Flid Svart 24.August.2013 Link til dette innlegget Svart 24.August.2013 (redigert) Det ble en høst-tur til Sørlandet. Risør i dag, en fantastisk aften og gjengen på Nornen passer på at ingen har med en 3 liter vin for mye fra SV eller DK. De sniker rundt på utsiden av de yttre holmene her nede. Redigert 24.August.2013 av Flid (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 24.August.2013 Link til dette innlegget Svart 24.August.2013 Kos dere på det blide sørland :-) Link to post
Flid Svart 24.August.2013 Link til dette innlegget Svart 24.August.2013 (redigert) Takk det gjør vi Tom! Blir noen dager til. Er dere ute? Redigert 24.August.2013 av Flid (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 24.August.2013 Link til dette innlegget Svart 24.August.2013 Er desverre ikke det, da vi har en ettåring på besøk. Utgjort at det kolliderte med det været som er nå, men det får jeg ikke gjort noe med. Link to post
All In Svart 24.August.2013 Link til dette innlegget Svart 24.August.2013 Bergholmen og stinn brake Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to post
M/B Nordheim Svart 25.August.2013 Link til dette innlegget Svart 25.August.2013 (redigert) For MB Øyfjell, vart det tur - retur Stathelle - Fuglevik, for å besøke familie på hytte. Lørdag besøkte vi venner i Son. Litt spennande å gå under brua i Moss vi hadde marginane på vår side etter iherdig nedskruing av antenner. Då hadde vi 5 cm å gå på mellom topplanterna og brua. Heimatt flødde det så då gjekk me på utsida av Jeløya i 23 tida og møtte ei lang lekkje med seilbåtar det var eit flott syn. Redigert 25.August.2013 av M/B Øyfjell (see edit history) Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Arvid_A Svart 25.August.2013 Link til dette innlegget Svart 25.August.2013 Vi ligger nå som en av to gjestebåter ved Vestre Bolæren. Stille, flott sensommerkveld. Link to post
M/B Nordheim Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Litt spennande å gå under brua i Moss vi hadde marginane på vår side etter iherdig nedskruing av antenner. Då hadde vi 5 cm å gå på mellom topplanterna og brua. Heimatt flødde det så då gjekk me på utsida av Jeløya i 23 tida og møtte ei lang lekkje med seilbåtar det var eit flott syn. Gløymde å få med at dette scenarioet var til stor forlystelse og spenning på uteserveringa ved brua i Moss og til stor seidelsvinging når vi sklei under. Til eller rettare sagt før kommande helg, skal vi gå oppover kanalen. Har bestilt slusing Skien - Løveid torsdag ettermiddag for å ligge klar i Ulefoss fredag morgon. Då bers det oppover kanalsystemet og til heimehavn i Lårdal. Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Dorsken Svart 28.August.2013 Link til dette innlegget Svart 28.August.2013 Vi ligger nå som en av to gjestebåter ved Vestre Bolæren. Stille, flott sensommerkveld. Vestre Bolæren er et lite og hyggelig sted, så der er vi bestandig innom på vei ut/inn fjorden. Og det trivelige vertskapet som driver den lille restauranten der har god en fiskesuppe. Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
Lars H. Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Denne helgen ble det en tur til Oscarsborg i vindstille og pent vær dog uten helt knall blå himmel men etter hvert drøye 20 grader. Nå er det vindstille og 16oC. Dagen har stort sett gått til ikke å gjøre noe, kun slappe av. Dog, har fruen vasket litt inne i båten og jeg har skrubbet og spylt utvendig. Og så tok jeg en tur i vannet og skrubbet en heller gul vannlinje. Og badetemperaturen var faktisk 19oC. Nå har vi sett på valgprogram på TV og det er tid for å komme seg i seng. Det er ikke mange båter her nå, under 30 tror jeg. Men det er jo torsdag, så det fylles nok opp i morgen. Og da er alle plassene på den søndre Kaholmen reservert. Hilsen Lars H. Mitt webkam fra disse adressene: http://trudelutt.zapto.org:8888 http://trudelutt.com/mywebcam.htm Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sap_2000 Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Vurderer også borgen i helgen LarsH. Synes 30 båter var voksent på en Torsdag jeg da ;-) Er det en klubb som har treff denne helgen også ref reservasjonene? Mvh. SAP Link to post
Lars H. Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Kanskje det ikke er mer enn 20 båter? Her på den korte flytebryggen er vi 7 båter, kjente folk. Det er litt mørkt til å telle nå. Når det gjelder reserverte plasser, spurte jeg Berit om det, men det var vistnok bare en "vennegjeng", ingen klubb eller eiere av et spesielt båtmerke. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sap_2000 Svart 29.August.2013 Link til dette innlegget Svart 29.August.2013 Da sees vi antagelig i morgen LarsH :-) Tenker på å dra nedover litt tidlig i morgen, men sliter litt med søvnen. Kanskje en nattseilas hadde gjort susen ;-) Mvh. SAP Link to post
VannTro Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 (redigert) Og da var Karma på plass alt. Det ble vel nesten nattseilas dette. Ikke missunnelig i det hele tatt Nå er det like før jeg gjør et impulskjøp bare for å roe nærva..... Denne kanskje, riktige motorer, hekkport, stor plattting og generator: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=43653395 Men, da har jeg jo kjøpt meg et salgsobjekt igjen og er like langt. Nei, nå får vinter og snø komme så jeg får litt ro i sjela ! Redigert 30.August.2013 av VannTro (see edit history) Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
