Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Denne fredagen har jeg arrangert sommerfest med firma i Holmsbu. Det blir selvsagt overnatting på hotellet, men båttur er innlagt i planene.

Siden stedet er nokså populært i helgene blir det å kjøre ut å legge båten på gjestebrygga i morgen slik at den er klar til innrykk på fredag :-)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Takk for det SAP, ja den henteturen fulgte vi alle med på :smiley:

Vi har vært i Tyskland en stund og kom nå via Ems til Emden og tok over til Delfzijl og Groningen.

Vi er på vei til Amsterdam akkurat nå, men målet er å komme seg til Paris før vi peker baugen hjemmover igjen. Vi må være hjemme til 1 okt. Det er veldig flott i både de Tyske og NL kanalene må jeg si, vi er veldig overrasket over den naturopplevelsen dette er.

Det føles, for det meste, å kjøre langt inne i "Monsen land" med båten og vi forventer å se han komme padlene i kanoen sin hvert øyeblikk.

bilde

Følg den hvite pilen i skogen....

Redigert av Barbaria (see edit history)

bilde

Fredag er det havnefest i Røyken båtforening på Graffstranda hvor vi er invitert. Går tidlig til Sætre for å slippe å stange mot seilfolket i jetteen under Færderseilasen.

Neste helg er det FERIE!!!!!

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Vi har vært i Tyskland en stund og kom nå via Ems til Emden og tok over til Delfzijl og Groningen.

Vi er på vei til Amsterdam akkurat nå, men målet er å komme seg til Paris før vi peker baugen hjemmover igjen. Vi må være hjemme til 1 okt. Det er veldig flott i både de Tyske og NL kanalene må jeg si, vi er veldig overrasket over den naturopplevelsen dette er.

Det føles, for det meste, å kjøre langt inne i "Monsen land" med båten og vi forventer å se han komme padlene i kanoen sin hvert øyeblikk

Så spennende, og for en drømmetur da :-) hadde vært hyggelig med en egen tråd om dere føler for det. Er nok mange som hadde synes det var intr med info og bilder fra litt uttafor allfarvei :-)

Blir helt reiselysten her jeg sitter. Vi hastet jo hjem, men fikk med meg såpass at jeg en eller annen gang må komme meg nedover og tilbringe en mnd eller to på kanaler i tyskland og NL.

Så på bildet at dere hadde rigget ned. Vil det si at turen til paris og retur blir uten mast?

Mvh. SAP

Sist helg ble det pinse tur til Skagen. Ble ca 50 timer seiling totalt. Fikk sett litt på flotte "Astor" før vi la i vei fra "Santa ke" med kurs for Skagerak. Med flotte forhold ble det en tur for de gode minner. :sailing:

Med Kurs for Skagen.

bilde

Klare for et bedre måltid i Skagen etter 24t seilas.

bilde

Solnedgang i vakre Fjällbacka

bilde

Stille kveld i Åsgårdstrand.

bilde

Redigert av Dinos (see edit history)

jeg planlegger tur til Hvalstrand i Asker i morgen med overnatting til lørdag. minimatrosene på 7 og 9 år blir med. Spirebukta er plan B hvis det er fullt eller ikke mulig å bruke gjestehavnen på Hvalstrand. Er der noen som kjenner til gjestehavnen der og kan si noe om muligheten for plass eller hvor barnevennlig det er der? kravet fra de minste er sandstrand og et sted for krabbefiske.

Denne fredagen har jeg arrangert sommerfest med firma i Holmsbu. Det blir selvsagt overnatting på hotellet, men båttur er innlagt i planene.

Holmsbu på oss også. Det passet av forskjellige grunner ikke å dra særlig langt denne helga, så da ble det hele 5,6 NM fra hjemmehavna.[emoji2]

Ligger nå et par båter syd for en flott Clipper!

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Helgeturen ser ut til å bli søndag kveld til Vågen i Bergen. Da håper vi festgjengen har reist hjem, og så kan vi gå videre mandag morgen til VIknes. Lekkasje i popellhylsen innebærer at båten må på land. Deretter satser vi på å gå til sommehavn der vi satser på å bo i båten mens ungdommen som fortsatt er i arbeidslivet ivaretar pliktene mens familiens pensjonist kan drive småfiske, vedlikehold av båt, og småarbeid fra hjemmekontoret (som for anledningen defineres som værende ombord)

Laholm

Hvor er denne andedammen? Er det Jordsbukta/Paradisbukta på Håøya. Spør fordi jeg er ute etter alternativer på lange etapper.

Det er på vestsiden av siktesøya.

Populær plass, er sikkert 20-30 båter her nå.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Holmsbu på oss også. Det passet av forskjellige grunner ikke å dra særlig langt denne helga, så da ble det hele 5,6 NM fra hjemmehavna.[emoji2]

Ligger nå et par båter syd for en flott Clipper!

Det ble en litt kort, men hyggelig prat Key Freak. Vi fikk som jeg nevnte for deg hele firma med følge på besøk på fredag. Lørdag ble det tur på fjorden også hadde jeg avtalt på forhånd med havnesjefen å låne en "fast plass" fra lørdag til i dag og det var vist smart for det var fult når vi kom tilbake i går. Nå blir det lunch før avgang Drammen, men vi sees nok igjen !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Det ble en litt kort, men hyggelig prat Key Freak. Vi fikk som jeg nevnte for deg hele firma med følge på besøk på fredag. Lørdag ble det tur på fjorden også hadde jeg avtalt på forhånd med havnesjefen å låne en "fast plass" fra lørdag til i dag og det var vist smart for det var fult når vi kom tilbake i går. Nå blir det lunch før avgang Drammen, men vi sees nok igjen !

Hyggelig å hilse på! Plassen ble nok opptatt igjen ikke mange minuttene etter at dere gikk ut, så det var smart, ja! Vellykket firmatur, da, selv med litt vind?

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...