Jump to content

Denne helgen går turen til......

Astor

Recommended Posts

Hadde tenkt meg på en liten ovenattingstur i dag, men var ikke helt pigg, så jeg har utsatt det til i morgen, da blir det i alle fall en dagstur, og kanskje en overnatting natt til søndag, vi får se... Men jeg fikk i alle fall handlet inn et par småting til båten i det minste :-) Blant annet en sammenleggbar bøtte som jeg tror kan komme til nytte i en båt med begrenset lagringsplass...I morgen er planen å vaske og rydde litt i båten før avgang...

Holmsbu med seilbåter som har reservert alle plassene til et treff. Jenneau? Motorbåtene har også fått plass, så da ble det bra. Flere baatplassen medlemmer her også, så vi skal få en hyggelig helg. De minste maser om Kommersøya imorgen, men vi ser an.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Vi var flera båtar där i slutet av vecka 30.

En mycket fin plats så vi stannade i 4 nätter.

Dere var på jomfruland eller skrata svensk?

Jomfruland er vi liksom lei av etter ca 10 helger i året.

Men det er jo en fantastisk plass :)

Skrata er jo kjempeflott også, men litt mer utsatt for vær og vind .

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Ja, vi ligger også i Holmsbu sammen med Dennrick og KeyFreak og en hel haug Jeanneau selbåter. Fint vær er det også så nå koser vi oss i morgensolen !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Vi endte opp på en liten rundtur innerst i Oslofjorden ettersom begge døtrene mine ble med og det ikke passet med dagstur for den eldste.

Kjørte langs Nesoddlandet og deretter over fjorden og inn ved Bjørnen, gjennom Middagsbukta over til Konglungen, rundt Bjørkeøya, over fjorden til Ikdjernet og hjem igjen.

Tre og en halv time i fantastisk vær!

Ganske mange båter ute, men fortsatt litt plass også i Middagsbukta.

Fortsatt i Holmsbu. Mange båter, hyggelig å treffe baatplass gutter, besøk av familie, og barna finner andre barn å leke med. Ganske vindstille og fint vær idag. Fint også når mørket kommer tidlig nå på høsten og fyre lys og se lys i de andre båtene:-) Bra dag!

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...