Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Jo, i Kr.Himmelfart og i Pinsehelga da setter rølpegjengene ut båtene sine og tar premiæreturen ti H-øya. De er verdensmestre i det meste må vite, og nekter seg ikke å fortelle hvordan vi som allerede har ligget ute i 2 mnd og typisk har 100+ overnattinger i året skal oppføre oss på sjøen. Dette innebærer bla. tuting, fanfarer og tilsnakk kl 21 når de mener flagget skal ned.

Takk for tips! Da bør jeg vel unngå både Oscsrsborg og Håøya på vei mot Holmsbu fredag kveld? Noen tips til hvor man kan legge seg til for natten på Hurumsiden etter å ha passert Oscarsborg?

Takk for tips! Da bør jeg vel unngå både Oscsrsborg og Håøya på vei mot Holmsbu fredag kveld? Noen tips til hvor man kan legge seg til for natten på Hurumsiden etter å ha passert Oscarsborg?

har du passert Oscarsborg, er neste Son kanskje? Men I Vestfjorden før Borgen, er det mange fine steder. Fredag kveld er alle de populære stedene fylt opp, men jeg har satt opp noen punkter til deg som er veldig gode å ligge på. Både longside, på svai og med baug inn.

bilde

Jo, i Kr.Himmelfart og i Pinsehelga da setter rølpegjengene ut båtene sine og tar premiæreturen ti H-øya. De er verdensmestre i det meste må vite, og nekter seg ikke å fortelle hvordan vi som allerede har ligget ute i 2 mnd og typisk har 100+ overnattinger i året skal oppføre oss på sjøen. Dette innebærer bla. tuting, fanfarer og tilsnakk kl 21 når de mener flagget skal ned.

Det er vel slik det er. Husk at det er sikkert samme folkene som irriterer seg over at det i dragsund er de faste som ligger hele tiden, som har 100+ døgn på samme sted, som holder av plasser til hverandre, som har sine regler og kotymer etc.

Tusen takk for tips! Da jeg planla denne turen tenkte jeg ikke på at det var en langhelg for mange, spesielt siden det jo er Himmelfartsdag i dag. jeg jobber jo både i dag og fredag.

Son er jo også et alternativ, men jeg hadde tenkt å holde meg på Hurumssiden i utgangspunktet.

sjekk bryggene på Villa Malla

Drøbak gjestehavn er da et flott alternativ som vi bruker mye, ellers er det web cam på både Oscarsborg og Son, og det liker vi

for da kan man sjekke å planlegge før man evt kommer dit. Hvis du ikke er opptatt av havn, så er jo velkjente Sandspollen alltid greit.

Selv setter vi kursen mot Son etter lunsj.

Husk nå....at er det fullt i Holmsbu, som det ofte kan være så er det gjestehavn ved Holmsbu Spa og som dere passerer før dere kommer dit.

God tur

I Son er det Saga-treff (25 båter) i helgen pluss to andre treff også. Men havnen er stor etter utvidelsen, tilsammen ca. 180 plasser. Vi drar dit i morgen tidlig (3 min fra hjemmehavnen vår i Son!).

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vi kom til Strømstad litt før kl 17. Det var greit å finne plass. Ganske fullt nå, men ikke "smekk"...

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Ligger i Rungsted havn mellem Helsingør og København. En rigtig yuppie-marina men også en stor havn med mange faciliteter og grønne omgivelser.

Her har været optimistjolle-stævne i dag med over 100 unge mennesker i optimister og lignende joller. Hertil også J80-ere og en række andre sejlere, så broerne har vrimlet med folk i sejlerdress og smarte solbriller. Det var lige før det lignede et mini-Marstrand.

Havnen har også vrimlet med store svenske motorbåde fra 40 fod og opad. Her er vi en lille båd i sammenligning.

Solen har skinnet fra en knaldblå himmel hele dagen og det har blæst fra nord vest (meget passende...) så bølgerne rullede ind i havnen og vi har tumlet rundt som en defekt vaskemaskine hele dagen, men nu stilner vinden af og solen er på vej ned og båden ligger stille efter at have gynget rundt siden klokken halv seks i morges.

Vi er trætte af sol og vind og bølger og af et glas vin til aftensmaden, så jeg tror det er tidligt til køjs. Kort sagt: En klassisk dag på sejlferie. :smiley:

Eknäs nå. Fire rader med henholdsvis 1, 3, 5 og 5 båter longside. Fullt på moloen.

Tidligere lå vi 6 båter, og den innerste skulle gå. Dealen ble at vi ikke skulle gå ut hver for oss, men dra oss inn. Plutselig hadde vi imidlertid ikke et eneste tau i land, men måtte kjøre alle 5 inn sidelengs med drev og pysevisper. Gikk bra det og, dog i lite vind.

Artig opplevelse med godt teamwork:-)

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

bilde

Det er tett stemning mellom Røykenlandet og Gråøya.

bilde

Samme sted.

bilde

Sandspollen hvor vi nå ligger på svai.

bilde

bilde

Måtte sommeren bli som i kveld......

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...