Erik Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Gratulerer Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Astor Svart 29.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 (redigert) En ferieuke til for mg og fruen. Denne gangen blir vi i Vestfold vil jeg tro. Oslofjorden er full av steder vi vil innom, selv om vi har pløyd bølgene rundt her endel år. Lenge siden Åsårdstrand. Der er det ny gjestehavn siden sist. Horten har vi kun vært på Sykehuskaia i år. Vi gleder oss. Kanskje Svelvik også? Redigert 29.Juli.2013 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mariell Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 (redigert) Kommer hjem fra jobb etter ett døgns reise, Fredag ettermiddag. Blir til å sløve i hjemme havnen denne helgen. Mulig pusse ned akterdekket og få på noe ny olje. Går ut fjorden og til en forandring setter kursen vestlig fra Tirsdag (06.08) av. Lenge siden jeg har vært i Stavern, Nevlunghavn, jomfruland og Kragerø. Kun en drøy ukes tur før jeg må "hjem" igjen. Redigert 29.Juli.2013 av Mariell (see edit history) MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Tom Rør Svart 29.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2013 Et eller annet sted mellom Höganäs og Oslofjorden avhengig av vær og føre. Link to post
Astor Svart 1.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2013 Hvordan er havnesituasjonen i Horten og Åsgårdstrand? Vi stikker på en ukes ferie, fruen og jeg. Valget er enten Strømstadområdet eller Vestfold. Trolig det siste. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bonus Svart 1.August.2013 Link til dette innlegget Svart 1.August.2013 Oscarsborg. Tredie gangen på en uke. De to første med barnebarn, denne gangen avslappende UTEN :-) Link to post
Tom Rør Svart 1.August.2013 Link til dette innlegget Svart 1.August.2013 (redigert) Hvorfor det da Bonus ? Redigert 1.August.2013 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Bonus Svart 1.August.2013 Link til dette innlegget Svart 1.August.2013 Hvorfor det da Bonus ? Sensurert svar, Tom :-) Link to post
KARILLA Svart 1.August.2013 Link til dette innlegget Svart 1.August.2013 Kalvåg :-) Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
pallemann Svart 2.August.2013 Link til dette innlegget Svart 2.August.2013 Hvordan er havnesituasjonen i Horten og Åsgårdstrand? Vi stikker på en ukes ferie, fruen og jeg. Valget er enten Strømstadområdet eller Vestfold. Trolig det siste. Har kjørt med bil innom Horten og Åsgårdstrand flere ganger denne uke. Har vært bra med ledige plasser, men nå blir det fredag. Link to post
Erik Svart 2.August.2013 Link til dette innlegget Svart 2.August.2013 Denne helga tar vi ut på 4 uker ferie, målet er å nå Danske og Svenske farvann, men vi rekker neppe så langt første helga nå, spesielt ikke med tanke på værmeldingene for de første dagene, med stiv kuling rett i mot og torden skyer og syndeflod. Men vi skal nok komme oss sørover etter hvert Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Astor Svart 2.August.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2013 Mye båt på Breiangen. De aller fleste går nordover. Tilnærmet flatt vann. Med 8.5 mils fart er livet vel verdt et forsøk. I Horten ca. 17.10. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
TICORA Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 Magisk flott på borgen, mye båt, fullstendig vindstille..og 20 grader i vannet:-) Link to post
sap_2000 Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 Ligger 5 båter sammen i middagsbukta. Vi gleder oss til tordenværet som kommer. Håper det blir kort og heftig :-) Hører det buldrer godt i det fjerne. Bilde fra i går kveld Mvh. SAP Link to post
Tom Rør Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 Fascinerende med lyn og torden. Skal komme noe her v/Gøteborg senere i dag også Link to post
larss Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 Ja er ett flott syn. Vi satt ute til kl 01:30 i tsjorte og shorts, var fascinerende og helt stille og fint. Rene nyttårsaften :) larss Link to post
Qrt Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 I helgen går turen til Hellandsjøen med bil en vei, og den nye båten den andre veien. Må si jeg gleder meg stort til det etter å ha vært uten båt denne sommeren! Link to post
