ute, men godt og varmt inne. Fint at du kommer med en "Borgen rapport" Tom. Da blir skogsmatrosene fornøyde. Link to post
Tom Rør Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Skulle kroa på Oscarsborg åpne igjen i november en gang? Og hva med Filtvet, strøm der nå? Kroa åner for julebordsesongen de 11 nov. mener jeg. Link to post
Tom Rør Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Fint at du kommer med en "Borgen rapport" Tom. Da blir skogsmatrosene fornøyde. Skulle bare mangle om jeg ikke skulle komme med en liten rapport :-). Frost på brygga i dag tidlig, men blikkstille og sol. Fortsatt god sesong for Dere som har båten ute. Blir mange fine muligheter utover. Link to post
Tom Rør Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Ligger i behagelige 5,4 knop innover fjorden til hjemmehavn. En helg til innerst i fjorden (gressholmen), så går frøkna i opplag innendørs. Alt i alt en bra sesong, med rett i underkant av 100 døgn ombord. Kan ikke klage da Link to post
Lars H. Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Sesongen ble ikke så verst for oss heller. Vi sjøsatte 29. mars med første helgetur 12. april. Fremover mot 4 ukers ferie i august med 31.døgn, ble det 30 døgn, og da hadde vi kun to helger i juli. Etter ferien ble det 19 døgn med siste helgetur 12. oktober. og opptak 24 oktober. Dette ble totalt 80 herlige overnattinger i båten. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Skulle bare mangle om jeg ikke skulle komme med en liten rapport :-). Frost på brygga i dag tidlig, men blikkstille og sol. Vi holder ut helt til isen tvinger oss til å være hjemme. Noen må jo passe på å rapportere fra Borgen slik at Fargo Lillehammer er oppdatert. Link to post
Tom Rør Svart 28.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 Jeg vil også ha oppdateringer når vi ikke heller kan være der Kos Dere så lenge det ikke er is. Link to post
Astor Svart 28.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2012 (redigert) For oss ble det kun lunch ombord i går i hjemmehavn. Koslig nok med med barnebarn ombord. Det ligger ann til mange fine dager på fjorden utover. Gleder oss.... Har passert 100 overnattinger i år. Såvidt.... Redigert 28.Oktober.2012 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Free Lillehammer Svart 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 Oscarsborg er en usedvanlig fredelig plett på jord siste tirsdagen i oktober. Link to post
Tom Rør Svart 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 Det skal være sikkert og visst! Kos deg i stillheten Link to post
Free Lillehammer Svart 1.November.2012 Link til dette innlegget Svart 1.November.2012 Vinterhavn i Moss. Ser frem til mange fine turer på fjorden gjennom hele vinteren. Link to post
Tom Rør Svart 2.November.2012 Link til dette innlegget Svart 2.November.2012 Ligger på Gressholmen, og det er stille og rolig. Høsten er helt klart den beste tiden på fjorden Link to post
Flid Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Er det en etablert gjestehavn på Gressholmen Tom? Link to post
Tom Rør Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Det er en flytebrygge med strøm, men ikke vann. Driftes av båtforeningen så vidt jeg har forstått. Fin avstand fra hjemmehavn. Stille og rolig er det også. Link to post
Flid Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Jeg fant en nettside til båtforeningen på Gressholmen, Kjenner du en av båtene ved flytebrygga... "Stille og rolig" er bra for sjelen. Dere må nyte det for alt hva det er verdt. http://www.gressholmen.com/sider/gjest.html Link to post
Tom Rør Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Den kjente jeg igjen ja. Har ikke sett denne nettsiden før Link to post
Laholm Svart 7.November.2012 Link til dette innlegget Svart 7.November.2012 Jeg oppfatter at de fleste Borgeværinger nå har tatt båten på land. Kan da tråden lånes av oss som bruker båten på vinteren andre steder i landet, eller vil det ses som en uvennlig handling?? Satser på en tur langs Hordalandskysten til helgen, kombinert med julebord fredag. Laholm Link to post
fluefiskeren Svart 7.November.2012 Link til dette innlegget Svart 7.November.2012 Hør hør Link to post
Tom Rør Svart 7.November.2012 Link til dette innlegget Svart 7.November.2012 Jeg oppfatter at de fleste Borgeværinger nå har tatt båten på land. Kan da tråden lånes av oss som bruker båten på vinteren andre steder i landet, eller vil det ses som en uvennlig handling?? Satser på en tur langs Hordalandskysten til helgen, kombinert med julebord fredag. Føler du at du ikke har kommet til før "Borgenværingene" tok opp båtene? Link to post
Flid Svart 8.November.2012 Link til dette innlegget Svart 8.November.2012 Jeg oppfatter at de fleste Borgeværinger nå har tatt båten på land. Vinterdepresjonen kommer tidlig på Vestlandet i år... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn