vikeren Svart 14.September.2014 Link til dette innlegget Svart 14.September.2014 Nydelig morgen i Holmsbu, nok vind til at vi unngår morgentåka. Full havn foreløpig. Litt vemodig, siste dag på tur til vinteropplag - men samtidig en dag nærmere vår!!! Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 14.September.2014 Link til dette innlegget Svart 14.September.2014 Knallhelg i Holmsbu ! Dennrick og KeyFreak litt mer lekne enn ungene og rib og vannscooter gikk jevnt hele helgen. Stort sett med voksne ved spakene Hyggelig med minstemann som fikk seg en kompis i den yngste til Dennrick og de koste seg storveis Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Frissy Svart 14.September.2014 Link til dette innlegget Svart 14.September.2014 Idag ble det tur inn til Aker Brygge med innkjøp av is til voksne og barn. MYE folk, men da ekstra godt å komme seg utpå igjen. Super nydelig dag, og 21 grader i vannet..... Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 15.September.2014 Link til dette innlegget Svart 15.September.2014 (redigert) Finfin helg for meg og Bergtatt! Lørdag ble begge jentene med på fin tur i Bærumsskjærgården og søndag endte jeg og eldstejenta opp i Tåjebukta på Håøya og fikk tatt oss en koselig rusletur. Hadde avspaseringsuke og var ute med båten seks av de sju dagene! Ville vært ute på fjorden også fredag hadde det ikke vært for at jeg var litt smådårlig og ble hjemme istedenfor. Nå er det jobbuke, men med det fine været som er meldt skal jeg nok klare å ta noen ettermiddags/kveldsturer, selv om det ikke blir turer på mange timer! Jentene på lørdagsturen Fortøyd i Tåjebukta søndag (iPhone) Håøybukta søndag (iPhone) På vei hjem søndag. Søndre Langåra i sikte på babord side. (iPhone) Steilene søndag kveld. Redigert 15.September.2014 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
sap_2000 Svart 18.September.2014 Link til dette innlegget Svart 18.September.2014 Ser ut til å bli en tur til Oscarsborg (for en gangs skyld, hehe) slik som de tre siste helgene. Blir årets siste båthelg for vår del og noen vennebåter skulle også ta turen. YR sier mye sol og god dagtemp. For en fantastisk september dette har vært :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MaSa Svart 18.September.2014 Link til dette innlegget Svart 18.September.2014 Trur jeg tar med ungene ut alene i helgen lokalt fra fredag til søndag i andedammen eller noe. Flere i Grenland som skal ut i helgen ? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Ben Sin Svart 18.September.2014 Link til dette innlegget Svart 18.September.2014 Skulle så gjerne vært med sap, men spørs om tiden blir snau denne helgen. Har så treig båt vet du. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 18.September.2014 Link til dette innlegget Svart 18.September.2014 Hadde vært hyggelig BenSin :-) Du kan jo vurdere litt når du er på vei nedover i morgen. Er jo ikke mer enn 40 min og litt suppe om du legger ned hendelen ;-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Maruma Svart 18.September.2014 Link til dette innlegget Svart 18.September.2014 Blir Oscarsborg for meg og en helt ny vifteovn fredag til lørdag :-) Blir vel siste turen i år tror jeg, fin avslutning på en fantastisk båtsommer! Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 18.September.2014 Link til dette innlegget Svart 18.September.2014 Kunne vært fristende, men det blir nok bare litt baksing innerst i fjorden denne helgen, tror jeg. På den annen side har jeg ingen planer om å ta opp båten ennå, så jeg har fortsatt mange muligheter framover... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Mariell Svart 18.September.2014 Link til dette innlegget Svart 18.September.2014 Blir Oscarsborg for meg og en helt ny vifteovn fredag til lørdag :-) Er ikke Oscarsborg og vifteoven en dårlig kombinasjon? Har fått inntrykk av at strømanlegget der er dårligere enn det gamle I Strømstad, mao max,500w eller no sånt pr. uttak. