Svensk Svart 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 Med tanke på vädret bill jag dela med mig av ett ordspråk. Bättre med en dålig dag i båten än en bra hemma. Link to post
overoe Svart 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 Helgen blir desverre i stressless hjemme etter skulderoperasjon i dag. Får se om smertene gir seg og det blir tur i båten lørdag. Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to post
Knut Baltic Svart 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 Takker dere for råd og tips til min hentetur forrige helg. Det ble en god test av båt og utstyr, men trygt likevel. Vi startet fra Høysand kl 6 søndag morgenen i solskinn!! Vi gikk ut syd for Tisler og Torbjørnskjær, men det var såpass bølgehøyde at vi valgte å "surfe" opp mot Leistein og inn Vrengen. Litt sjø fikk vi ved tønna, men det var småtteri i forhold til sjøen vi hadde fra Tisler og ut i renna. Hele veien hadde vi flott vær og god sikt, men lite andre båter og se. Link to post
Flid Svart 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 (redigert) Planlegger noen dager på Læsø rundt helgen 14. - 16. juni . Kanskje vi sees over en liten skalldyrtallerken fra Thorsen i Østerby...eller på Havnekafeen. Redigert 8.Mai.2013 av Flid (see edit history) Link to post
Knut T. Svart 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 Det blir Sagatreff i Skånevik i morgen. Sagaklubben har stått på for å få til ett fint landstreff. 27 båter påmeldt, + noen som overnatter på hotellet uten båt. Konvoi fra både Bergen og Stavanger i morgen formiddag. Slenger meg på utenfor Røyksund/ Hydro området. Håper bare været blir bedre enn det er meldt. Besøk min hjemmeside Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt) Link to post
Lars H. Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 (redigert) Og her på Borgen er det vel nå ca. 30 båter. Men det er ikke så lett å se alle båtene. Her er det blikk stille og tåke. Og slik så det ut forrige helg her! Lars H. Redigert 9.Mai.2013 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Han på andre siden der ligger der hele tiden han Link to post
Lars H. Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Ikke hele tiden, jeg var hjemom mandag og tirsdag! Nå har forresten tåken lettet litt og er erstattet av kraftige regnskyll. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Framtia Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Lars, deler du nå AIS-data med Marinetraffic?. Det er normalt ikke noen klasse-B båter som vises fra området du ligger. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lars H. Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 (redigert) Ja, jeg sender AIS-data (min posisjon og det min mottaker ser) vha. programmet AISdispatcher og ICE mobilt bredbånd til Marinetraffic. Redigert 9.Mai.2013 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Framtia Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 kjekt, håper det kommer permanent dekning i Drøbaksundet med tiden, kanskje noe gjestehavna eller de grønne bør vurdere?. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
ter-av Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Ja, i dag gikk turen ingen steder. Vi har radar, men å legge ut i den tåkegrøten gjør vi ikke hvis vi ikke "må". Jeg sto på moloen i gjestehavna i Horten og forsøkte å finne Bastøfergen i tåkehavet med videokameraet. Det var helt nifst...... Video på MorMajor-bloggen Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Key Freak Svart 9.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2013 Holmsbu for oss. Nokså tett tåke fra Drammen og ned. Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
TICORA Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Er det fullt på borgen? Link to post
TICORA Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Svare meg selv. Ja, godt med plass ennå:-) Link to post
Sitrin Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 For første gang skal vi nå til Halden Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Compromise Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Da var vi på plass på Borgen også. Takk til LarsH som tok i mot oss i regnværet. Regnet sluttet jo selvfølgelig 5 min etter vi var fortøyd. /per Link to post
Ternen32 Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 (redigert) Helgen min blir vel i opplagsplassen i båthavna på Åsiden i drammen :) nedsauset i støv, olje og anna skit under iherdig klargjørings arbeid på skuta.. Satser på regn å fuktig vær slik at skuta blir fuktig :) Redigert 10.Mai.2013 av celzeron (see edit history) Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
evenR4u Svart 10.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Hentetur med nyanskaffet gammel båt fra Kullevik nord i Hallands Län til Fredrikstad. I Fjällbacka nå. Vått og kaldt gitt, så vidt vært oppom flybridgen. Nyanskaffelsen er en 1979 Island Gypsy 30 trawler fra Kong & Halvorsen i Hong Kong. Får kanskje ta en chat med Astor med tanke på å bli minstemann i NTK. evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Astor Svart 10.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2013 Velkommen skal du være. Morsomt. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
lippert Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 I dag fra land til vann og så til sin faste plass. Og kanskje en tur til Holmsbu for litt vask som ikke er lett å få gjort innendørs. mvh Knut Erik Link to post
Key Freak Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 (redigert) Et kjent BP-medlem stakk en snartur innom Holmsbu før han snudde nesa ut igjen med joysticken sin :-) Redigert 11.Mai.2013 av Key Freak (see edit history) Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
sap_2000 Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Oscarsborg sett fra den andre siden ;-) SAP -from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
Compromise Svart 11.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2013 Du ble obervert rett øst for Borgen når du passerte for ca 10 minutter siden. /per Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn