Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Mulig isen har tatt farvel med pollen. I alle fall i den ytterste delen. Lenger inn i skyggenes dal, der Astor peker å ligge, hogges det nå på harde livet slik at også vestsiden skal få solen inn til seg. I samarbeid med Oslofjordens friluftsråd.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Denne helgen går turen til Huset i Spania. :cheers:

Skal bli godt med litt varme og masse iskaldt :drink: i kroppen før båtsesongen er der for fult.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Mulig isen har tatt farvel med pollen. I alle fall i den ytterste delen. Lenger inn i skyggenes dal, der Astor peker å ligge, hogges det nå på harde livet slik at også vestsiden skal få solen inn til seg. I samarbeid med Oslofjordens friluftsråd.

Takk for informasjonen, jeg har aldri ligget fortøyd i Pollen før og hadde håpet å kunne ligge ved bryggene (i Lagbukta?) i helgen. Det er jo mange andre fine plasser i Pollen eller i nærheten så vi finner nok en plass. I værste fall så får vi klemme oss inn sammen resten av Båtplassen på Borgen :giggle:

Redigert av Skipet 5 (see edit history)

/per

Vi blir liggende i hjemmehavnen i Son (på lånt plass på en av de to nye bryggene) etter sjøsetting i dag. Fikk strukket noen ekstra meter med vannslanger, så vanntanken er fyllt opp. Vi er nå hjemme igjen og jeg har fått i meg en god ankerdramm. I morgen eller søndag blir det å fylle opp båten med klær, dyner, puter, TV osv. Men neste helg blir det nok Borgen fra torsdag formiddag.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ser at det blir mange kjente på Borgen, så dit drar vi også. Satte ut båten på Tofte i dag, og ligger nå på foreløpig plass i hjemmehavna. Vi må ha en tre timers dugnad i morgen for å klargjøre bla. min faste plass, så det får jeg være med på, og så setter vi kursen utover. Vi sees :smiley:

Hilsen Ludde

Ser at det blir mange kjente på Borgen, så dit drar vi også. Satte ut båten på Tofte i dag, og ligger nå på foreløpig plass i hjemmehavna. Vi må ha en tre timers dugnad i morgen for å klargjøre bla. min faste plass, så det får jeg være med på, og så setter vi kursen utover. Vi sees :smiley:

Kos dere og hils fruen! Vi snakkes

Vi sees!

Helgen starter i morgen for oss. Maner meg opp for å runde neset og gå opp mot Sætrelandet. Planen er å gå innom Sandspollen og se hvordan det går med trefellingen innerst i pollen.

Legger meg på Bendikbrygga. Marinaen.

Fruen har da 100 meter til jobben på tirsdag. Viktig å få skiftet vann rundt propeller.

Kvalitetstid.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Og så var vi på årets første helgetur. Vi er to båter her på Borgen, en på hver av flytebryggene og to forlatte seilbåter lenger inne. Vi koser oss!

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...