Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Denne helgen gikk turen til Holmestrand for Skipet 5 og 2 andre båtplassen båter. Vi ankom akkurat når det begynte å bli mørkt så vi har ikke fått sett oss så mye rundt, menav detvi ser så ser det ut som det har skjedd mye positivt her siden vi var her sist for 7- 8 år siden.

Bryggeanlegget er flott men betalingsautomaten er ute av drift så vi får ikke betalt havneavgift. Det er jo trist......

/per

Vi har planer om det Lars, litt usikker på om vi greier å få plass, Tror ikke vi greier å være der noe særlig før 1900 på fredag. Har jo fått med meg at det er populært og vanskelig å få plass hvis en ikke er tidlig ute...

Men vi var der i ferien noen dager og barna stortrivdes så vi vil veldig gjerne prøve å få det til denne helgen :pray:

xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen  

Jeg tror nok du får plass nå, så sent på sesongen. Sist helg (med varme og finvær) var det godt med båter, men likevel ledige plasser gjennom hele helgen. Når det er tid for deg å dra, er det bare å spørre i denne tråden (eller sende IM til meg), så skal du få en rapport om tilstanden ang. plasser. Jeg har PC'n på hele tiden fra jeg forlater hjemmehavnen til jeg er hjemme igjen.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ser ut til å bli Borgen på oss i helga. Første i år? Eller var vi kanskje innom en tur i våres? Må sjekke med loggen

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Guest Avmønstret#

Har fått ordnet med pass for hund, katt og ilder til bikkja så det blir en seiltur til enten Herføl, Koster eller Strømstad alt etter hvordan vind, vær, kone og unger bærer seg ad. Har ikke vært på noen av plassene så det blir vel egentlig hips om haps hvor vinden blåser.

det blir en seiltur til enten Herføl, Koster eller Strømstad alt etter hvordan vind, vær, kone og unger bærer seg ad. Har ikke vært på noen av plassene så det blir vel egentlig hips om haps hvor vinden blåser.

Slik planlegging liker jeg. :)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

For oss blåser det et mildt nordadrag som fører oss fra vakre Averøy til hjemmelige trakter. Om det blir en tur på vannet gjenstr å se. Drar nedover i morgen.

I dag blir det Ballsund tur fr Pekalfolket. Og noen maritime motiver blir det også. Og fishan på brygga.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Og hvis du ikke har vært på Koster før, og vinden fører deg til Herføl, håper jeg for din skyld at det kommer et vindpust som fører deg videre til Koster!

Veldig enig.

Herføl??? 3 dieselpumper og en kiosk, noe mer?

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Guest Avmønstret#

Veldig enig.

Herføl??? 3 dieselpumper og en kiosk, noe mer?

Så for meg fin turterreng på utsiden. Fasiliteter på land bryr vi oss ikke om, kun ved akutte behov vi bruker gjestehavn. Men tenkte at det sikkert var rolig og greit der nå. Vi er nok en mer typisk uthavnfamilie men en tom gjestehavn er heller ikke å forakte, særlig ikke når det er første gang på et sted :-) Men vi får satse på koster, Herføl er mer en halvt nødløsning om vi ikke gidder å gå lengre pga vind og vær.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...