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Lars H. Svart 18.September.2014 Link til dette innlegget Svart 18.September.2014 Det er kun 600W pr. båt på Borgen. Brukes alle mer enn det, går hovedsikringen. Og når de fleste har en varmtvannsbereder på 500 - 1000W pluss lader, er ikke vifteovn aktuelt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Maruma Svart 18.September.2014 Link til dette innlegget Svart 18.September.2014 Kun vifteovn som drar strøm hos meg. Men jeg kan bruke gassovnen så det ikke blir noe trøbbel :-) Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 18.September.2014 Link til dette innlegget Svart 18.September.2014 Knallhelg i Holmsbu ! Dennrick og KeyFreak litt mer lekne enn ungene og rib og vannscooter gikk jevnt hele helgen. Stort sett med voksne ved spakene Hyggelig med minstemann som fikk seg en kompis i den yngste til Dennrick og de koste seg storveis Hjemmehelg uten barn med snekring av verandaforlengelse for meg, mens samboersken lurer på tur til IKEA... Neste helg blir det "langtur" på 10 minutter fra Sandebukta til Kommersøya. Siste tur for sesongen blir det da. Det spekuleres i ny styrbord motor fra gutta jeg kjøpte ny båt fra ift oljeforbruket/-lekkasjen. Men kanskje vi kan få til noe med 4-5 åringene igjen neste helg Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Astor Svart 19.September.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Er på Nord-Møre denne helgen også, men heldigvis msnge fine helger igjen utover. Båter hører hjemme på sjøen og ikke på land. He Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 (redigert) Det er kun 600W pr. båt på Borgen. Brukes alle mer enn det, går hovedsikringen. Og når de fleste har en varmtvannsbereder på 500 - 1000W pluss lader, er ikke vifteovn aktuelt. Kjøp dere en skikkelig inverter hvor dere stiller inn max uttak av landstrøm, feks 600W. Bruker dere mer, hentes dette fra batteribanken. Fungerer aldeles utmerket med både varmtvannsbereder, lader, vifteovn og mere til. Vi drar forøvrig til ny hytte på Espa i helga. Redigert 19.September.2014 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Marida Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Skal ut i helga, har ikke fått brukt båten så mye etter ferien så i dag skal den i alle fall ut. Skjærhalden muligens. Vi får se Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Skulle jeg bruke en vifteovn på 2000W drevet fra batteriene via en inverter, og min varmtvannsbereder på 600W fra landstrømmen ville batteribanken min på 280Ah vært nede på 50% (og lenger ned går jeg ikke) i løpet av 50 minutter! Husk at det ikke er alle som har båter på godt over 40 fot med plass til store (og tunge) mengder batterier. Gratulerer med "ny" hytte forresten. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Nøtterøy Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Men om du ligger med landstrøm så vil vel batteriene kontinuerlig lades også, eller hva? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Gratulerer med "ny" hytte forresten. Takk for det Lars. Må ha noe å pusle med veit du nå som jeg snart blir pensjonist. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Lars H. Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Gled deg til pensjonisttilværelsen, om 2 måneder har jeg kunnet nyte dette i 9 år! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
VannTro Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Kjøp dere en skikkelig inverter hvor dere stiller inn max uttak av landstrøm, feks 600W. Bruker dere mer, hentes dette fra batteribanken. Fungerer aldeles utmerket med både varmtvannsbereder, lader, vifteovn og mere til. Vi drar forøvrig til ny hytte på Espa i helga. Tror ikke du kommer ned på 600 watt REM. Hos meg er laveste innstilling 5,5 amp. og det er vel ca. 1265 watt ? Tror vi har Multipluss 120/3000 begge to. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Billa Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Planlegger å gå fra Son til Strømstad og deretter Koster med min sønn 13 år. Her ved Skjellskjær ytre Syd Koster Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Antilia Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Delta tur i Øyeren denne helgen, med blues konsert i Lillestrøm på lørdag. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
VannTro Svart 19.September.2014 Link til dette innlegget Svart 19.September.2014 Blir en tur til Holmsbu denne helgen også Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.