Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

• 1 måned senere...

Veldig koselig Piotr. Vet du om noen lå der på Juleaften i år (i fjor)?

Hva er forresten den greia som ligger å dupper aktenfor deg. Det er vel ikke en av disse nye søppellekterne?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Veldig koselig Piotr. Vet du om noen lå der på Juleaften i år (i fjor)?

Hva er forresten den greia som ligger å dupper aktenfor deg. Det er vel ikke en av disse nye søppellekterne?

Det så ikke ut at noen lå der i Jul i år iallefal. Da vi kjørte dit og tilbake var det ingen andre båter på sjøen...

Det som ligger aktenfor meg ser ut til å vare en flåte. Dem begynte å fikse,bytte de gamle bryggene innerst i vika trur jeg.

I helgen var det et lite isfritt vindu på noen dager, så jeg benyttet sjansen til å hive jolla på vannet(har en 16 fots askeladd/rana kopi hjemmestøpt med 9,9hk som vi trekker opp på noen stokker i havna når isen kommer). Dro på tur til Jomfruland på lørdag, var ikke et vindpust å kjenne, så vi satt oss på rullesteinsstranda og brant bål til langt på kvelden, overnattet hos en fastboende kamerat, og dro hjem på søndag. Alt i alt en flott helg, og det var kjempedeilig å være på vannet igjen.

På vei ut lørdag, mellom Sjursholmen/Krikken og Korset, Rauane kan skimtes i bakgrunnen:

dsc_0092.jpg

Heldigvis ikke så mye is her ute.. Vestre Rauane i bakgrunnen:

dsc_0093.jpg

Korset, Skåtøy, badet i lyset fra vintersola

dsc_0094.jpg

Fra sundet mellom Korset og Arntsholmen

dsc_0097.jpg

Bålkos på rullesteinsstranda med gode venner, i bålet kan skimtes en "pakke" med aluminiumsfolie som er fylt med "pulled pork" laget etter denne oppskriften, vannvittig godt med eplesaus eller bbq/chili saus servert i hamburgerbrød.

dsc_0128.jpg

Da søndagen kom og vi skulle hjem hadde været endret seg litt, fortsatt stille og relativt grei temperatur, men sikten var "noe" redusert.

Her er det bare et par kabellengder til land, men fortsatt ser man ikke stort.

dsc_0132.jpg

Kragerø Seilforenings klubbhus på Saltneven stikker frem fra tåka.

dsc_0134.jpg

I dag har det begynt å fryse så smått på igjen, så drar opp båten når jeg kommer hjem i ettermiddag, får håpe det ikke er altfor lenge til den skal ut igjen.

Redigert av littmild (see edit history)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

• 1 måned senere...

Denne helgen gikk turen til Østre Bolærne. Piotr og jeg dro avgårde fra Horten litt over kl . 15, og etter ca. 2timer lå vi ferdig fortøyd på Østre. Vi var litt redd for at det skulle være is der, men det er helt isfritt.

Litt små yr og grått på veien men stort sett god sikt. Radaren var på, men det ble ikke behov for den (greit å få brukt den litt uansett).

Nå har vi koset oss med god middag og kake til dessert (takk for desserten Iwona :thumbsup: ).

Ser ut til at det ikke er spådd alt for bra vær i morgen, men det blir nok et par turer for å se på selene som ligger på skjæret rett utenfor her, så håper vi på et lite bålet ved mørkets frembrudd.

/per

Denne helgen gikk turen til Østre Bolærne. Piotr og jeg dro avgårde fra Horten litt over kl . 15, og etter ca. 2timer lå vi ferdig fortøyd på Østre. Vi var litt redd for at det skulle være is der, men det er helt isfritt.

Litt små yr og grått på veien men stort sett god sikt. Radaren var på, men det ble ikke behov for den (greit å få brukt den litt uansett).

Nå har vi koset oss med god middag og kake til dessert (takk for desserten Iwona :thumbsup: ).

Ser ut til at det ikke er spådd alt for bra vær i morgen, men det blir nok et par turer for å se på selene som ligger på skjæret rett utenfor her, så håper vi på et lite bålet ved mørkets frembrudd.

Trivelig helg til dere!!! :thumbsup:

I helgen var det et lite isfritt vindu på noen dager, så jeg benyttet sjansen til å hive jolla på vannet(har en 16 fots askeladd/rana kopi hjemmestøpt med 9,9hk som vi trekker opp på noen stokker i havna når isen kommer). Dro på tur til Jomfruland på lørdag, var ikke et vindpust å kjenne, så vi satt oss på rullesteinsstranda og brant bål til langt på kvelden, overnattet hos en fastboende kamerat, og dro hjem på søndag. Alt i alt en flott helg, og det var kjempedeilig å være på vannet igjen.

På vei ut lørdag, mellom Sjursholmen/Krikken og Korset, Rauane kan skimtes i bakgrunnen:

Heldigvis ikke så mye is her ute.. Vestre Rauane i bakgrunnen:

Korset, Skåtøy, badet i lyset fra vintersola

Fra sundet mellom Korset og Arntsholmen

Bålkos på rullesteinsstranda med gode venner, i bålet kan skimtes en "pakke" med aluminiumsfolie som er fylt med "pulled pork" laget etter denne oppskriften, vannvittig godt med eplesaus eller bbq/chili saus servert i hamburgerbrød.

Da søndagen kom og vi skulle hjem hadde været endret seg litt, fortsatt stille og relativt grei temperatur, men sikten var "noe" redusert.

Her er det bare et par kabellengder til land, men fortsatt ser man ikke stort.

Kragerø Seilforenings klubbhus på Saltneven stikker frem fra tåka.

I dag har det begynt å fryse så smått på igjen, så drar opp båten når jeg kommer hjem i ettermiddag, får håpe det ikke er altfor lenge til den skal ut igjen.

så herlig "Savn". Tipper gjestehavna på tårnbrygga var mye ledig;-) Er på Oterøy hver sommer. Familien har hytte på tangen, og en sommer uten Kragerøskjergården er ikke en sommer.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Dere er virkelig flinke til å bruke skutene om vinteren. I år har det blitt alt for lite tid ombord for oss. Var det helt isfritt i gjestehavna da dere dro ut?

mormajor.com

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Jeg kjenner det begynner å krible litt i båtfoten, men den er litt frossen. Vedlig fine bilder Littmild. Dette er kjent terreng. Har en hytte i Portør med en rib jeg pleier få på vannet rundt påsketider. Har aldrig utforsket Kragerøskjærgården vintertid. Virker fristende!

Dere er virkelig flinke til å bruke skutene om vinteren. I år har det blitt alt for lite tid ombord for oss. Var det helt isfritt i gjestehavna da dere dro ut?

mormajor.com

Ja, gjestehavna er isfri. Det er mellom 2 og 3 grader i vannet nå, så jeg håper vi slipper mer is. Det var ikke noe is å se på turen heller, så det lover bra.

På lørdag kom det 2 båter til fra Horten, så ble nesten trangt i havna :giggle:

002s.jpg

Redigert av Skipet 5 (see edit history)

/per

• 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...