Free Lillehammer Svart 8.November.2012 Link til dette innlegget Svart 8.November.2012 Turen går til båten for å tørke ned med varme og DD8L + montere inn et par varmerør ved motor og inntak. Båten skal overhodet ikke på land i vinter og jeg ser frem til svært mange turer ut fra Moss. Link to post
Piotr Svart 1.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2013 I romjulen gikk turen til Tåjebukta/Håøya.I Dragsundet lå desverre ganske tjuk is. Ellers hadde vi veldig koselig med bål og fint vær.. Link to post
Tom Rør Svart 1.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2013 Det så veldig koselig ut Link to post
Compromise Svart 1.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2013 (redigert) Det var veldig bra. Vaffelsteking på dagen og grilling av pølser på bålet om kvelden:) Redigert 1.Januar.2013 av Skipet 5 (see edit history) /per Link to post
Antilia Svart 1.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2013 (redigert) Strålende Piotr. Flink til å bruke båten du!!! Godt nytt år!! Var med du og også Per... Godt nytt til deg og Skipet også. Redigert 1.Januar.2013 av Captain1911 (see edit history) Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Compromise Svart 1.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2013 (redigert) Ble dobbelt post... Redigert 1.Januar.2013 av Skipet 5 (see edit history) /per Link to post
Piotr Svart 2.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2013 Så var det bare å komme inn i havna igjen... Link to post
REM Svart 2.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2013 Veldig koselig Piotr. Vet du om noen lå der på Juleaften i år (i fjor)? Hva er forresten den greia som ligger å dupper aktenfor deg. Det er vel ikke en av disse nye søppellekterne? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Piotr Svart 2.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2013 Veldig koselig Piotr. Vet du om noen lå der på Juleaften i år (i fjor)?Hva er forresten den greia som ligger å dupper aktenfor deg. Det er vel ikke en av disse nye søppellekterne? Det så ikke ut at noen lå der i Jul i år iallefal. Da vi kjørte dit og tilbake var det ingen andre båter på sjøen... Det som ligger aktenfor meg ser ut til å vare en flåte. Dem begynte å fikse,bytte de gamle bryggene innerst i vika trur jeg. Link to post
littmild Svart 7.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2013 (redigert) I helgen var det et lite isfritt vindu på noen dager, så jeg benyttet sjansen til å hive jolla på vannet(har en 16 fots askeladd/rana kopi hjemmestøpt med 9,9hk som vi trekker opp på noen stokker i havna når isen kommer). Dro på tur til Jomfruland på lørdag, var ikke et vindpust å kjenne, så vi satt oss på rullesteinsstranda og brant bål til langt på kvelden, overnattet hos en fastboende kamerat, og dro hjem på søndag. Alt i alt en flott helg, og det var kjempedeilig å være på vannet igjen. På vei ut lørdag, mellom Sjursholmen/Krikken og Korset, Rauane kan skimtes i bakgrunnen: Heldigvis ikke så mye is her ute.. Vestre Rauane i bakgrunnen: Korset, Skåtøy, badet i lyset fra vintersola Fra sundet mellom Korset og Arntsholmen Bålkos på rullesteinsstranda med gode venner, i bålet kan skimtes en "pakke" med aluminiumsfolie som er fylt med "pulled pork" laget etter denne oppskriften, vannvittig godt med eplesaus eller bbq/chili saus servert i hamburgerbrød. Da søndagen kom og vi skulle hjem hadde været endret seg litt, fortsatt stille og relativt grei temperatur, men sikten var "noe" redusert. Her er det bare et par kabellengder til land, men fortsatt ser man ikke stort. Kragerø Seilforenings klubbhus på Saltneven stikker frem fra tåka. I dag har det begynt å fryse så smått på igjen, så drar opp båten når jeg kommer hjem i ettermiddag, får håpe det ikke er altfor lenge til den skal ut igjen. Redigert 7.Januar.2013 av littmild (see edit history) - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
littmild Svart 7.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2013 Fant et bilde til som jeg syns måtte med! Undertegnede på vei hjem fra Jomfruland, før vi traff tåka. Vesten er på plass, det er også en ørliten styrepils innenfor de lovlige grensene. - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Compromise Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Denne helgen gikk turen til Østre Bolærne. Piotr og jeg dro avgårde fra Horten litt over kl . 15, og etter ca. 2timer lå vi ferdig fortøyd på Østre. Vi var litt redd for at det skulle være is der, men det er helt isfritt. Litt små yr og grått på veien men stort sett god sikt. Radaren var på, men det ble ikke behov for den (greit å få brukt den litt uansett). Nå har vi koset oss med god middag og kake til dessert (takk for desserten Iwona ). Ser ut til at det ikke er spådd alt for bra vær i morgen, men det blir nok et par turer for å se på selene som ligger på skjæret rett utenfor her, så håper vi på et lite bålet ved mørkets frembrudd. /per Link to post
Antilia Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Denne helgen gikk turen til Østre Bolærne. Piotr og jeg dro avgårde fra Horten litt over kl . 15, og etter ca. 2timer lå vi ferdig fortøyd på Østre. Vi var litt redd for at det skulle være is der, men det er helt isfritt.Litt små yr og grått på veien men stort sett god sikt. Radaren var på, men det ble ikke behov for den (greit å få brukt den litt uansett). Nå har vi koset oss med god middag og kake til dessert (takk for desserten Iwona ). Ser ut til at det ikke er spådd alt for bra vær i morgen, men det blir nok et par turer for å se på selene som ligger på skjæret rett utenfor her, så håper vi på et lite bålet ved mørkets frembrudd. Trivelig helg til dere!!! Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
All In Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 I helgen var det et lite isfritt vindu på noen dager, så jeg benyttet sjansen til å hive jolla på vannet(har en 16 fots askeladd/rana kopi hjemmestøpt med 9,9hk som vi trekker opp på noen stokker i havna når isen kommer). Dro på tur til Jomfruland på lørdag, var ikke et vindpust å kjenne, så vi satt oss på rullesteinsstranda og brant bål til langt på kvelden, overnattet hos en fastboende kamerat, og dro hjem på søndag. Alt i alt en flott helg, og det var kjempedeilig å være på vannet igjen. På vei ut lørdag, mellom Sjursholmen/Krikken og Korset, Rauane kan skimtes i bakgrunnen: Heldigvis ikke så mye is her ute.. Vestre Rauane i bakgrunnen: Korset, Skåtøy, badet i lyset fra vintersola Fra sundet mellom Korset og Arntsholmen Bålkos på rullesteinsstranda med gode venner, i bålet kan skimtes en "pakke" med aluminiumsfolie som er fylt med "pulled pork" laget etter denne oppskriften, vannvittig godt med eplesaus eller bbq/chili saus servert i hamburgerbrød. Da søndagen kom og vi skulle hjem hadde været endret seg litt, fortsatt stille og relativt grei temperatur, men sikten var "noe" redusert. Her er det bare et par kabellengder til land, men fortsatt ser man ikke stort. Kragerø Seilforenings klubbhus på Saltneven stikker frem fra tåka. I dag har det begynt å fryse så smått på igjen, så drar opp båten når jeg kommer hjem i ettermiddag, får håpe det ikke er altfor lenge til den skal ut igjen. så herlig "Savn". Tipper gjestehavna på tårnbrygga var mye ledig;-) Er på Oterøy hver sommer. Familien har hytte på tangen, og en sommer uten Kragerøskjergården er ikke en sommer. Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to post
ter-av Svart 16.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2013 Dere er virkelig flinke til å bruke skutene om vinteren. I år har det blitt alt for lite tid ombord for oss. Var det helt isfritt i gjestehavna da dere dro ut? mormajor.com Denne helgen gikk turen til Østre Bolærne. Piotr og jeg dro avgårde fra Horten litt over kl . 15, og etter ca. 2timer lå vi ferdig fortøyd på Østre. Vi var litt redd for at det skulle være is der, men det er helt isfritt.Litt små yr og grått på veien men stort sett god sikt. Radaren var på, men det ble ikke behov for den (greit å få brukt den litt uansett). Nå har vi koset oss med god middag og kake til dessert (takk for desserten Iwona ). Ser ut til at det ikke er spådd alt for bra vær i morgen, men det blir nok et par turer for å se på selene som ligger på skjæret rett utenfor her, så håper vi på et lite bålet ved mørkets frembrudd. Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Kaskazi Svart 16.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2013 Jeg kjenner det begynner å krible litt i båtfoten, men den er litt frossen. Vedlig fine bilder Littmild. Dette er kjent terreng. Har en hytte i Portør med en rib jeg pleier få på vannet rundt påsketider. Har aldrig utforsket Kragerøskjærgården vintertid. Virker fristende! Link to post
Compromise Svart 17.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2013 (redigert) Dere er virkelig flinke til å bruke skutene om vinteren. I år har det blitt alt for lite tid ombord for oss. Var det helt isfritt i gjestehavna da dere dro ut? mormajor.com Ja, gjestehavna er isfri. Det er mellom 2 og 3 grader i vannet nå, så jeg håper vi slipper mer is. Det var ikke noe is å se på turen heller, så det lover bra. På lørdag kom det 2 båter til fra Horten, så ble nesten trangt i havna Redigert 17.Februar.2013 av Skipet 5 (see edit history) /per Link to post
Piotr Svart 18.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 Selsafari på Bolærne.. Link to post
Sjøga Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Var det strøm på bryggene på bolærne? Eller noen som vet om det er strøm der nå? Link to post
Compromise Svart 19.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2013 Det var ikke strøm der når vi var der, og jeg hørte rykter om at de ikke kom til å koble til strøm til påske heller. /per Link to post
bert Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Hei, står att gjestehavnen åpner 30 Mars .Så det er nok kansje strøm da . Link to post
Sigurd Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Det var ikke strøm der når vi var der, og jeg hørte rykter om at de ikke kom til å koble til strøm til påske heller. Trekk skjøteledning til sanitæranlegget eller uttak på hovedbrygga. Link to post
Erik Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Er det noen som vet om det er strøm på gjestebrygga på Forsand ? Lyst på en tur til Lysefjorden, men med 8 minusgrader meldt på natta bør vi ha strøm... Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Sjøga Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Hei, står att gjestehavnen åpner 30 Mars . På hjemmesiden står det 30 mars 2012. noe annet du har sett ;) Link to post
bert Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Hei, det står gjestehavnen og serviseanlegget åpner da regner jeg med att det er strøm også. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn