VannTro Svart 15.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2014 (redigert) Var absolutt en vellykket tur. Lørdag var jo helmaks med nesten vindstille. Vi gikk en tur rundt Kommersøya og var vel tilbake rundt 15.00-tiden. Etter det dro folket hjem i bil og jeg og fruen tok den helt ut med lun eplekake og softis på brygga før vi tok relativt tidlig kvelden. Håper ikke vi var for høylydte og at dere hadde en hyggelig helg med innlagt bursdag på lørdagen. Redigert 15.Juni.2014 av VannTro (see edit history) Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Key Freak Svart 16.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2014 Håper ikke vi var for høylydte og at dere hadde en hyggelig helg med innlagt bursdag på lørdagen. Dere var absolutt ikke for høylytte! Såpass må man tåle i en gjestehavn, og dessuten var det tidlig på kvelden. Vi hadde en veldig hyggelig helg, vi også! Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Lars H. Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 (redigert) Denne helgen blir det "guttetur, skipshunden og jeg" på Borgen. Trude tar flyet til moren i Kristiansund i morgen kl. 1300 for å bli der en uke. Så når jeg får levert henne på Gardermoen, går turen rett til hjemmehavnen i Son via Felleskjøpet på Kløfta for å kjøpe mer hundemat som det snart er tomt for, og så til Oscarsborg med båten. Håper det ikke blir for mye regn lyn og torden på turen dit. Hvor lenge vi blir der? Det får tiden vise. Trude kommer hjem neste torsdag. Redigert 18.Juni.2014 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MaSa Svart 18.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2014 Vurderer avreise til Risør i morgen for så å gå fra Risør fredag formiddag til enten perleporten , breibukta eller finnøya for helgen. Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
MaSa Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Ble Kragerø i går! Ligger oss pluss 3 andre båter her. Vurderer og gå til skutevikskilen eller langøykilen i ettermiddag. Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
KARILLA Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Lindås Brygge og http://www.sjomatbordet.no Kjenner jeg gleder meg Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Tom Rør Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Starter ferien, og vi ender vel godt ned på svenskekysten, før ferden går over til små grønne og stjerneskudd :-) Link to post
Bonus Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 God tur Tom Rør, nyt de små grønne og stjerneskuddene Link to post
Roger jo Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Turen i dag gikk til Vordingborg, i Stege i går blåste det, var oppe i 18 ms på det meste. Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Dykker Svart 20.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2014 Aker Brygge, var fullt her allerede igår. Blir sikkert høy musikk ikveld fra Rådhuset (VG-lista). Båten blir linselus på TV2's Sommertid da båten ligger i skuddlinja til kameraene. En ting skal Aker Brygge ha, det er svindyr havneavgift! Link to post
freelander2002 Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Hiver snart tampene og siger mot Slinningsodden i Ålesund. Tradisjon tro må en ligge på svai å se på Slinningsbålet. http://www.smp.no/nyheter/alesundogomland/article9833982.ece Polar 17 Bowrider Prototype Skibsplast 660 TDI 2.8 Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes Link to post
Flid Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Starter ferien, og vi ender vel godt ned på svenskekysten, før ferden går over til små grønne og stjerneskudd :-) Tilbud på grønne i dag: 30 stk for kr.99. Link to post
Bonus Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Hvor er dere nå, Flid? Link to post
Flid Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Hvor er dere nå, Flid? Tilbake på Læsø igjen. Link to post
Tom Rør Svart 21.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2014 Tilbud på grønne i dag: 30 stk for kr.99. Hvor lenge varer det tror du? Link to post
Flid Svart 22.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 (redigert) Hvor lenge varer det tror du?Tilbudene kommer og går, skifter hver uke. Enten i nærbutikken her eller på supern i Byrum. Redigert 22.Juni.2014 av Flid (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 22.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 Det må sjekkes ut Link to post
Barbaria Svart 23.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Vi har kommet til Maastricht og ligger i den historiske havnen Basin mitt i byen. Det er en trivelig stemning da Nederland akkurat har vunnet 2-0 over Chile. Barbaria på tur - Blogg Link to post
Trophy Svart 24.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2014 En tur til Strømstad i dag, uten båt dessverre. Flott med lunch i maritimt miljø :-) Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
MaSa Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Vurderer om jeg skal ut alene med jentungen i helga. Været er litt på grensen men skolebukta og jomfruland vurderes Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
sap_2000 Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Lurer litt på en tur til Oscarsborg... Mvh. SAP Link to post
freelander2002 Svart 27.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2014 Om været og bølgevarsler holder seg blir det Finnøya i Haram kommune Polar 17 Bowrider Prototype Skibsplast 660 TDI 2.8 Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes Link to post
REM Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 Tenkte å ta en avslutningstur til Horten i helga. Noen som blir med? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Arvid_A Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 I morgen tidlig starter "gubbeturen" med seilbåt til Skagen. Retur på mandag. Vi får se - mulig det blir ei overnatting på svenskekysten et sted, før vi stikker over på fredag. I flg værmeldingene kan dette bli en flott tur! Link to post
Laholm Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 Rem! Avslutningstur? Det er jo nå mulighetene åpner seg for oss som liker å ha god plass! Ligger på bøye i Lysevågen i kveld. Helt ny erfaring å fortøye slik, er kanskje en fattigmannsversjon av å ligge på svai, men det får nå så være. Det er vanskelig å sikre seg bøyen i fellesferien, men fra nå av er jo de havnene som er overfylte av sommerturister i "høysesongen" fritt vilt for oss andre. Men du har kanskje ikke oppnådd pensjonistenes privlivegier enda. . Laholm Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn