Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Takker dere for råd og tips til min hentetur forrige helg. Det ble en god test av båt og utstyr, men trygt likevel. Vi startet fra Høysand kl 6 søndag morgenen i solskinn!! Vi gikk ut syd for Tisler og Torbjørnskjær, men det var såpass bølgehøyde at vi valgte å "surfe" opp mot Leistein og inn Vrengen. Litt sjø fikk vi ved tønna, men det var småtteri i forhold til sjøen vi hadde fra Tisler og ut i renna. Hele veien hadde vi flott vær og god sikt, men lite andre båter og se.

bilde

Det blir Sagatreff i Skånevik i morgen. Sagaklubben har stått på for å få til ett fint landstreff.

27 båter påmeldt, + noen som overnatter på hotellet uten båt.

Konvoi fra både Bergen og Stavanger i morgen formiddag. Slenger meg på utenfor Røyksund/ Hydro området.

Håper bare været blir bedre enn det er meldt.

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Og her på Borgen er det vel nå ca. 30 båter. Men det er ikke så lett å se alle båtene. Her er det blikk stille og tåke.

bilde

Og slik så det ut forrige helg her!

bilde

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ja, jeg sender AIS-data (min posisjon og det min mottaker ser) vha. programmet AISdispatcher og ICE mobilt bredbånd til Marinetraffic.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ja, i dag gikk turen ingen steder. Vi har radar, men å legge ut i den tåkegrøten gjør vi ikke hvis vi ikke "må". Jeg sto på moloen i gjestehavna i Horten og forsøkte å finne Bastøfergen i tåkehavet med videokameraet. Det var helt nifst...... Video på MorMajor-bloggen

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Hentetur med nyanskaffet gammel båt fra Kullevik nord i Hallands Län til Fredrikstad. I Fjällbacka nå. Vått og kaldt gitt, så vidt vært oppom flybridgen. Nyanskaffelsen er en 1979 Island Gypsy 30 trawler fra Kong & Halvorsen i Hong Kong. Får kanskje ta en chat med Astor med tanke på å bli minstemann i NTK.

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...