Bonus Svart 26.September.2013 Link til dette innlegget Svart 26.September.2013 Bare hyggelig, Lars :-) Link to post
Tom Rør Svart 26.September.2013 Link til dette innlegget Svart 26.September.2013 Tom Rør, takk det samme til dere. Dere skal kanskje ut kommende helg.... Blir Borgen på oss igjen :-) Link to post
Bonus Svart 26.September.2013 Link til dette innlegget Svart 26.September.2013 Er det noen båter på Hankø, Flid? Link to post
mhemil Svart 26.September.2013 Link til dette innlegget Svart 26.September.2013 Flott å lese at dere er så aktive utover høsten. Selv bor jeg i båten (siden juni mens huset får seg en ansiktsløftning) og denne årstiden er veldig flott i båt. Friskere luft, klarere vann og nydelige, blikkstille kvelder og morgener. Og så gjør det heller ikke noe at det er litt mindre båter i de fine havnene. Det gir bare enda mer ro i sjelen. Vi får køle på med drivhusgasser slik at indre Oslofjord holder seg åpen om vinteren :-). Link to post
Kaskazi Svart 26.September.2013 Link til dette innlegget Svart 26.September.2013 Da ble det Sandspollen i stedet for Borgen. Skal videre til Sverige i morgen tidlig. 240 kr spart. Tror vi er eneste båt her. Helt bekmørkt uten andre lyskilder. En fantastisk stjernehimmel og tremperatur som beveger seg mot 0. Rim på brygga. GT i glasset. Bra start på høstferien. Link to post
mhemil Svart 26.September.2013 Link til dette innlegget Svart 26.September.2013 Idyll, kun noen få nautiske vekk fra hovedstadens mas og jag..... :-) Link to post
Bonus Svart 26.September.2013 Link til dette innlegget Svart 26.September.2013 Du har vel is i GT'en, Kaskazi? Link to post
baatsman Svart 26.September.2013 Link til dette innlegget Svart 26.September.2013 Regner med Koster og området rundt der for oss. Ned til båten i morgen, og kaster loss lørdag :) Vi sees! Link to post
Kaskazi Svart 26.September.2013 Link til dette innlegget Svart 26.September.2013 Ingen is i GT'n! Rederinnen var litt treg med å fryse ned isterninger. Skriftlig klage er sendt. Ellers har jeg det ganske bra! Link to post
Bonus Svart 26.September.2013 Link til dette innlegget Svart 26.September.2013 Hmm, da skjønner jeg 'ganske' :-) Link to post
Mariell Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 (redigert) Hmmm, det var en "travel" avtalebok. Har du flyttet på land? Nei senga flyter enda. Blir nok båtboer i noen år til. Er jo i den situasjonen at jeg også har muligheten til å reise endel mellom arbeidsperiodene. Blir muligens i tillegg til den turen jeg skal på nå, en ny tur til varmere strøk i Februar/mars. Men i perioden April - September tilbringes friperiodene garantert alltid i Skandinavia. Ingen is i GT'n! Rederinnen var litt treg med å fryse ned isterninger. Skriftlig klage er sendt. Ett alternativ til isposer. http://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenapparater/ICE12S/wilfa-isbitmaskin-ice12s Har ikke nøyaktig denne typen men en tilsvarende en. Redigert 27.September.2013 av Mariell (see edit history) MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Erik Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Vi har ombestemt oss fra å dra til Kvitsøy på kajakksafari (pga litt mye vindvarsel der ute i helga) til å dra med oss kajakkene innover fjordene der det er meldt mindre vind i stedet for. Tipper vi ankrer opp i Fister traktene og drar kajakkene opp i ferskvann for å kikke etter ørreten Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Zandra Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Søly båthavn på Jeløya på lørdag. Og videre til Tønsberg eller Koster på søndag. Noen som vet åpningstider på broa når vi skal inn til Tønsberg? ( eller åpner den i det hele tatt på disse tider av året? Link to post
Mariell Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Fra 16. september til 14. april må broåpning bestilles på tlf 33 34 88 11, minimum èn time før broåpning.Kun virkedager, ikke lørdag og søndag: Kl. 0905, 1205 og 1405 Gangbroen åpnes fem minutter før og etter bilbroen. http://www.gjestehavn.no/kanalbroene MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Flid Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Er det noen båter på Hankø, Flid? Ikke mange båter på Hankø i natt. Forsberg har slått av strømmen og vi overnattet på butikkbrygga hos Terje. Noe trafikk som kommer og går i Strømstad denne flotte ettermiddagen. Link to post
Zandra Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Takk, Mariell! Link to post
Svensk Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 En av årets sista nätter i båten är på Malmöns Marina. Totalt 2 gästbåtar i ett fantastiskr väder. Hamnkapten Lennart är som vanligt på plats. Temperaturen kryper neråt och i natt blir det flera grader frost. Efter 79 nätter känns det ok att snart sätta båten inomhus och påbörja vårputsen. För att jobva heltid är vi nöjda med att varit ute alla helger utan en på 6 månader. Vi sitter och tittar på kommande långtur, Europas kanaler, Lofoten och Ålands skärgård + Finland. Vet ännu inte vilket vi tar först men det lutar åt Lofoten. Tacksam för råd och tips. Trevlig helg på Er Link to post
Lars H. Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Her ved Oscarsborg er det godt med båter, men plass til mange flere. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Brig'en Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 I helgen går turen Førde-Bergen med RIB'en til Dra til sjøs messa :) Link to post
Flid Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Strømstad i kveld, nesten fullt på flytebryggene. Noen bråkebøtter, men ikke værre enn at det blir stille i båten når vi lukker døra. Link to post
Tropic1 Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 Denne helgen er det strømstad. Er faktisk endel båter her. Årets siste tur:-( Link to post
Compromise Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 Vi havnet på Ramvikholmen i dag. Det ligger kun 3 båter her. /per Link to post
KARILLA Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 Ble Bergen på oss denne helgen. Jeg hadde lyst til å kikke innom båtmessa og kona hadde lyst til å få maten servert :-)) Så nå ligger vi i vågen og mollkoser oss, ikke er vi aleine heller. Så vi var langt fra de eneste som ønsket å nytte fin været i Vågen i Bergen :-) Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
ezach Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 Med vindvarsel 0 i Ytre Oslofjord søndag ettermiddag, ligger det an til en trivelig tur til Fuglevik for å fylle opp dieseltanken før vinteropplag. Skjæløy er nærmere hjemmehavna. Noen som kjenner bunkringsmulighetene der på denne tiden av året? Intet svar på telefon. Og noen med erfaring med dieselkvaliteten der? :) Link to post
Arvid_A Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 Jeg har fylt mange ganger på Skjæløy i sommer, og har ikke opplevd noen som helst problemer med dieselen. De har jo holdt greie priser der i hele sommer, og jeg har inntrykk av at det er ganske mange som fyller der. Jeg har imidlertid ikke vært innom der siden 9. september. De har jo kortautomat, så jeg kan ikke tenke meg annet enn at det er mulig å få fylt der fremdeles. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn