Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Jada, jada, vi må vel få komme oss avgårde først. Men skrekk og gru for lavt vann. Vi satt fast med baugen nedpå. Men med mye rugging og fruen helt akter er vi nå løs og klar for avgang.

Du kan like gjerne bli værende i Son Lars. Fjorden er stengt av ved Halvorshavn, ekstremt lavt vann.

Helt rett, fint bilde det vel? Og nå er vi vel fortøyd på Borgen. Her er vi nå 4 BP båter. Turen gikk helt nydelig men du verden hvilken motstrøm vi hadde ute i fjorden. Da vi var kommet over på vestsiden ved Filtvet, viste loggen 7,4knop og GPS'n 5,4knop!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg misunner dere som ligger på Borgen nå. Fint vær, bra varsler...

Båten min er på land for stell og pleie "nedentil" i helgen.. Mye jobb har jeg foran meg. Heldigvis får jeg god hjelp fra gode venner (6 - 7), så vi skal vel kose oss litt også, i alle fall med god mat..

Redigert av Festina Lente IV (see edit history)

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Ja, vi koser oss storligen, 6 BP-båter og 2 andre og så blomstrer blåveisen. Nå er kroa åpen, så en hel gjeng gikk dit for å få seg litt pizza.

bilde

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Yesss! her ligger vi i vindstille og strålende sol mutters alene! Jeg har nettopp gått en tur med skipsunden (fruen er hjemme og på jobb) og han fikk løpe løs og kose seg. På kroen arbeides det med å slipe ned bordene ute før de skal oljes. Han som gjorde jobben syntes maskinen var liten, men det ble glatt og fint!

bilde

bilde

Lars H.

Driver med noe Deepwater testing ett stykke paa utsiden av La Cantera Beachen paa Las Palmas.

Inn til Kai Lordag eller Sondag, avgang for Rio De Janeiro paa Tirsda/Onsdag.

Dere faar ha det hyggelig paa Borgen.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...