larss Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 Det blir stas, hva slags båt og hvor lang blir turen? Uansett gratulerer med ny båt. larss Link to post
Qrt Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 Tusen takk for det. Det ble en Sundancer 240. Turen blir bare på en drøy time, men det kan godt hende at det blir lagt inn en liten omtur Link to post
larss Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 God tur og husk mye kaffe :) Link to post
sap_2000 Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 Skal si det ble brått leven her i middagsbukta. 30 sek etter at dette bildet ble tatt åpnet himmelen seg i regnvær som kunne minne om monsunen og det blåste opp på et øyeblikk. 10-12 (?) m/sek rett i siden. Omtrent alt av båter mistet dreggfestet og drev avgårde. Det lå et 20-talls båter til land lenger bort. De fleste hev fortøyningene og lå på motorene. Når det ga seg lå det kun 4-5 båter igjen. Vi lå 3 stykker sammen med bauganker og tau fra hekken i land fra min båt som ligger i midten. Seilbåten som lå ved siden av meg stod litt i fare for å stuke roret i moldbakken. Vi hadde en liten slagplan om det skulle bli mye vind rundt bygene så vi tok en avgjørelse og fyret opp motorene. Satt seilbåten i gir og på ca 2000 rpm greide vi å holde oss opp mot vinden og ute fra land. Var godt spenn i tauet til land. Jeg fløy rundt i badeshortsen med kniven i hånda klar til å kutte tauet i land om vi måtte. I Seilbåten var det en megastor boltsaks som også lå klar. Vi har ytterligere 2 båter som lå med nesa mot land med feste til oss, så ville ikke kutte tauet med mindre det var høyst nødvendig da de garantert hadde blitt liggende på tvers å hugge. Vi hadde vel motoren i gir i ca 20 min før det ga seg. Nå det var over var det ut med jolla og dro ut et par av ankerene på nytt. Kjørte en tur bort og hilste på mhemil og nimbus commander fra BP. de hadde full kontroll :-) Må si det er gøy med litt action og kjenne på elementene :-) SAP -from my iPad using Tapatalk Mvh. SAP Link to post
mhemil Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 Ja, det ble litt hektisk, og kaffen måtte vente. Vi fikk vinden rett i siden og jeg skjønte raskt at her var det bare å komme seg avgårde. Satte BB motor i bakk og løsnet fortøyningen. Hekkankeret ble dratt helt inn før vi rakk å ta fortøyningene. I går kveld sto 30 m med ankerkjetting som en pianostreng når jeg sjekket og tilsynelatende godt feste. Mao. sterke krefter når vinden kommer rett inn fra siden. Hyggelig du stakk bortom SAP_2000. Og bra det gikk fint med dere også. Vi prates. Link to post
REM Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 To seilbåter lå bak oss i Bjønnbukta. En 41-foter og en 22-foter. Ankeret løsna på den største og den lå og slo med baugen i fjellet før de fikk fyra motoren, løsna fortøyninger og gått ut. 22-foteren som tilsynelatende lå bra gikk også. Når han fikk opp ankeret stoppa påhengeren og de ble liggende å drive. Kona fikk kastet et tau over til de slik at de ikke skulle drive i land. De skjønte tydeligvis ikke hva tauet skulle brukes til og kasta det på sjøen igjen. Resultatet var at båten dreiv med breisia rett i fjellet og lå der og dunka og slo i pålandsvinden. Etterhvert kom 41-foteren tilbake og fikk dradd de av, og jeg slutter aldring å forundres Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
sap_2000 Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 Merkelig. Kom hjelpen (trossa) fra "feil" båt tro iom at de tok imot hjelp fra 41-foteren? Mvh. SAP Link to post
REM Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 (redigert) Vel, de lå side om side i natt og vi så ingen i den lille båten Ila. kvelden i går. Antar derfor at de var kjente og at alle tilbragte kvelden i den store. Tenker vel da som så at når de ble lei av å ligge å dunka i fjellet så tok de en telefon til den store båten og ba de dra seg av? Hvordan f'en skal en få slått av den hersens stavekontrollen som "retter" riktige ord slik at det bare blir tull. Redigert 3.August.2013 av REM (see edit history) Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn