Lars H. Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 (redigert) Enig, det er nå det er fint å ligge i gjestehavn. Her ligger vi i Skjærhalden som en av fire båter (det er kommet en båt til etter at jeg tok bildet). mitt webcam Redigert 26.August.2014 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Dykker Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 Ankom akkurat Aker Brygge. Glissent med gjestebåter på denne tiden, og godt er det. Det er jo nå og utover til våren det er ekstra fint å være ute. I fjor var det 10 grader, sol og blikkstille sist jeg besøkte Aker Brygge, og det var i januar! Blir vel Borgen imorgen. Link to post
Flid Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 Tenkte å ta en avslutningstur til Horten i helga. Noen som blir med? Rem, jeg må si meg enig med Laholm. Avslutning i Horten....skal dere gå i opplag allerede nå? Link to post
Bonus Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 Blir nok Borgen førstkommende helg. Drar nok ut på Torsdag ettermiddag. Får et ekstra mannskap (Lerke) ombord på Lørdag ? Link to post
baatsman Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 Får et ekstra mannskap (Lerke) ombord på Lørdag Gammel Dansk eller? Du må ikke stole på det som mannskap Bonus. Fungerer dårlig, du kan ende opp en skallebank Vi sees! Link to post
baatsman Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 For oss blir det enten Son eller Strømstad. Blir det Son, så er det lenge siden vi beveget oss så langt nord . Vi sees! Link to post
REM Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 Rem, jeg må si meg enig med Laholm. Avslutning i Horten....skal dere gå i opplag allerede nå?Nei, vi går ikke i opplag før godt ut i oktober. Hører alikevel at en del snakker om å ta opp allerede nå. Derfor forslaget om en liten samling i Horten. Så langt dårlig oppslutning og da dropper vi det kanskje?Laholm. Lønnsslave idag, og ser fram til å gå av til neste år. Kan det anbefales? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bonus Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 ... ikke stole på det som mannskap Bonus... ende opp en skallebank Blir nok ikke så mye skallebank av denne Lerken, baatsman. Hun er en tre år gammel, særdeles oppegående fendersnelle ? Link to post
Laholm Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 REM: For meg var det vesentlig å avslutte karrieren som lønnsslave på et tidspunkt der jeg selv hadde kontrollen; før avgangen var obligatorisk (noe av den gamle kverulanten var nok "still going strong"). Igjen, jeg er priviligert, hadde full opptjening i det offentlige, og mulighet for små konsulentoppdrag for EU-kommisjonen innenfor pensjonsavtalen GItt det, JA, her snakker vi sukkertilværelse! Hvis du går for samme løsning foreslår jeg fellestur for deg og Astor til vestlandet, jeg stiller som guide! Laholm Link to post
Lars H. Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 Nei, vi går ikke i opplag før godt ut i oktober. Hører alikevel at en del snakker om å ta opp allerede nå. Derfor forslaget om en liten samling i Horten. Så langt dårlig oppslutning og da dropper vi det kanskje? Laholm. Lønnsslave idag, og ser fram til å gå av til neste år. Kan det anbefales? Men hvordan blir det med nyinnkjøpt hytte? Det vil vel kreve sin tid på bekostning av båtliv? Å bli pensjonist, kan anbefales på det sterkeste. Og gjør det tidligst mulig slik at pensjonisttiden kan nytes med god helse i båten og ikke direkte på sykehjemmet. Lars H. 9 år som pensjonist Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
REM Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 (redigert) Jeg må ha noe å pusle med vet du Lars, nå som vi har flyttet inn i liten lettstelt leilighet og praktisk talt er ferdig med de store oppgraderingene på båten. Derfor hytte. Blir vel alikevel mer tid i båten fra neste år av regner jeg med. Takk for tilbudet om guiding i det fagre Vestland Laholm. Høres fristende ut. Vi får komme tilbake til saken Redigert 26.August.2014 av REM (see edit history) Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 26.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 (redigert) Tenkte å ta en avslutningstur til Horten i helga. Noen som blir med? Båtlivet varer hele året, rem. Avslutningstur? Vi har knapt kommet hjem fra ferie. Nå lokker flatt vann og god plass etter hvert. Å være pensjonist og ha litt å sysle med er bare kjekt. Redigert 26.August.2014 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 26.August.2014 Link til dette innlegget Svart 26.August.2014 Vi har knapt kommet hjem fra ferie. Nå lokker flatt vann og god plass etter hvert. Å være pensjonist og ha litt å sysle med er bare kjekt. Amen! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sap_2000 Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Blir nok Borgen førstkommende helg. Drar nok ut på Torsdag ettermiddag. Får et ekstra mannskap (Lerke) ombord på Lørdag [emoji1] Da sees vi nok der Bonus :-) Mvh. SAP Link to post
Bonus Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Da sees vi nok der Bonus :-) Link to post
ter-av Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Borgen til helgen, ja :) Tok ut litt mer ferie da jeg så værvarslet tidlig i uka, og har ligget et par dager i Horten nå. Her har det ikke vært vanskelig å få plass, for å si det pent. Rushet er over. Vi som vet å nyte båtlivet til alle tider kan virkelig senke skuldrene. Herlig! www.mormajor.com Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Flid Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Til dere som vil til Borgen denne helgen, her blir det trangt. Mye av havnen er reservert på fredag. Link to post
sap_2000 Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Flid: vet du hvilken del av havnen som er reservert og hvilken anledning? Mvh. SAP Link to post
Ms Fortuna Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Er vel ihvertfall Storebro treff der i helgen, tror de skal ha nordre del ved steinbrygga. Mulig det er flere som har reservert plass og, sjekk facebook siden til oscarsborg havn Link to post
sap_2000 Svart 27.August.2014 Link til dette innlegget Svart 27.August.2014 Takk Fortuna. Har ikke slik nymotens fjesbokgreier (sånn ungdommen lika..), men klikket meg inn via hjemmesiden :-) Denne helgen har Storebroklubben har reservert den faste kaia i bukta lengst nord og flytebrygga utenfor. Ellers stod det at det var reservert 5 plasser ifm et bursdagslag på den faste brygga N for restauranten. Blir nok tett med båter der i helgen. Får tjuvstarte litt ;-) Mvh. SAP Link to post
Flid Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Flid: vet du hvilken del av havnen som er reservert og hvilken anledning? Bryggene rundt Kølabua og flytebrygga derfra mot Syd er reservert. Plassene på moloen Nord for Kroa er reservert til et 50 års lag. Link to post
Lars H. Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Denne helgen går turen til hjemmehavnen i Son. Vi avslutter 4 ukers svenskeferie nå. Vi går her fra Skjærhalden om et par timer. Lars H. webcam fra båten Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sap_2000 Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 God tur hjemover Lars H. Har vært hyggelig å følge med dere på turen. Utrolig hvor anerledes det er nedover Bästkusten bare noen uker senere. Mvh. SAP Link to post
VannTro Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Sakset fra Faceboksiden til Oscarsborg Gjestehavn: Nå begynner sesongen for høsttreff i havna. Førstkommende helg er det Storebroene som inntar den nordre delen av havna; flytebryga + bøyene ved det røde bygget, og helgen etter det er det Trawlerne sin tur. Lørdag i uke 37 kommer Frognerkilen Seilforening med ti båter på lørdag, og helgen etter blir bryggene på Søndre Kaholmen reservert fra lørdag til søndag. Da avslutter tolv Colin Archer skøyter sin seilas hos oss. Neste helg(fredag-søndag) er det som nevnt i teksten Norsk Trawler Klubb som har reservert brygger og hittil er det meldt om 20 båter som kommer. Disse båtene tar litt plass :-) Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Vedvards Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Blir nok tett med båter der i helgen. Får tjuvstarte litt ;-) Det var da utrolig til tjuvstart Skikkelig morgenfugl i dag? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn