Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Det aner jeg ikke, så de holdt på med den bryggen da vi gikk ut derfra imorges. Men utliggerne er fremdeles på plass på den andre bryggen og det er ledige plasser der nå kl.1610.

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ikke nevn mokkabønner, da er det like før jeg tar fergen inn til Drøbak og handler slike! Og til Flid, nå har vi trukket inn i båtene og det er 12gr. ute. Sist natt var det 5gr. da vi lå i hjemmehavnen i Son. Men jeg hadde satt en timer på vifteovnen slik at den slo seg på kl.0600. Og da vi er så få båter her (8 båter), kommer vi til å gjøre det også denne natten.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Noen som vet hva som skjer i Son?

Planen var en tur innom. Men utliggerne er borte!

Så det samme på webkamera jeg også. Ringte sporenstreks til Son Havnekontor og spurte hva som skjedde.

De sa at de skifter diverse utstyr på utliggerne, de blir remontert i morgen.

De tar opp utliggerne for vinteren først 15. november såfremt isen ikke har lagt seg i havnebassenget.

Så Son Gjestehavn kan fortsatt besøkes

bilde

jeg hadde satt en timer på vifteovnen slik at den slo seg på kl.0600.

Ikke dumt :thumbsup:

Selv har jeg flyttet starteren til varmeapparatet mitt til rett over senga, etter tips fra Haraune her på forumet på ett BP båt treff for noen år siden.

Har ikke angret ett sekund.

Når jeg halv våkner første gang og vurderer å stå opp men det er litt kaldt og fysent, så trykker jeg bare på knappen, snur meg, og sover litt til.

Etter en halvtime MÅ jeg da stå opp, for det er for varmt under dyna :sweat:

Da er det varmt og godt på badet (egen varmtluft dyse der), og gulvvarmt (egen varmtluft dyse under dørk).

Med slik løsning er det ikke problem å få kona med på tur helt frem til juleforberedelsene begynner :yesnod:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Flott vær her i Rogaland også. Ser faktisk at det ligger en god del flere båter enn det pleier i gjestehavna i Stavanger nå, så det er nok mange som ute denne helga.

Selv er jeg usikker på hvor vi drar i helga. Foreløpig er det ikke noen vind å seile særlig på så det blir nok bare en kort distanse rundt i Ryfylke bassenget ett sted. Få fisket litt makrell satt seg noen teiner og og ellers bare slappe av og ha en rolig helg ombord :saint: .

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Så for meg fin turterreng på utsiden. Fasiliteter på land bryr vi oss ikke om, kun ved akutte behov vi bruker gjestehavn. Men tenkte at det sikkert var rolig og greit der nå. Vi er nok en mer typisk uthavnfamilie men en tom gjestehavn er heller ikke å forakte, særlig ikke når det er første gang på et sted :-) Men vi får satse på koster, Herføl er mer en halvt nødløsning om vi ikke gidder å gå lengre pga vind og vær.

Herføl har fint turterreng, men er ikke så veldig stor. Søndre Sandøy på den andre siden av Herføl-renna har mye fin skog og tre-fire fine strender + kulturlandskap. Den klassiske "legg penger i bøssa og ta med deg grønnsaker" finner du ofte her. Gjestehavnen i Nedgården er et fint utgangspunkt. Jeg har vært hyttegjest der i snart 15 år, og finner stadig nye fine steder. Leter du godt finner du også kantareller :)

Nordre Sandøy kan også anbefales som turterreng, og der har du flere fine naturhavner å velge i.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...