Flid Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Jada, jada, vi må vel få komme oss avgårde først. Men skrekk og gru for lavt vann. Vi satt fast med baugen nedpå. Men med mye rugging og fruen helt akter er vi nå løs og klar for avgang. Du kan like gjerne bli værende i Son Lars. Fjorden er stengt av ved Halvorshavn, ekstremt lavt vann. Link to post
Flid Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Det är till at prova att allt fungerar före Smögenturen i påsk Fild ? Alt fungerer og vi gleder oss! Link to post
Julie III Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Flotte båter på plass i havna på Oscarsborg i dag ! Link to post
Bonus Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Jøss Julie, er du her? Link to post
Julie III Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Bare som landkrabbe Bonus Vi driver hotellet her, så er en del av arbeidsplassen Link to post
Svensk Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Jaha Lars H. Du har satt in en bild från din båt på Marine Traffic som är tagen i Sverige. Östra flytbryggan på Malmöns marina om jag inte tar fel? Link to post
Lars H. Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Helt rett, fint bilde det vel? Og nå er vi vel fortøyd på Borgen. Her er vi nå 4 BP båter. Turen gikk helt nydelig men du verden hvilken motstrøm vi hadde ute i fjorden. Da vi var kommet over på vestsiden ved Filtvet, viste loggen 7,4knop og GPS'n 5,4knop! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Samma lågvatten här. Man kan säga att vattnet gått. ca 90 cm under det normala. Link to post
Bonus Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Og der kom pinadø Julie III nedom brygga med varme croisanter. Mmm, smakte fortreffelig, tusen takk skal du ha :-) Link to post
Julie III Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Bare hyggelig Bonus. Virket som dere koste dere fælt der nå i solsteken. Var ikke veldig lysten på å rekke den båten til møtet Link to post
Lars H. Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Croisantene var nydelige til kaffen, takker så mye! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Julie III Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Koselig det Lars H! Link to post
Festina Lente IV Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 (redigert) Jeg misunner dere som ligger på Borgen nå. Fint vær, bra varsler... Båten min er på land for stell og pleie "nedentil" i helgen.. Mye jobb har jeg foran meg. Heldigvis får jeg god hjelp fra gode venner (6 - 7), så vi skal vel kose oss litt også, i alle fall med god mat.. Redigert 28.Mars.2014 av Festina Lente IV (see edit history) Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Lars H. Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Ja, vi koser oss storligen, 6 BP-båter og 2 andre og så blomstrer blåveisen. Nå er kroa åpen, så en hel gjeng gikk dit for å få seg litt pizza. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Marida Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 I helgen skal Marida flyttes fra vinterhavn til sommerhavn, ny båtplass også, blir spennende. Link to post
Compromise Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Har nettopp fortøyd på Østre Bolæren. Det ligger 6- 7 båter her nå. Chanty kommer også i kveld. /per Link to post
Flid Svart 28.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2014 Er det strøm på Østre nå? Link to post
KARILLA Svart 30.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 (redigert) Hjemturen ble litt annerledes enn tenkt, men bare hyggelig å hjelpe . Riktig glade ble de, tilbud om brus og snack fikk de også :-) Men en fantastisk morgen var det: Redigert 30.Mars.2014 av HAIK (see edit history) Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Compromise Svart 30.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 Er det strøm på Østre nå? Det er ikke strøm på Østre ennå. Det var deilig og varmt i helgen, så vi hadde ikke behov for strøm. Det var 18 båter der lørdag kveld. /per Link to post
bert Svart 30.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 Hei, står på nettet at alt skal være klart 11 April Link to post
Dykker Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Og der gikk Lars med Trudelutt inn til Borgen i nydelig vær. Link to post
Lars H. Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Yesss! her ligger vi i vindstille og strålende sol mutters alene! Jeg har nettopp gått en tur med skipsunden (fruen er hjemme og på jobb) og han fikk løpe løs og kose seg. På kroen arbeides det med å slipe ned bordene ute før de skal oljes. Han som gjorde jobben syntes maskinen var liten, men det ble glatt og fint! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Og for bilder fra Borgen, enkeltbilder her: trudelutt.com/cam live video her: trudelutt.com/video Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mariell Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Driver med noe Deepwater testing ett stykke paa utsiden av La Cantera Beachen paa Las Palmas. Inn til Kai Lordag eller Sondag, avgang for Rio De Janeiro paa Tirsda/Onsdag. Dere faar ha det hyggelig paa Borgen. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Lars H. Svart 3.April.2014 Link til dette innlegget Svart 3.April.2014 Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn