Astor Svart 30.September.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2013 (redigert) I vår Grand Banks er en slik iskasse standard. Den er drenert og ligger rett under sb salongbenk. God å ha til kald drikke. Har også ismaskin ombord. Redigert 30.September.2013 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Færderfyr Svart 30.September.2013 Link til dette innlegget Svart 30.September.2013 ok, la meg stille spørsmålet på en annen måte : Vil det være vann i havnene nå framover i oktober, slik at jeg kan få laget isbiter til alle drinkene mine?Når stenger de rundt omkring? Link to post
Svensk Svart 30.September.2013 Link til dette innlegget Svart 30.September.2013 ok, la meg stille spørsmålet på en annen måte : Vil det være vann i havnene nå framover i oktober, slik at jeg kan få laget isbiter til alle drinkene mine?Når stenger de rundt omkring? Här omkring ha redan vattnet stängts i vissa hamnar. Vad är problemet. Har man ismaskin har man säkert avsaltare och vattenrenare?? Link to post
Flid Svart 30.September.2013 Link til dette innlegget Svart 30.September.2013 (redigert) ok, la meg stille spørsmålet på en annen måte : Vil det være vann i havnene nå framover i oktober.Enkelte havner stenger av strømmen når det ikke lenger betales havneavgift. Vannet stenges nok av i noen havner fortløpende. Dette vil akselrere hvis det blir noen morgener med frost. I Horten kan man få vann ( i kanner ) hele vinteren. Havna på Tjøme har også vintervann et par steder. På fiskemottaket på Hvasser kan man kanskje også få seg en kanne eller to hvis man treffer noen hjemme. På Oscarsborg er det vann hele året i vannposten ved siden av der hvor helikopterne lander...hvis det ikke har blitt noen forandringer den senere tiden. På Hankø får man vann fra vinterkran hos handelsmannen i Vikane, også strøm samme stedet. I Engelskviken vil det nok også være muligheter for både vann og strøm. Redigert 30.September.2013 av Flid (see edit history) Link to post
Kaskazi Svart 30.September.2013 Link til dette innlegget Svart 30.September.2013 Flytväst, råvaror till GT och isbitar tillhör det viktigaste i båten. Hur kan nan åka på sjön utan is???? Her har jeg forsømt meg skikkelig. Isbitmaskin står på ønskelisten til jul! Fyller ca 150 l is och det räcker ca 14-16 dagar. Klarar oss inte " utan" is i båten. Drinkar skall vara kalla Jeg er sikker på at 150 liter is hadde vært tilstrekkelig for hele sommersesongen. Det var riktignok en fantastisk sommer, men er grenser for hvor mye GT med is som konsumeres i Kaskazi i løpet av sommeren Link to post
Mariell Svart 1.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2013 Sandefjord har en vinterkran oppe hele vinteren. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Svensk Svart 1.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2013 Her har jeg forsømt meg skikkelig. Isbitmaskin står på ønskelisten til jul! Jeg er sikker på at 150 liter is hadde vært tilstrekkelig for hele sommersesongen. Det var riktignok en fantastisk sommer, men er grenser for hvor mye GT med is som konsumeres i Kaskazi i løpet av sommeren 20 liter till venner 10 liter till oss 120 liter smälte bort Link to post
Flid Svart 1.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2013 Svensk.....har du bilder av isboksen? Link to post
Astor Svart 1.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2013 Mjøpte isbitmaskin på Netthandelen.no. Halv pris av butikkene. Samme maskin. Isbiter i tre forskjellige størrelser. Livet er lettere nå. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Svensk Svart 1.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2013 Svensk.....har du bilder av isboksen? Fixar några bilder de närmaste dagarna och sänder på mail Link to post
Mariell Svart 1.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2013 Mjøpte isbitmaskin på Netthandelen.no. Halv pris av butikkene. Samme maskin. Isbiter i tre forskjellige størrelser. Livet er lettere nå. Må innrømme. Isbitmaskinen sto i Mariell når hun ble kjøpt. Men betraktelig bedre enn is innkjøpt fra fiskebutikkene. Nå er det isvann uten makrellsmak. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Svensk Svart 1.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2013 När du köper riktig is på riktig plsts är det inga problem. Link to post
Lars H. Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 Også denne helgen går turen til Oscarsborg for oss. Vi drar som vanlig til hjemmehavnen i Son i kveld, ligger over der og setter kursen (midtfjords, langt fra hummerteiner) til Borgen etter frokost i morgen. Men nå går det mot sesongslutt for oss med kalesjebåt. Det begynner å bli litt vel kjølig. Så noen isbiter trenger vi ikke. Nå er det bedre med en temperert rødvin enn kalde drinker. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tnorderu Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 I dag blir det en kort tur fra Leangbukten til opplagsplassen på Gyssestad . En flott sesong der båten har blitt brukt mye er desverre slutt. Link to post
Flid Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 (redigert) Også denne helgen går turen til Oscarsborg for oss. Vi drar som vanlig til hjemmehavnen i Son i kveldPlassen deres ble akkurat ledig nå! Tom Rør, hvis du leser dette - den rosa gnager litt på fortøyningsringene på brygga. Lite luft i den og ekstremt lavt vann. Jeg har ikke gått ombord for å stramme, var litt usikker på dette med alarm...... Redigert 2.Oktober.2013 av Flid (see edit history) Link to post
Lars H. Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 Så noen hadde våget seg til å tå "vår plass"? Det er jo uhørt! Er det andre båten enn Tom sin båt på bryggen, og hvor ligger du? Blir du liggende i helgen? Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 Jeg ga beskjed om at du kom i morgen etter frokost og da flyttet de seg med en gang. De beklaget overtrampet. Det ligger en båt longside på "din" side av brygga, bak Tom sin båt. Vi ligger longside ytterst og vi må være hjemme senest lørdag formiddag. Link to post
Lars H. Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 (redigert) Da får vi slå av en prat før dere drar. Hei igjen. Hadde nettopp kontakt med Tom via SMS, og han ville være svært takknemlig om du strammet opp slik at det ble slutt på gnagingen. Og det er ingen fare for at noen alarm går dersom du ikke går inn i båten i hvert fall.. Redigert 2.Oktober.2013 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
index Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 Savner dine turbeskrivelser fra Kommersøy, Lars! Hva har skjedd? Er det ikke så bra der lenger, eller er det fasilitetene på Oscarsborg som lokker? Nyskjerrig jeg? Neida.... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tom Rør Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 Plassen deres ble akkurat ledig nå! Tom Rør, hvis du leser dette - den rosa gnager litt på fortøyningsringene på brygga. Lite luft i den og ekstremt lavt vann. Jeg har ikke gått ombord for å stramme, var litt usikker på dette med alarm...... Tusen takk for hjelpen Link to post
Flid Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 (redigert) Der var du jo Tom, ligger pumpa til gummibåten ute bak i båten? Redigert 2.Oktober.2013 av Flid (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 Den ligger i luka på badeplattformen, men du må ikke ha noe mere bryderi med den enn du allerede har hatt da . Tom Link to post
Flid Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 Ikke mye bryderi det Tom. Vi går jo frem og tilbake her på brygga og koser oss i solen. Nå er båten strammet opp og den rosa er stram og fin i fasongen. Link to post
Lars H. Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 Savner dine turbeskrivelser fra Kommersøy, Lars! Hva har skjedd? Er det ikke så bra der lenger, eller er det fasilitetene på Oscarsborg som lokker? Nyskjerrig jeg? Neida.... Det er vel flere grunner til at vi i år kun har vært der en gang. Kommersøya er et flott sted, men ble vel etter hvert litt "oppbrukt" for vår del. Og så har flere andre gode venner sluttet å dra dit også. Ellers går det vel i perioder hva som er favorittsted. Vi dro i mange år til Håøya, så i mange år til Sandspollen osv. På denne tiden kan det være litt skummelt å krysse over fra Son til Tofteholmen og så over hele Breiangen. En er aldri garantert at det ikke blåser opp når en skal hjem med sjø inn på tvers. Da er Oscarsborg greiere, der får en sjøen inn enten forfra eller aktenfra. Og i Grisebukten på Kommers er det nesten ikke sol på denne tiden av året. Og ja, det er komfortabelt på Borgen med strøm (selv om hovedsikringen går hver morgen når folk ikke respekterer at det står oppslått kun 600W pr. båt og alle setter på vifteovner og vannkokere), og så er det jo vann på bryggen og en trivelig Kro. For de som ikke kjenner Kommersøya, har jeg skrevet litt (ganske mye) om øya, historien om aktiviteter der omtrent fra svartedauen osv. Dette kan dere lese om her. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Worry II Svart 2.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2013 .. den rosa er stram og fin i fasongen. Hørtes ikke bra ut det der ! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn