Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Flott å lese at dere er så aktive utover høsten. Selv bor jeg i båten (siden juni mens huset får seg en ansiktsløftning) og denne årstiden er veldig flott i båt. Friskere luft, klarere vann og nydelige, blikkstille kvelder og morgener. Og så gjør det heller ikke noe at det er litt mindre båter i de fine havnene. Det gir bare enda mer ro i sjelen. Vi får køle på med drivhusgasser slik at indre Oslofjord holder seg åpen om vinteren :-).

Da ble det Sandspollen i stedet for Borgen. Skal videre til Sverige i morgen tidlig. 240 kr spart. Tror vi er eneste båt her. Helt bekmørkt uten andre lyskilder. En fantastisk stjernehimmel og tremperatur som beveger seg mot 0. Rim på brygga. GT i glasset. Bra start på høstferien.

Hmmm, det var en "travel" avtalebok. Har du flyttet på land?

Nei senga flyter enda. Blir nok båtboer i noen år til.

Er jo i den situasjonen at jeg også har muligheten til å reise endel mellom arbeidsperiodene. Blir muligens i tillegg til den turen jeg skal på nå, en ny tur til varmere strøk i Februar/mars.

Men i perioden April - September tilbringes friperiodene garantert alltid i Skandinavia.

Ingen is i GT'n! Rederinnen var litt treg med å fryse ned isterninger. Skriftlig klage er sendt.

Ett alternativ til isposer.

http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenapparater/ICE12S/wilfa-isbitmaskin-ice12s

Har ikke nøyaktig denne typen men en tilsvarende en.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

En av årets sista nätter i båten är på Malmöns Marina. Totalt 2 gästbåtar i ett fantastiskr väder.

Hamnkapten Lennart är som vanligt på plats.

Temperaturen kryper neråt och i natt blir det flera grader frost. Efter 79 nätter känns det ok att snart sätta båten inomhus och påbörja vårputsen.

För att jobva heltid är vi nöjda med att varit ute alla helger utan en på 6 månader. Vi sitter och tittar på kommande långtur, Europas kanaler, Lofoten och Ålands skärgård + Finland.

Vet ännu inte vilket vi tar först men det lutar åt Lofoten.

Tacksam för råd och tips.

Trevlig helg på Er

Ble Bergen på oss denne helgen.

Jeg hadde lyst til å kikke innom båtmessa og kona hadde lyst til å få maten servert :-))

Så nå ligger vi i vågen og mollkoser oss, ikke er vi aleine heller.

Så vi var langt fra de eneste som ønsket å nytte fin været i Vågen i Bergen :-)

bilde

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Med vindvarsel 0 i Ytre Oslofjord søndag ettermiddag, ligger det an til en trivelig tur til Fuglevik for å fylle opp dieseltanken før vinteropplag.

Skjæløy er nærmere hjemmehavna. Noen som kjenner bunkringsmulighetene der på denne tiden av året? Intet svar på telefon.

Og noen med erfaring med dieselkvaliteten der?

:)

Jeg har fylt mange ganger på Skjæløy i sommer, og har ikke opplevd noen som helst problemer med dieselen. De har jo holdt greie priser der i hele sommer, og jeg har inntrykk av at det er ganske mange som fyller der. Jeg har imidlertid ikke vært innom der siden 9. september.

De har jo kortautomat, så jeg kan ikke tenke meg annet enn at det er mulig å få fylt der fremdeles.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...