Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Zandra; Vi sees vel kanskje i påsken? Hovedgrunnen til at jeg tar vinteropplaget hos Marex er nettopp at jeg kan få ut båten når det passer meg, i Nærsnes må jeg vente på at alle andre er ferdig med vårpussen godt ute i mai. Det er jo relativt sen påske i år og det frister mer med Koster enn Ålfjell;)

Og så var vi på vei mot Oscarsborg, og er fremme om en times tid. Det er fullstendig tomt for båter på fjorden, så jeg har satt autopiloten på til å gå direkte fra Kjøvangen mot Storsand, et strkk på snaut en time. Nå vikk vi nettopp noen regndråper, men det skal visstnok snart drive sydover før solen kommer. Det er vindstille med en bølgehøyde på 5cm!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Da kan de hende at du får besøk på Borgen i kveld. Er på vei til opplag i Grebbestad i kveld med planlagt stopp på Borgen, Ramsõ og Vãderøarna. Ser ut til å bli fine forhold med lite vind og pent vær. Utfordringen ligger nok i å unngå å treffe på hummertegnene som er strødd ut i hver en vik.

Og så var vi på vei mot Oscarsborg, og er fremme om en times tid. Det er fullstendig tomt for båter på fjorden, så jeg har satt autopiloten på til å gå direkte fra Kjøvangen mot Storsand, et strkk på snaut en time. Nå vikk vi nettopp noen regndråper, men det skal visstnok snart drive sydover før solen kommer. Det er vindstille med en bølgehøyde på 5cm!

Gott att läsa att du fortfarande är ute.

Vi drar i morgon lunch till ???.

Har annars ägnat veckan åt hummerfiske.

Liten varning till alla som går längs Bohuskusten både inom och utomskärs att det inte är alla som har sjunkrep på hummertinorna och hummertinor är det många.

Jepp.

Blir ikke mer båttur på meg i år.

Hjemme fra 11. til 16. oktober. Da blir det innpakking og vinterklargjøring

Reiser til Fillipinene for 3 uker, 16.oktober.

Hjemme igjen 07. november og tilbake på jobb ca.13 november.

Og så er det 20. desember før jeg er hjemme igjen.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...