All In Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Og da var Karma på plass alt. Det ble vel nesten nattseilas dette. Ikke missunnelig i det hele tatt Nå er det like før jeg gjør et impulskjøp bare for å roe nærva..... Denne kanskje, riktige motorer, hekkport, stor plattting og generator: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=43653395 Link to post
Worry II Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Nå er det like før jeg gjør et impulskjøp bare for å roe nærva..... Denne kanskje, riktige motorer, hekkport, stor plattting og generator: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=43653395 Det må vi snakke om først ! Link to post
VannTro Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 <Har ikke du akkurat bytta båt da Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Lars H. Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Da sees vi antagelig i morgen LarsH :-) Tenker på å dra nedover litt tidlig i morgen, men sliter litt med søvnen. Kanskje en nattseilas hadde gjort susen ;-) Og så var du på plass. Du kom så stille og fint inn her tidligere i morges. Takk for praten på bryggen, vi snakkes mer i løpet av helgen. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sap_2000 Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 (redigert) Tar du flyet nå VannTro kan du være her i morgen hehe ;-) Antagelig eneste P35 i landet (og kanskje i verden) med 61 motorer. Fattern spurte og grov om 60 motorer da de kjøpte ny P35 i '85, men fikk til svar at det ikke var et alternativ pga høyden. Lurer på om dørken er modifisert for å få plass. kanskje mer lavtbyggende? Uansett veldig riktige motorer i en slik båt :-) Var ikke du ute etter noe nyere og større? Uansett en fin båt som har et stort pluss med motorene og de andre oppgraderingene. 650' cash i dag? ;-) Dro vel i 7-tiden. Var ikke mye liv på fjorden da :-) Midtfjords Oscarsborg og en flik av Håøya Det plasker stadig vekk i havna her. Vil man ha makrell til middagen er det bare å stikke ut håven :-) Det lysner på himmelen nå. Blir nok en flott dag :-) Takk for praten til deg og LarsH :-) Redigert 30.August.2013 av sap_2000 (see edit history) Mvh. SAP Link to post
VannTro Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 (redigert) Hehe....det var nok et innfall av desperasjon da jeg sitter med grantrær som nærmeste utsikt og lider av tunge depresjoner samt abstinens, hvorpå den eneste rette kur er sjøluft, vuggende køye et fravær av fast grunn under føttene ! Joda, jeg ser meg nok om etter noe i en prisklasse rundt det dobbelte, så dette var mer ment som et "plaster på såret" og må ansees som en hodeløs tanke hvorpå min kone ganske sikkert ville krevet meg tvangsinnlagt på et kjent sykehus i nærheten av hvor jeg bor......frosset all økonomisk handlefrihet og gitt meg nok et år på landjorden som "belønning" bare for å ha tenkt tanken Red: Dæven, det var litt av et bilde. Det koker vel kanskje av sild innimellom også. Har aldri sett makrellen gå så høyt så tett innpå båten noen gang Redigert 30.August.2013 av VannTro (see edit history) Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
sap_2000 Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Hehe. Skjønte det ;-) Modum? Kort vei til vannet om du flytter inn, lol. Mvh. SAP Link to post
REM Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Jeg solgte gamle Escada på høsten, og kona og jeg var begge enige om at vi skulle ta oss god tid, og gjerne ta vinteren til hjelp for å finne en ny båt i 40-fots klassen. (Engelsk med VP var absolutte krav) Det gikk vel en tre kvarters tid fra vi solgte til vi satt meg ny båt Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
VannTro Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 (redigert) Da kan jeg prise meg med at jeg har en kone med med "ro i kroppen" enn din Her er det opplest og vedtatt at neste båt blir det siste båtkjøpet jeg gjør og da må jeg legge bånd på meg til jeg finner det ultimate. Tror kanskje det Europeiske markedet får "høstpannik" litt senere enn her på berget. Uansett, ha en fortreffelig helg på vannet dere som er så heldige, så skal jeg drukne min abstinens i surfing på Yachtworld og andre kanaler, ispedd en god dose sorg-drepende fludium når kvelden kommer ! Redigert 30.August.2013 av VannTro (see edit history) Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Zandra Svart 30.August.2013 Link til dette innlegget Svart 30.August.2013 Går fra Aker brygge om et par timer med kurs for Borgen. Må hjemom å hente kone og barn på veien. Kona har reservert plass til oss, så jeg håper dette går bra! Personlig synes jeg at det begynner å blitt mye reservering, men når noen gjør det, så må jeg også gjøre det for å sikre en god plass.... Skjønner at det blir flere BP- båter med vimpel! Link to post
BingoBonzo Svart 31.August.2013 Link til dette innlegget Svart 31.August.2013 På plass på Østre Bolærne, stappfullt ifm feiringen av åpningen av Færder Nasjonalpark, tror det kan bli hyggelig med show, aktiviteter for barna + Ila Auto i ettermiddag. Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn