Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Hvordan f'en skal en få slått av den hersens stavekontrollen som "retter" riktige ord slik at det bare blir tull.

Om det er på ipad, gå (min er på engelsk); Settings - General - Keyboards - Auto Correction = av.

Skrudde den nettopp av selv da den stort sett gjør mer ugang enn nytte :-)

Vinstille i Dinner Bay nå, men blåser godt utenfor hører jeg :-)

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Takk for den sap. Det funka.

Trekker litt sønna i Bjønnbukta nå, men andedam her vi ligger under Laxberget

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Litt forsinket......

Drog fra Vallø på fredag.

bilde

Satte strake kursen fra Svenner og direkte til Arendal.

bilde

God plass i Arendal. Ferien er kanskje over for de fleste.

bilde

Men du verden så stille det var her på en lørdagskveld? Trodde det var et yrende folkeliv med musikk og dans på brygga, her i en av Sørlandets sommerbyer.....

bilde

Kjempefin å navigere etter når vi skal finne igjen båten etter en hyggelig aften på byen.

bilde

Håper å komme oss videre sør-vestover over helga.

Redigert av navid (see edit history)

Litt rundt omkring i indre Oslofjord tenker jeg.

Er p.t. på Nesoddtangen og besøker en god kompis som er på besøk i moderlandet.

De har et landsted som har tilhørt familien i 100 år et steinkast fra Tangen.

Hadde mye moro her i ungdomstiden, hehe ;-)

I morgen blir det nok og følge MS Sjøkurs den siste biten inn til hovedstaden med familie og venner ombord :-)

bilde

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

så ut som et fint sted å være på under oppveksten!

i morgen skal jeg smake på cognacen i båten og ut på byen en tur også sove i båten.. i hjemmehavn!

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Lindesnes fyr.

bilde

Rundet Lindesnes fyr i går. Fine forhold da vi passerte.

bilde

Korshavn må vel være en av de triveligste og fineste perlene vi har langs vår langstrakte kyst. Koseligere og mere gjestfrie folk skal man lete lenge etter. Ligger her i kveld. Blir å farte litt rundt i Lyngdal - Farsund i helga.

Redigert av navid (see edit history)

Har overnattet i Helgeroa, stille og rolig, my ledig plass.

Skal i dag gå rundt Mølen og legge meg i Nevlunghavn . Stavern er planen på Søndag. Ula Mandag, Kjerringvik Tirsdag og Sandefjord Onsdag. Lange dagsetapper :lol: :lol:

Ps. Mulig jeg hopper over Kjerringvik.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Du må da ikke hoppe over Kjerringvik. Finner du plass der så er du jo som regel alene i havna da det egentlig bare er faste plasser der......

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Du må da ikke hoppe over Kjerringvik. Finner du plass der så er du jo som regel alene i havna da det egentlig bare er faste plasser der......

Skal innom, passerer der uansett. Men er det ikke plass så er det ikke plass.

Er forøvrig masser av Pir i fjorden.

På vei over Langesundsfjorden i går var pir middagen i boks i løpet av 5 minutter.

Rundt mølen i dag var det gjort på max 3 minutter.

Mat auk, men er godt også da :thumbsup:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Jeg kan bare slutte meg til "fiskerimeldingen" fra Mariell!

På veg hjem fra Østre Bolæren i dag slengte vi ut hekla i blikkstilla vest for Rauer. Etter 15 minutter hadde vi 28 pir i kassa!

Vi delte broderlig med måkene, slik at vi fikk filètene og de fikk resten.

Sprøstekt pir med agurksalat og rømmesaus.......

Da ble det Aker Brygge i kveld. Genial løsning når man jobber i sentrum, klokken 16.00 i morgen er vi på "hytta" og sparer en time eller to i forhold til å sitte i bilkø ut av byen. I morgen blir det ut på fjorden, regnvær eller ikke, for oss er det supert på sjøen uansett.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...