Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

På andre siden av sundet fra i går på nordsiden av borøya.

7 vennebåter sammen. Fellesgfiøøing på land. Før i dag plukket vi blåskjell og lagde suppe.

24 grader i lufta og 20 i vannet nå 1930.

Dette er livet :-)

bilde

Mvh. SAP

Etter to dager på svai rett utenfor Dragsund ligger vi i dag på lånt plass på brygga i Sætre.

bilde

Så en båt som vel er kjent her på forumet i går. Var på vei inn i Bjørnebukta, men han fortsatte videre forbi nordenden av Gråøya og dreide sørover.

bilde

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

- og avtalen, hvor Båtplassen-vimpel i masta gir 50 øre i rabatt på literprisen, gjelder vel fortsatt hos Herføl Marina?

jasså? Bare og si fra før tanking eller?

Er der om 30 min :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Nå er det snart slutt på Sagabåt-treffet her i Son, og vi drar snart sydover med Østre Bolærne som mål. Er det noen som ligger der nå? Noen som har begynt å gå derfra?

Lars H.

vårt webcamera

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ja, de gangene jeg har tanket der, har det holdt å si fra når jeg skulle gjøre opp (bemannet pumpe).

12,61 var prisen fikk 50øre. Langesund har til 11,90 så ble ikke full tank

Ja, Herføl vet nok at de er siste "stasjon" før Sverige... :smiley:

Så langt i år har forøvrig jeg fylt på Skjeløy Marina (rett nord for Engelsviken). De tar kr 11,49/liter.

I flg drivstoffbørsen her på forumet ligger Utgårdskilen på kr 10,75, men du har sikkert passert der allerede.

Nå er det snart slutt på Sagabåt-treffet her i Son, og vi drar snart sydover med Østre Bolærne som mål. Er det noen som ligger der nå? Noen som har begynt å gå derfra?

Lars H.

vårt webcamera

Ser av kamerabildet ditt at du fikk "kremplassen" på Østre Bolæren i dag, Lars!

Det er stille og rolig ut der nå.

:smiley:

Det ble en fantastisk helgetur med bare strålende vær:) samt en vennebåt som ble slept til land, som vi fikk fikset :)

Helgeturen ble lang

Langesund-grebbestad-fjellbacka-koster og hjem via herføl til langesund :)

Denne helgen skal jeg endelig sove i Mariell igjen. Skal bli deilig å få noen dager ombord. Tror ikke jeg kommer til å forlate hjemmehavnen. For mye å gjøre lokalt før jeg må reise avgårde igjen.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Med det været som er meldt i Pinsehelgen er det bare å komme seg på sjøen. KNBF har sitt årlige treff i Horten vet jeg, så da blir det sikkert god plass til en som ikke orker "campingliv" denne helgen i en eller annen uthavn. Skulle ikke forundre meg om det ble Ramsholmen eller Fantebukta :yesnod:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Fredag til lørdag Kommersøya / Gåserumpa et sted:-) Lørdag til Holmsbu for å levere en kompis til barna som vi på fredag skal introdusere til båtlivet :smiley: før vi andre fem setter kursen mot Tjøme :smiley:

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...