Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Hehe. Regnet med det :-)

Ville treffe på Blücher på veien nordover igjen med loddet på 200 kHz da jeg bommet litt i går.

Hadde først et sveip nordover og fikk bare med meg akterenden (for langt inn) så det ble et par sveip til.

Hvis noen så meg, må de trodd jeg var på flaska eller andre skumle ting , lol ;-)

Traff sånn tålig, men skal justere vinkelen til neste gang så begge sider blir like markerte som den ene siden ble på bildet under.

Jeg har alltid hatt et spesielt forhold til 9. April, Oscarsborg og Blücher, så dette gir en egen følelse :-)

Nå er jeg på vei nordover igjen (håper jeg ;-) )

SAP -from my iPad using Tapatalk

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Ligger på spahotellet i Son, med en ekstremt skuffa fem åring som ikke fikk bade. Var visst nye regler i år slik at bassenget kun er for hotellgjester, og ikke båtgjester som legger igjen penger i havneavgift, restaurant m.m... :(

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ligger på spahotellet i Son, med en ekstremt skuffa fem åring som ikke fikk bade. Var visst nye regler i år slik at bassenget kun er for hotellgjester, og ikke båtgjester som legger igjen penger i havneavgift, restaurant m.m... :((iPhone )

Samme skjedde meg i går. Jeg ringte til og med og spurte. Fikk svar at joda, det skulle gå bra, men ble avvist ved ankomst. Dro til borgen med 3 unger på gråten og en illsint far. En liten time i bassengt hadde holdt. Fra 1.juni kan unger bade mellom visse tider. Boikott fra min side til evig tid.

Er bading, men kun frem til 11. Etter 10.juni blir det "vanlige tider". Havneavgiften er satt ned til 200 kr (fra 300), men da må man betale for bading i tillegg. Det blir dyrere da voksen koster 195 og barn 95.

Dette var kun en dag i uka.

Langhelg. Etter at barnebarna har fått sin oppmerksomhet på nasjonaldagen kaster vi tampene og tusler utpå. Hvis ikke værmeldingene skifter enda en gang. I går så alt lysere ut. I dag er det mye vått i luften igjen.

Pollen eller Borgen. Enkelt og greit. Det blir vel ganske fullt på Borgen denne pinsehelgen. Også i Pollen pleier det å bli flere hundre båter på svak og ved Pollensesongen bredder.

Dagen i dag går med til å montere TV antenne kabler og TV ombord. Fruen skal få med seg MGP.

Vi har til nå bare hatt radio ombord. TVen er på lån og blir ombord noen dager på nåde.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Ser ut som om helgeturen går til Borgen. Fikk en kommentar her forleden at Autopiloten vår er innstilt på Borgen og har bare et Waypoint :lol:

Drar nok ut 17.mai på ettermiddagen og trykker "Auto" på Autopiloten rett utenfor brygga ...

Bergholmen er mål for Pinsen. Her har vi med oss 20 talls speidere, som skal bo i kystledshytta. Lørdag er det vandring og konkurranse på Håøya. Fjellklarting etc. Utendørs kino på stranda på kvelden. Vær beredt

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Nå er frokosten fortært her i Son, og om 5 minutter går kusen nordover mot Borgen hvor vi blir noen dager før vi forflytter oss. Fruen skal ikke på jobb før neste helg, så det blir en uke vårferie i båten

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

I dag går turen til Tønsberg hvor vi feirer 17.mai med en is til skipshunden. I morgen ettermiddag eller lørdag morgen går turen ut til en eller annen øy øst for Nøtterøy. Håper på lite vind/ nedbør i helgen slik at det går an å ta jolla ut på en fisketur.

/per

Ser ut som om helgeturen går til Borgen. Fikk en kommentar her forleden at Autopiloten vår er innstilt på Borgen og har bare et Waypoint :lol:

Drar nok ut 17.mai på ettermiddagen og trykker "Auto" på Autopiloten rett utenfor brygga ...

Du kunne jo spart en båtplass ved å bare la båten ligge på Borgen. Diesel sparer du også :wink:

Ligger i Brosundet i Ålesund. -kanalen som går gjennom sentrum. Fult longside og noen utenpåliggere. Jeg fikk siste plass inntil kaia. Estimert 40 båter, både seilere og motorbåter.

Stille og rolig i havna. Sannsynligvis mest familiefolk. Varmt i lufta og melddinger 20 grader i morgen.

Ha en god kveld, båtvenner.

Ligger i Brosundet i Ålesund. -kanalen som går gjennom sentrum. Fult longside og noen utenpåliggere. Jeg fikk siste plass inntil kaia. Estimert 40 båter, både seilere og motorbåter.

Stille og rolig i havna. Sannsynligvis mest familiefolk. Varmt i lufta og melddinger 20 grader i morgen.

Ha en god kveld, båtvenner.

Pass deg for Nafta'en :-)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...