Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Ferdig med både Strømstad og Læsø for denne delen av sommeren, Laholm :thumbsup:

Hadde første runde hos Kiroraktor i går, blir derfor å ligge å slappe av i Hjemmehavna på Havnebakken.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Beklager Laholm men du får prøve å overse dette innlegget.

En liten tilstandsrapport fra Sæby ( nabobyen til Mandaley ). Det er en skikkelig tordenstorm her i kveld, masse vind, regn og lyn.

Ikke mye trafikk enda, noen gjestebåter. Men ikke veldig mange i kveld.

Og til deg Mariell, håper du får orden på knokklene, du reiser kanskje nedover snart?

Og til deg Mariell, håper du får orden på knokklene, du reiser kanskje nedover snart?

Takker, knokklene er veldig mye bedre etter første runde. Helt utrolig hva ett besøk hos Kiropraktor kan gjøre.

Reiser på arbeid 26.06

Ha det fortsatt Dejligt i Danmark.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Flid skrev: "Vinterdepresjonen henger i enda der borte i Vest"

Han/ hun ba meg senere se bort fra innlegget... Vel, det er da man irriterer seg over at man ikke hadde kamera med på turen innover Osterfjorden sist helg. Havblikk, sol, men temperatur langt under det en gammel afrikaner ønsker seg. LIkevel en opplevelse av et landskap mange kan misunne oss.

Neste helg? Væravhengig. Her i Amsterdam er det nå overskyet og lummert.

Laholm

Nå er det vel på tide å komme seg en tur til Kommersøya hvor vi faktisk ikke har vært i år. Frem til nå har vi kun vært i gjestehavner med landstrøm, men med nye batterier må vi se til å få testet disse. Så vi krysser fjorden i morgen tidlig. Riktignok er det meldt store nedbørsmengder med lyn og torden i morgen eftermiddag, men vi har ny kalesje og kan også trekke over "Hansen-toppen" om det kniper.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Skal være litt ute med båten, fikse og klargjøre til ferien, pusle litt osv.

Blir nok mellom øyene i Vestfjorden.

I kveld skal noen venner inn til hovedstaden å se på konserten på Rådhusplassen i kveld, så tar nok en tur inn til Rådhuskaia og kikker litt om det ikke regner helt bort.

Nå er jeg på vei til Prodykk på Fjellstrand for å ordne litt dykkerutstyr.

Morgendagen ser grei ut og varselet for St. Hansaften ser ut til å bli moderert også :-)

Mvh. SAP

Etter en rolig og nydelig tur fra Strømstad via Skjærhalden igår på flatt vann og østlig svak vind, ligger vi nå trygt fortøyd til brygga ved ex. Fiskemottaket i Engelsviken. Nå blåser det friskt rett inn fra moloen, men det er heldigvis en solid brygge for min 10 tonn tunge båt. Og det er heldigvis både restaurant og butikk her, hvis været skulle fortsette noen dager.

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Ligger i Middagsbukta. Luneste stedet her i området ved sørlige vindretninger.

Målte 12-14 m/sek ut Store Ostesund for en stund siden.

Her vi ligger nå kloss innunder Langåra er det 1-2 m/sek. Hører dog det suser i tretoppene.

Begynner å fylle seg opp med båter. Tipper det blir tett her i morgen.

bilde

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Hadde med opphavet på tur i dag.

Måtte en tur gjennom Middagsbukta.

Var lite båter i forhold til tidligere, men værvarselet og at det er søndag har nok noe av skylda for det.

Husker i gamle dager når man måtte dytte båter som lå på svai til siden for å komme gjennom..

bilde

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

• 1 måned senere...

Denne helgen går turen ut med båten i alle fall etter å ha sjekket at YR sine prognoser viser at sommeren bare fortsetter....men hvor?

Hva skjer i helgen langs kysten? Trebåtfestivalen blir for langt å dra men innenfor Tjøme-Hvaler-Oslo trekanten kan det være flere festivaler?

Noen gode forslag?

Jeg får ta turen til mitt eget bryllup kommende helg!

Jeg så værmeldingen og foreslo og dra avgårde med båten, men da fikk jeg ett blikk som til og med jeg forstod!

Kanskje en bryllupsreise neste uke i båten kan være aktuelt

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Jeg får ta turen til mitt eget bryllup kommende helg!

Jeg så værmeldingen og foreslo og dra avgårde med båten, men da fikk jeg ett blikk som til og med jeg forstod!

Kanskje en bryllupsreise neste uke i båten kan være aktuelt

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...