Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Neste helg er det i hvert fall åpent. Da skal vi ha et uformelt Saga-treff der, og det er allerede bestilt bord for oss.

Etter 4 helger på rad i båten (på Borgen), blir det hjemmehelg denne helgen.

Det vil si, litt jobbing i båten. I dag har jeg fått på plass motorluken med ny støydemping pluss pusset og lakkert et strøk på bordet i salongen.

I løpet av helgen blir det flere strøk.

Lars H. :smiley:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Sætre må jeg presisere Er det fullt på Borgen, kan du gå inn Vestfjorden, der ligger perlene på en snor. Bergholmen ved bryggen, Sandspollen, Dragsund, Toiebukta, Sagbukta (utsiden av Håøya), Hjelp, mellom Gårøya og lykken er det supert. Masse flotte steder, og nært til Marina og kjøpmann;-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

En eneste båt synes det var ålreit å spille musikk med russevolum med utvendige høytalere for alle andre innenfor en kilometers omkrets klokken 0130.

De fikk et par 85w xenon lys inn i cockpit og noen bestemte, hyggelige gloser av noen gode naboer ;-)

På tredje runden tok de hintet. Får håpe det varer.

Var spennende når den ene deltageren skulle tilbake til sin egen båt med 3,5 i promille og Jägerflaska i hånden. At det gikk bra var et Guds under....

Vi var rimelig sikre på at vi måtte bade for å si det slik...

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Sist helg gikk turen hele 4nm fra båtplassen og til Skjæløy Brygger, rett nord for Engelsviken.
http://www.skjeloybrygger.no/

Flott nytt bryggeanlegg med mange gjesteplasser (både utriggerbåser og longside-plasser) og fine fotturmuligheter.
Lett tilgjengelig drivstoffpumpe med kortautomat (dieselpris: kr 9,95/L sist søndag).

Skjæløy bør være et fint mellomlandingsalternativ for langveisfarende fra/til indre Oslofjord.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...